از سال ۲۰۱۳ که اینستاگرام قابلیت پخش ویدیو را به پلتفرم خود اضافه کرد، استقبال فرآوانی به خصوص از سمت برندها برای تبلیغات محصولات خود به عمل آورد. تا به الان در حدود ۷۱ درصد از کسب و کارها، اینستاگرام را به عنوان یکی از سه منبع مهم تبلیغاتی خود انتخاب کرده و عمدهی فروش و مخاطب خود را از این طریق به دست آورده اند. به زبان دیگر، سرمایه گذاری بر روی ساخت ویدیو در اینستاگرام در حال حاضر ارزش بالایی برای تمام سازمان ها و افراد دارد. در اصل به این کار ویدیو مارکتینگ نیز می گویند؛ متدی به روز در حیطهی بازاریابی. اما نکته مهم این است که برای بازخورد هرچه بیشتر و همچنین جذب مشتری، باید اصول ساخت و تولید ویدیو در اینستاگرام را بدانید.
در ادامه قصد داریم مشخصات اصلی و مورد نیاز تولید ویدیو در اینستاگرام را شرح دهیم:
ویدیو اینستاگرام در قالب پست (Landscape, Square & Vertical)
برای به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی در اینستاگرام، باید پیش از هر کاری بدانید که چه فرمت و چه قالبی را میخواهید استفاده کنید. شناخت این موضوع در تولید محتوا به شما کمک می کند.
راهنمای کلی:
- حداقل رزولوشن برای ویدیو Landscape ۶۰۰ x ۳۱۵
- حداقل رزولوشن برای ویدئوی مربعی ۶۰۰ x ۶۰۰
- حداقل وضوح برای ویدئوی عمودی ۶۰۰ x ۷۵۰
- نسبت دید Landscape ۱۶: ۹ است.
- نسبت میدان مربع ۱: ۱ است.
- نسبت ابعاد عمودی ۴: ۵ است.
- حداکثر اندازه فایل برای هر فرمت ۴ گیگا بایت
- فرمت های ویدیویی MP4 و MOV
- حداکثر طول ویدیو ۶۰ ثانیه
- فریم های تصویر حداکثر ۳۰ fps.
محدودیتهای کارکتری:
- حداکثر کپشن: ۲۲۰۰ کاراکتر
- کپشن پیشنهادی: ۱۲۵ کاراکتر
به دلیل اینکه ممکن است در زمان انتقال فایل ها به اینستاگرام کیفیت ویدیو پایین بیاید، پیشنهاد می شود که برای فیلم برداری از بهترین دوربینی که در اختیار دارید استفاده کنید. هرچقدر وضوح و جزئیات بیشتری در ویدیو به نمایش بگذارید، بازدید و فیدبک بالاتری میگیرید. همیشه به یاد داشته باشید که تصویرسازی درست و حرفهای نقش مهمی در ماندگاری برند شما خواهد داشت.
ساخت ویدیو در استوری اینستاگرام:
قطعا میدانید که در حال حاضر استوری (Story) در اینستاگرام اهمیت و توجه شگفت انگیزی از طرف کاربران دارد. راحتیِ کار با این ویژگی، استفاده از فیلترهای متفاوت و جالب، قابلیت هایی مانند تایپ، GIF ، ایموجی و دهها مشخصهی دیگر، استوری اینستاگرام را روز به روز برای مردم محبوبتر کرده است. این اتفاق یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ و تولید ویدیو در اینستاگرام است. شما تنها در ۱۵ ثانیه و یا دو تا چند استوری، داستان خود را روایت میکنید. و مخاطبان شما به راحتی ویدیو را می بینند و به آن بازخورد (ری اکشن) نشان میدهند. این کار قطعا به یک سری قواعد نیاز دارد. اگر فرمت ویدیوها و گرافیکی که در نظر دارید را از قبل بدانید، خروجی مناسب تری به دست میآورید. برای مثال ساخت مسابقه در قالب Chain story و یا نظرسنجی با ویدیو یاعث همکاری بیشتر فالوئرها با صفحه شما می شود.
راهنمای کلی ویدیو در استوری اینستاگرام
- رزولوشن پیشنهادی در حدود ۱۰۸۰ x ۱۹۲۰
- حداقل رزولوشن ۶۰۰ x ۱۰۶۷
- نسبت عرض به ارتفاع ۹: ۱۶
- حداکثر اندازه فایل ویدیو ۴
- فرمت های ویدیویی MP4 و MOV
- حداکثر طول ویدیو ۱۵ ثانیه
دیدگاهتان را بنویسید