ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۹
677 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
چهارچوب داوری در تحلیل رفتار متقابل

من به شیوه خودم جهان را می نگرم. شما هم روش خودتان را دارید که با روش من متفاوت است.

در نظر بگیرید که من و شما پشت پنجره ایستاده ایم و به داخل اتاق نگاه می کنیم. ما هریک با دیگری در مورد آنچه که دیده ایم صحبت می کنیم.

من میگویم: «این اتاق نسبتا کوچکی است. و به شکل مربع است. افرادی در آن هستند. فرش سبز است و پرده ها قهوه ای» شما میگوئید: «خانواده ای را در آن می بینم. فضای گرم و صمیمی خانواده را احساس می کنم. مادر، پدر و دو بچه را که در حال صحبت کردن و خندیدن هستند می بینم. اتاق بزرگی است، پس آنها مکان کافی را خانواده را احساس دراختیار دارند.»

شخصی که این سخنان را بشنود ممکن است فکر کند من و شما به دو اتاق کاملا متفاوت می نگریم. لیکن خانه همان است. این درک و برداشت ماست که متفاوت است. اگر ما همچنان که به اتاق نگاه می کردیم آنچه را که می شنیدیم، احساس می کردیم، می بوئیدیم و می چشیدیم را نیز بیان می کردیم، امکان داشت که گفته های ما در این موارد با یکدیگر فرق داشته باشد.

افزون بر این، احتمال دارد که شما و من به همان صحنه به صورت های متفاوت واکنش نشان دهیم. ممکن است من احساس خاصی نداشته باشم و بعد از اینکه چند دقیقه به داخل اتاق نگاه کردم از آنجا دور شوم. اما شما ممکن است احساس شادمانی بکنید، به پنجره بزنید و با افراد داخل اتاق سر صحبت را باز کنید.

“بنابراین، من و شما در درک خود از این صحنه و در واکنش نشان دادن به آن با یکدیگر تفاوت داریم. چهارچوب داوری من و شما با یکدیگر متفاوت است.”

چهارچوب داوری

خانواده شیف چهارچوب داوری را به این شکل تعریف نموده اند:

«ساختار واکنشهای مرتبطی که بخش های مختلف حالات نفسانی را در پاسخ به یک محرک خاص هماهنگ می سازد. شخص بدین وسیله یک چهارچوب کلی ادراکی، مفهومی، عاطفی و عملی را بدست می آورد که برای تفسیر خویش، دیگران و دنیا به کار می رود…»

برای روشن تر کردن این تعریف علمی، خانواده شیف می گویند که چهارچوب داوری را می توان مانند « صافی که روی واقعیات قرار دارد » فرض کرد. همچنان که من و شما اتاق را نگاه کردیم، هریک از بخشهایی از آن صحنه را از صافی خود عبور ندادیم.

به عنوان مثال، من به رنگ قالی توجه کردم، ولی هویت افراد داخل اتاق را از صافی خود عبور ندادم. شما از چهارچوب داوری خود خلاف این را انجام دادید.

ما همچنین اندازه اتاق را به گونه ای متفاوت سنجیدیم. در نظر من «نسبتا کوچک» و در نظر شما «بزرگ» بود. امکان دارد که من در خانه قدیمی و روستایی بزرگ شده باشم، در جایی که اتاقها همه بزرگ بودند، و شما دوران کودکی خود را در آپارتمانهای شهری با اتاقهای قوطی کبریتی بسر برده باشید. بنابراین تعریف ما از «اتاق بزرگ» در چهارچوب داوریمان چیز متفاوتی است.

شما تفسیر دیگری داشتید گفتید: «فضای گرم و صمیمی خانواده را احساس می کنم.» من تعریفی از آن فضا نداشتم و حتی آنرا به عنوان بخشی از آن صحنه نیز در نظر نگرفتم.

حال تصور کنید که شما از من می پرسید آیا من با شما در اینکه آن فضا گرم و صمیمی بود موافقت دارم. من ممکن بود جواب دهم، «نه، یقینا موافق نیستم.» شما ممکن بود متعجب شوید که من چگونه اینقدر بی پرده با شما مخالفت کردم. آیا آن خانواده ای که در اتاق هستند با یکدیگر در حال گفتگو و خنده نیستند؟ آیا جو گرمتر و صمیمانه تری می تواند وجود داشته باشد؟

ولی من اضافه می کنم: «فضای گرم و صمیمانه؟ نه، رنگ آن قالی اصلا متناسب نیست. بهتر بود رنگ نارنجی و یا قرمز را انتخاب می کردند. تازه، نگاه کن به آن دیوارهای خاکستری!»

نتیجه گیری : “من و شما همانند همه افراد دارای چهارچوب داوری متفاوتی هستیم. کلمات یکسانی را بکار برده ایم. ولی معنایی را که برای کلمات قائل هستیم کاملا متفاوت هستند. معنای فضای گرم و صمیمانه که در این مورد به آن اشاره کردیم بین چهارچوب داوری من و شما تفاوت می کند.”

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *