ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۸
460 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

رفتار دیگران را پیش بینی نکنید !

این مشکلی معمول به خصوص در بین افراد خانواده است. وقتی کسی را خوب می شناسیم گرایش موذیانه ای داریم که فکر کنیم می دانیم “آن شخص در مورد چه چیز فکر می کند” یا “چگونه می خواهد رفتار کند”. این روشی است که به ما می گوید “خواننده ذهن دیگری نباشید ومسائل مختلف را به رفتار و اعمال دیگران نسبت ندهید.”

من هنوز هم گاهی، (هرچند کمتر از قبل) خود را در چنین موقعیتی می یابم. مثلا همین دیروز به نظر می رسید که دخترم مثل همیشه برای حاضر شدن و رفتن به مدرسه سستی می کند. توقع داشتم چون کفش به پا ندارد و اصلا نمی داند کفش هایش را کجا ممکن است گذاشته باشد، تعلل کند.

این مورد قبلا پیش آمده بود و بدون آنکه سوالی کند می دانستم چه شده است! با بی صبری و رنجیده خاطر با صدای بلند گفتم: “لطفا برو و کفشت را پیدا کن.” با اطمینان پاسخ داد: “پدر، کفش های من جلوی در هستند، شما از ما خواستید آنها را داخل خانه نیاوریم.” در هر مورد حق با او بود. همانطور که برای بسیاری از ما پیش آمده است، لحظاتی را بیهوده نارحت و آشفته شدم.

رنجش خاطر و استرس من به دلیل انجام دادن یا ندادن کاری توسط دخترم نبود، بلکه از فکر خودم سرچشمه می گرفت. این عبارت به خاطرم رسید که “همه ی مسائل از خودت شروع می شود.”

احتمالا متوجه می شوید که این طرز برخورد در بزرگ کردن مسائل بسیار موثر است. هنگامی که فاصله ی بین خط ها را می خوانید، مثل آن است که به دنبال مواردی برای رنجش خاطر و آشفتگی هستید. وقتی به دنبال موردی هستید، مخصوصا هنگامی که از قبل فرض کرده اید که آن را می یابید، به ندرت مایوس می شوید. در اکثر موارد، شما توجیه فرضیات خود را با این نتیجه گیری خاتمه می دهید که حق با شما بوده است!

مسلما، فرضیات گاه به گاه (در مورد رفتار و افکار دیگران) رابطه ای را خراب نمی کنند و موضوعی بزرگ نیستند. با وجود این، این تمایلی نادر و گاه به گاه است و اکثر مواقع بدون آنکه متوجه شویم به تدریج به روشی برای زندگی یا نوعی عادت تبدیل می شود. ذهن ما در شکل دادن این فرضیات خیلی سریع عمل می کند. در واقع بر مبنای آنچه که فکر می کند می داند و بدون آگاهی ما پیش داوری می کند.

راه حل ساده است، اما آسان نیست. باید تواضع کافی داشته باشید تا اقرار کنید که نمی دانید او چه می خواهد و به چه فکر می کند و شما فقط تصور می کنید که می دانید. مهم آن است که هر روز هر پیشامدی را به محض آنکه واقع می شود، دریابید.

فرض نکنید به این دلیل که موردی همواره به روالی خاص روی داده است، تغییر نخواهد کرد. با این کار رفتار حاکی از بی احترامی کرده اید و همچنین، به احتمال زیاد از فرد مورد علاقه ی خود، به این دلیل که ذهن شما را خوانده یا رفتار شما را پیش بینی کرده است قدرشناسی نمی کنید.

وقتی به جای پیش بینی رفتارها، به موقع به آنها پاسخ دهید، فرد مقابل احساس رنجش کمتری خواهد کرد، ذهن شما آرام تر می شود و بیشتر در زمان حال قرار می گیرید. به جای آنکه به آنچه به زعم شما عامل مشکل ساز است واکنش نشان دهید، به آنچه واقعا رخ می دهد واکنش مناسب نشان دهید.

علاوه بر نفع شخصی که در پی کاهش استرس خودساخته می برید، اطرافیان و افراد مورد علاقه ی بیشتر از تغییرات شما قدرشناسی می کنند. در بسیاری موارد این تغییر کوچک می تواند در احترام مقابل افراد خانواده، دنیایی تفاوت ایجاد کند.

(منبع: از کاه کوه نسازید، دکتر ریچارد کارلسون)

ادامه ی مقالات خانواده ی موفق را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *