ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۱۲
578 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

چگونه با کارمند برخورد موثر داشته باشیم؟

برخورد موثر با کارمند یک هنر است و شما تنها وقتی می توانید این مهارت را پرورش دهید که به درستی، یک روند مفید را بشناسید. نمی توان یک سری سخنان خاص را برای هر موقعیتی بکار برد، هر چند شما دوست دارید برای هر شخصی یک سری جملات و عبارت متفاوتی بکار ببرید، چون تنوع شیوه ها سودمندی خود را به شما ثابت کرده اند.

با این وجود با راهنمایی مواردی که من رئوس آن را در زیر عنوان کرده ام و همینطور مشاهده ی اصولی که ما مشخص کرده ایم، شما می توانید حدود برخورد خود را با کارمند تعیین کنید. پس با استفاده و عمل کردن مراحل زیر، می توانید یک برخورد درست را با مهارت انجام دهید:

  • چه موردی؟ رفتار خاصی را که مشاهده کرده اید مشخص کنید.
  • چگونه؟ به فرد بگویید که این رفتار باعث می شود چگونه فکر کنید.
  • چرا؟ به فرد بگویید که چرا این فکر را می کنید. به نیازها، اهداف و غرور کارمند توجه کنید و تنها نیازهای خود را در نظر نگیرید.

این سه مرحله ی فوق، رفتار نامطلوب را مشخص کرده و مورد تاکید قرار می دهد. مرحله ی بعدی که در کلمه ی “گپ GAP” جمع شده، برای تعیین جهت اعمال آنها بکار می رود.

  • (G(Get his opinion؛ نظر کارمند را بپرسید: مطمئن شوید که کارمند اهمیت وضع و موقعیت را درک می کند.
  • (A(Agree on what will be done؛ روی آنچه باید انجام شود توافق کنید: فرد را به سوی رفتار مطلوب هدایت نمایید و مدت زمان خاصی برای این تغییر رفتار در نظر بگیرید.
  • (P(Positively reinforce the desire؛ رفتار مطلوب را به صورت مثبت تقویت کنید: پیشرفت او را در صورت امکان، مجموعا مورد ستایش قرار دهید.

برای مثال: شما مشاهده می کنید که “جان” نماینده ی بخش خدمات مشتری، دیر کرده است. اکنون وقت اعمال یک مدیریت تک به تک است. او را به کناری بکشید و فقط به او بگویید، چه موردی مشاهده کرده اید: “من دیدم تو امروز صبح ۲۰ دقیقه دیر کردی.” او می داند که دیر آمده، اما اکنون می داند شما نیز این مساله را می دانید!

پس شما به صورت واضح مشاهدات خود را به او ارائه دهید. سپس به او بگویید که این تاخیر باعث شده در موردش چه فکری کنید؟ به عبارتی ناراضی، گیج، نگران یا فقط کنجکاو شده اید، عکس العمل موجهی که هر کسی در این حالت انجام می دهد به هراس افتادن از این تاخیر است. پس بگویید:

“جان، دیدم امروز صبح ۲۰ دقیقه دیر کردی و من از این تاخیر می ترسم، زیرا…”

قدم بعدی این است که به جان بگویید، چرا این فکر را می کنید. پس بگویید: “…زیرا پشت میز خدمات مشتری، کارمندی نبود و تمام شهرت شرکت ما به خاطر کیفیت خدمات دهی آن است. هرگونه کاهش خدمات دهی برای افرادی که به ما اعتماد دارند و برای هر یک از اعضای گروه خوب نیست.”

اگر مطالب فوق را با صداقت بیان کنید، این شیوه مفید واقع خواهد شد. از طرف دیگر اگر بگویید: “دیدم دیر کردی و این مرا عصبانی می کند، زیرا من به تو حقوق می دهم تا اینجا باشی”، این شیوه مفید واقع نمی شود، زیرا شما تنها روی خواسته ها و نیازهای خود تکیه کرده اید.

به دنبال این مراحل باید مرحله ی GAP باشد. نظر او را بپرسید: “جان آیا نگرانی مرا درک می کنی؟” بعضی موارد بر حسب موقعیت باید قبل از اینکه شخص سختی موقعیت را درک کند، مورد بحث قرار گیرد.

روی آنچه که باید در آینده رعایت شود توافق کنید: در این مثال، اگر تاخیر جان به خاطر ترافیک بوده است، پس باید او الزاما خانه را زودتر ترک می کرد.

تقویت مثبت رفتار: با کنترل همیشگی زمان ورود “جان” این کار را تا آخر دنبال نموده و از او به خاطر پیشرفتش تعریف کنید.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *