ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۷/۲۳
289 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

انتخاب هاست سایت یکی از مهمترین کارهایی است که در حال برنامه ریزی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود باید به آن توجه کنید. هاست فضایی است که شما قرار است همه اطلاعات فنی و غیر فنی وب سایت خود را روی آن قرار دهید و به شما کمک می کند که در طول ۲۴ ساعت آنلاین بمانید. این فضا به صورت اختصاصی در اختیار شماست و باید به صورت سالانه آن را تمدید کنید تا در طول سال بتوانید از آن استفاده کنید.

با توجه به اینکه انتخاب هاست سایت می‌تواند به طور مستقیم روی کیفیت خدمات شما تاثیر گذار باشد در ادامه در مورد انواع هاست و نحوه انتخاب آنها صحبت خواهیم کرد.

چرا انتخاب هاست بسیار مهم است؟

انتخاب دامنه و هاست برای یک سایت بسیار مهم است. دامنه به عنوان هویت کسب و کار اینترنتی شما و هاست به عنوان فضای اینترنتی کسب و کار در نظر گرفته می شود. هاست فضای است که شما همه فایل های مربوط به سایت خود را آنجا قرار می دهید. حالا این فضا می تواند حافظه چند گیگابایتی یک لپ تاپ معمولی یا حافظه چند ترابایتی یک ابر رایانه باشد. تا زمانی که این میزبان روشن باشد سایت شما هم در اینترنت فعال است.

حالا با توجه به این دلایل انتخاب هاست مهم است:

  • سرعت کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار می دهد
  • به طور مستقیم با امنیت کسب و کار اینترنتی در ارتباط است
  • مدت زمانی که می توانید برای کاربران خدمات ارائه دهید که تحت تاثیر آن است
  • روی دامنه فعالیت شما و بکارگیری زیرساخت های مختلف تاثیر گذار است
  • امکان استفاده از ساب دامین ها را به شما می دهد
  • به شکل دلخواه می توان امکانات و خدمات سایت را تغییر داد.

حالا هرچه شما در انتخاب هاست سایت حساسیت به خرج دهید مهم است.

انواع هاستینگ

شرکت هایی که خدمات هاست ارائه می‌دهند قابلیت های متفاوتی دارند. این قابلیت ها برای هر کسب و کار متفاوت است و هر کسی با توجه به سطح انتظار خود می تواند از آنها استفاده کند. به عنوان مثال انواع هاست از لحاظ سیستم عامل به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

  • هاست لینوکس: در این وضعیت سیستم عامل استفاده شده روی سرور شما از نوع لینوکس است که به دلیل ارزان بودن خرید آن و همچنین اختلال کمتر در عملکرد محبوبیت دارد.
  • هاست ویندوز: سیستم عامل این سرور ها از نوع ویندوز است که به دلیل یکپارچگی در عملکرد و امکان استفاده از نرم افزارهای مایکروسافت انتخاب بهتری است.

انتخاب هاست از نوع لینوکس یا ویندوز تفاوت چندانی ندارد و همه سیستم ها و وب سایت ها روی آن ها فعال هستند. اما اگر بخواهیم هاستینگ را بر مبنای عملکرد در گروه‌های مختلف قرار دهیم چند گروه داریم:

  • هاست اختصاصی: در این حالت یک سرور اختصاصی در اختیار کسب و کار شما قرار می گیرد و گران ترین گزینه موجود در سطح دنیا است. پیکربندی سرور و تنظیمات سیستمی آن کاملاً برای یک کسب و کار اختصاصی انجام می گیرد و برای کسانی استفاده می‌شود که در حوزه کسب و کارهای اینترنتی به بلوغ کامل رسیده باشند.
  • هاست اشتراکی: در این وضعیت یک سیستم یا یک سرور به صورت اشتراکی در اختیار چندین کسب و کار قرار می گیرد و هر کسی به اندازه پولی که پرداخت می کند می تواند از خدمات آن استفاده کند. قیمت ارزان و عملکرد مناسب از مزایای این سیستم است و امنیت پایین و مهارت در کنترل سیستم ایرادات آن است.
  • هاست VPS: یک نوع خاص از هاستینگ اشتراکی است که فقط در اختیار برخی کسب و کارها با شرایط خاص قرار می گیرد. این نوع هاستینگ که با سرور مجازی هم شناخته می شود پیکربندی اختصاصی دارد و صرفاً برای گروه های خاص استفاده می شود.
  • هاست ابری: تا حدود زیادی به هاست اشتراکی شباهت دارد با این تفاوت که در اینجا چندین سرور وجود دارد که شما در هر لحظه میتوانید یکی از آنها را استفاده کنید. کسانی که در حوزه کسب و کار بین المللی فعالیت می کنند می توانند از این گزینه کمک بگیرند. در حقیقت هاست ابری به آنها کمک می‌کند که در هر لحظه از نزدیکترین سرور به خود استفاده کنند.

انواع هاستینگ

در انتخاب هاست به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟

حالا فرض بگیرید که شما قصد انتخاب هاست برای فضای کسب و کار خود دارید و می خواهید گزینه های مختلف را با هم مقایسه کنید تا به بهترین گزینه ممکن برسید. خدمات شرکت های هاستینگ بر مبنای چند فاکتور سنجیده می شود که شما هم می توانید این کار را انجام دهید. بنابراین در خرید هاست موارد زیر را حتماً در نظر داشته باشید:

آپ تایم یا زمان خدمات دهی

آپ تایم یا زمان خدمات‌دهی به زمانی گفته می شود که سایت شما به صورت آنلاین در اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در حقیقت این زمان نشان دهنده زمان روشن بودن سرور هاست است. زمان آب تایم معمولاً توسط شرکت ها اعلام می‌شود و کمتر بودن آن از ۹۹% به هیچ وجه پذیرفته نیست. جالب است بدانید که سرورهای با آپ تایم بالاتر از ۹۹.۹ درصد رتبه بهتری در گوگل و حتی در رتبه‌بندی الکسا به دست می آورند.

فضای هاست

فضای مورد نیاز برای هر کسب و کار اینترنتی با توجه به نوع آن متفاوت است. مثلاً ممکن است شما یک وبلاگ معمولی داشته باشید و بتوانید کار خود را با یک هاست ۲ گیگابایت راه بیاندازید. اما برای برخی از وب سایت ها که در زمینه دانلود فیلم فعالیت می کنند ممکن است کار به استفاده از فضاهای ۱۰۰ گیگابایتی هم برسد که یک موضوع طبیعی است. البته در مورد انتخاب فضای هاست توصیه می شود که برای گام های ابتدایی فضای کم انتخاب کنید و در صورت پیشرفت به سراغ فضاهای بزرگ تر بروید.

امکان استفاده از ساب دامین ها

ساب دامین آدرس های اینترنتی هستند که به عنوان زیر مجموعه دامنه اصلی تعریف می شوند. اگر شما بخواهید برای وب سایت خود چندین ساب دامین داشته باشید و شرکت ارائه دهنده خدمات هاست اجازه دهد که به صورت همزمان از فضای سرور استفاده کنید و نیازی به خرید یک پنل جدید ندارید، می توانید همه آنها را با استفاده از یک پنل اختصاصی کنترل کنید. به همین دلیل در هنگام انتخاب هاست سایت از شرکت در مورد امکان استفاده از ساب دامین ها بپرسید و شرایط استفاده از آنها را بدانید.

ارائه تاییدیه SSL

تاییدیه SSL یکی از گواهی هایی است که به عنوان یک لایه محافظتی از اطلاعات شخصی کاربران شما در نظر گرفته می شود. ارائه دادن این گواهی و تاییدیه از این جهت اهمیت دارد که می‌تواند سطح امنیت سایت شما را نشان دهد و باعث اطمینان خاطر کاربران شود. برای وب سایت های معمولی و وبلاگ ها نیازی به استفاده از این گواهینامه نیست و حساسیت زیادی در مورد آن به خرج ندهید. اما اگر ارتباط زیادی با اطلاعات کاربران دارید و به نوعی وب سایت شما یک وب سایت شبکه ای است، حتماً در مورد ارائه این گواهینامه حساسیت به خرج دهید و به عنوان یکی از اصلی‌ترین معیارهای انتخاب هاست سایت در نظر بگیرید.

هماهنگی با نرم افزارهای فروشگاه اینترنتی

اگر وب سایت شما به صورت یک سایت فروشگاهی باشد در فعالیت خود نیاز دارید که از فروشگاه ساز ها استفاده کنید. شما وقتی که برای خرید هاست اقدام می‌کنید، احتمالاً از شما خواهند پرسید که هاست سایت وردپرس می خواهید یا سایر سیستم های مدیریت محتوا. همین وضعیت در مورد فروشگاه ساز های مختلف مانند ووکامرس وجود دارد و سعی کنید شرکت ها و سرور های را انتخاب کنید که با فروشگاه‌ساز شما همخوانی داشته باشد. در هر صورت پیکربندی سرور ها می تواند فاکتور مهمی در انتخاب آنها باشد.

هماهنگی با نرم افزارهای فروشگاه اینترنتی

قیمت هاست

یکی از حربه های جالبی که شرکت های هاستینگ برای جذب مشتری انجام می‌دهند ارائه تبلیغاتی مانند هاست رایگان یا هاست ارزان است. شما به عنوان ارائه دهنده یک سرور هیچ وقت حاضر به کار کردن به صورت رایگان برای شرکت‌های مختلف نیستید. پس چه دلیلی دارد که برخی شرکت ها از تبلیغات هاست رایگان یا هاست ارزان استفاده می کنند؟

به خاطر داشته باشید که هر شرکت در هنگام انتخاب هاست سایت به شما یک قیمت پایه و یک قیمت تخفیفی می دهد. قیمت پایه چیزی است که شما باید به صورت استاندارد بپردازید و سالانه باید همین مبلغ را هم برای تمدید آن پرداخت کنید. اما قیمت تخفیفی حربه ای برای جذب کاربران جدید است و احتمالاً بسیار کمتر از قیمت پایه است. بنابراین سعی کنید که در همان لحظه انتخاب بیشتر به قیمت پایه توجه کنید و آن را به عنوان معیار انتخاب هاست قرار دهید.

جمع بندی

بر خلاف انتخاب نام دامنه سایت، در مورد انتخاب هاست سایت شما نمی توانید سلیقه ای عمل کنید و باید نیازهای فنی و برآوردهای اقتصادی از گام‌های بعدی کسب و کار اینترنتی خود داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک می کند که از بین انواع هاست به سراغ مناسب‌ترین گزینه با توجه به شرایط خود بروید و در کنار آن فاکتورهای دیگری مانند زمان آپتایم و همچنین هزینه هاست را هم در نظر داشته باشید. ضمن این که حربه های مختلف شرکت ها در مورد فروش هاست را بشناسید و بهترین معیار انتخاب خود را نیاز کسب و کار قرار دهید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *