ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۲۲
1,761 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
بازدارنده ها در تحلیل رفتار متقابل :تعلق نداشته باش و نزدیک نشو
  • تعلق نداشته باش

“پاندیت نهرو” سیاستمدار هندی، اینطور میگفت: «زمانی که در بین اروپایی ها هستم احساس میکنم هندی هستم و زمانی که در بین هندیها هستم احساس میکنم اروپایی هستم.» احتمال دارد که نهرو پیام بازدارنده “تعلق نداشته باش” را از والدینش دریافت کرده باشد. شخصی که پیام تعلق نداشته باش را پذیرفته باشد در جمع احساس غربت میکند و بنابراین در نظر دیگران تنها و یا غیر اجتماعی جلوه می کند.

این پیام ممکن است بوسیله والدینی منتقل شود که به طور دائم به فرزند خود می گویند «تو با بقیه بچه ها فرق داری و تافته جدا بافته هستی»، «تو خجالتی هستی» یا «تو کج خلق و ناسازگار هستی» و یا والدین ممکن است این پیام بازدارنده را در صورت ناتوانی خودشان در برقراری روابط اجتماعی به فرزندان خود بیاموزند. این پیام ممکن است یا به صورت سپر بلا کردن فرزند و یا با گفتن مداوم اینکه او خیلی خاص و متفاوت از دیگران (تافته جدا بافته) است، منتقل شود.

  • نزدیک نشو

پیام بازدارنده نزدیک نشو ممکن است در مورد نزدیکی جسمانی باشد. در این صورت، این پیام از والدینی الگوبرداری می شود که به ندرت یکدیگر و یا فرزندشان را لمس می کنند. افزون بر این، این پیام می تواند به این صورت هم باشد «از نظر عاطفی نزدیک نشو.»

این شکل پیام ممکن است در خانواده هایی که هرگز از احساسهای خود با هم صحبت نمی کنند، از نسلی به نسل دیگر منتقل شود. یک کودک ممکن است پیام نزدیک نشو را به عنوان واکنشی در مقابل فاصله ی جسمانی مداوم والدینش، به خود بدهد. او ممکن است بارها و بارها بخواهد خود را به آنها نزدیک کند ولی پاسخی دریافت نکند. نهایتا ممکن است تصمیم بگیرد که تلاش و کاوش او برای نزدیک شدن ارزش درد طرد شدن و ناپذیرفته شدن را ندارد.

گونه دیگری از پیام نزدیک نشو به این شکل است «به کسی اطمینان نکن.» این پیام گاهی اوقات به وسیله کودکی دریافت می شود که والدین یا یکی از والدین او ناگهان خانه را ترک کرده و یا فوت می کنند. از آنجائیکه کودک قادر نیست دلیل واقعی غیبت والدینش را بفهمد به این نتیجه می رسد: «هرگز به کسی اطمینان نخواهم کرد، حتی اگر به آنها احتیاج داشته باشم.» 

شخص بزرگسالی که چنین پیامهایی با خود دارد ممکن است دائم نسبت به افرادی که با آنها ارتباط برقرار میکند سو ظن داشته باشد. حتی اگر آنها او را به گرمی بپذیرند، باز در پی یافتن نشانه هایی از طردشدگی خواهد بود. اگر شخص مقابل از طرد کردن او اجتناب کند، او ممکن است «رابطه را به منظور تخریب بیازماید» و سپس بگوید: «من که بهت گفته بودم!»

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *