ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۲۱
693 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بهانه بی بهانه : لذت پول خرج کردن

وقتی بزرگ می شوید و پول در می آورید یا پولی دریافت می کنید، اولین فکری که به ذهن تان می رسد این است که: «چطور می توانم این پول را خرج کنم تا یک لذت فوری کسب کنم؟» وقتی اولین شغل تان را به دست می آورید اولین چیزی که به آن فکر می کنید این است که چطور علاوه بر پولی که در می آورید هر یک پنی را که می توانید قرض کنید صرف خرید لباس، اتوموبیل، لوازم آرایشی، دوستان، سرگرمی، مسافرت و چیزهای دیگر کنید. معادله ذهنی شما این است که:

“پول = لذت”

وقتی برای مسافرت به یک مکان تفریحی می روید متوجه می شوید که هتل ها و خیابان ها پر از فروشگاه هایی هستند که خرت و پرت، زلم زیمبو، آت و آشغال، لباس، کارهای هنری و دیگر اشیائی می فروشند که هرگز در شهر محل زندگی تان به فکر خریدشان نمی افتادید ولی در آنجا آنها را می خرید. چرا این طور است؟ پاسخ ساده است.

وقتی به تعطیلات می روید خوشحال هستید. و برای مرتبط کردن شادی با خرج کردن پول پاسخ شرطی شده ای می دهید. هر چه خوشحال تر باشید بیشتر به صورت ناخودآگاه برای بیرون رفتن و خرج کردن پول تان برای خرید یک چیز یا در واقع هر چیزی احساس اجبار می کنید. خیلی در میان بسیاری از مردم رایج است که وقتی به هر دلیلی احساس ناراحتی و ناامیدی می کنند به خرید بروند. آنها به صورت ناخودآگاه خرید یک چیز را به شاد بودن ربط می دهند.

وقتی اوضاع آن طوری که انتظارش را دارند پیش نمی رود آنها یک چیز دیگر می خرند. گاهی وقتها آدمهای ناراحت، ولخرجی می کنند. آنها چیزهای زیادی می خرند که واقعا به آنها احتیاجی ندارند زیرا به صورت ناخودآگاه شادی را به خرج کردن مربوط می دانند. به عنوان یک فرد بزرگسال هروقت چک حقوق تان را دریافت می کنید، پاداش یا کمیسیون می گیرید، جایزه می گیرید یا چیزی به شما به ارث می رسد اولین چیزی که به آن فکر می کنید این است که چطور در سریع ترین زمان ممکن برای خرید بیشترین چیزهای ممکن که برایتان لذت بخش هستند این پول را خرج کنید.

واکنش در برابر پول

نقطه شروع رسیدن به استقلال مالی این است که خود را موظف کنید تا رویکردتان را در برابر پول تغییر بدهید. شما باید به ذهن نیمه آگاه خود دسترسی پیدا کنید و رابطه میان «هزینه کردن» با «شاد بودن» را قطع کنید و سپس میان «شاد بودن» و «پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن» ارتباط برقرار کنید. از آن لحظه به بعد به جای اینکه بگویید «وقتی پول خرج می کنم خوشحال می شم» می گویید: «وقتی پول پس انداز می کنم خوشحال می شم.»

برای اینکه این تغییر طرز فکر را تقویت کنید در بانکی که در نزدیکی تان قرار دارد یک «حساب آزادی مالی» باز کنید. این حسابی است که در آن به مدت طولانی پول می ریزید. وقتی پولی وارد این حساب شما می شود با خودتان عهد میبندید که هرگز آن را خرج هیچ چیزی نکنید مگر اینکه شما را به آزادی مالی برساند. اگر می خواهید پول تان را پس انداز کنید تا یک قایق یا اتوموبیل بخرید باید یک حساب دیگر باز کنید که فقط به همین منظور در آن پولی قرار می دهید. اما حساب آزادی مالی تان غیر قابل تعرض است. هرگز به آن دست نمی زنید مگر به این منظور که پول موجود در آن را سرمایه گذاری کنید تا درآمد بیشتری برایتان داشته باشند.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *