ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۰۹/۰۱
2,346 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

ابهام و تعارض، دو فشار روانی در محل کار

ابهام نقش:

زمانی که ضرورت‌های رفتاری مرتبط با یک نقش خاص مبهم است، فردی که قرار است آن نقش را ایفا کند ممکن است ابهام نقشی را تجربه کند. برای مثال، زن جوانی را مجسم کنید که برای احراز یک پایگاه جدید به عنوان دستیار معاون در یک شرکت استخدام شده است. او ممکن است بخواهد تمام وظایف خود را با شایستگی و استقلال انجام دهد، اما از آنجا که نقش جدید است، انتظاراتی که با آن پیوند دارند روشن نیستند. در نتیجه او پیوسته نگران است که آیا به نحو مناسب عمل می‌کند یا نه، و بعضی وقت‌ها رفتارهایی انجام می‌دهد که دیگران باید در سازمان انجام دهند.

تعارض نقش:

در برخی موارد اعضای گروه ممکن است متوجه شوند که در یک زمان چند نقش را به عهده دارند که ضرورت‌های هر نقش مستلزم صرف وقت و نشان دادن برخی توانایی‌هاست. اگر فعالیت‌های چندگانه‌ای که برای یک نقش ضروری است با فعالیت‌هایی که برای سایر نقش‌ها ضرورت دارد همساز باشند، افرادی که این نقش‌ها را به عهده دارند مشکلات کمتری را تجربه می‌کنند. اما، اگر انتظاراتی که فعالیت‌های مربوط به این نقش‌ها را تعریف می‌کنند ناهمساز باشند تعارض نقش رخ می‌دهد.

محل کار با تأکید خود بر کارآمدی و بارآوری، بدون افزوده شدن مشکلات ابهام و تعارض نقش نیز به حد کافی فشار روانی دارد. اگر ابهام نقش رخ بدهد، کارکنان ممکن است در مورد مسئولیت‌های خود بی‌اعتمادی را تجربه کنند که به شکوه‌هایی مانند اینها منجر می‌شوند:

  • نمی‌دانم چه انتظاری از من دارند.
  • من تحت شرایطی کار می‌کنم که خط مشی‌ها و راهکارهای آن روشن نیست.
  • هدف‌ها و آرمان‌های طرح‌ریزی شده روشن نیستند.
  • نمی‌دانم برای ترفیع و پیشرفت چگونه مورد ارزیابی قرار خواهم گرفت؟

در مقابل، وقتی مستخدمان ((بین وظایف شغلی، منابع، قوانین یا خط مشی‌ها و سایر افراد ناهمسانی را تجربه می‌کنند، تعارض نقش رخ می‌دهد)). تعارض نقش می‌تواند شکوه‌هایی از این قبیل را موجب شود:

  • با دو گروه یا بیشتر کار می‌کنم که کاملاً متفاوت عمل می‌کنند.
  • اغلب در موقعیت‌هایی درگیر می‌شوم که الزام‌های متعارض را می‌طلبند.
  • بیشتر وقت‌ها از من خواسته می‌شود کارهایی انجام دهم که برخلاف میل باطنی‌ام است.
  • کارهایی انجام می‌دهم که احتمال می‌رود یک نفر آن را بپذیرد ولی دیگران نپسندند.
  • از دو فرد یا بیشتر تقاضاهای ناهمگون دریافت می‌کنم.

مشخص‌ کردن اهداف مجموعه، خط مشی‌ها، شرح کلی وظایف، عدم انتظار انجام دادن فعالیت‌های متعارض از یک فرد و … در پیشگیری از به وجود آمدن ابهام و تعارض در نقش‌ها می‌تواند مؤثر باشد. بنابراین فرد در چنین شرایط شفافی بهتر می‌تواند از توانایی‌ها و تخصص خود در کار استفاده کند.

(منبع: پویایی گروه دانلسون.ر.فورسایت ترجمۀ دکتر جعفر نجفی‌زند، دکتر حسن پاشاشریفی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “ابهام و تعارض، دو فشار روانی در محل کار”

  1. سعید خسروی گفت:

    موضوعی فوق العاده که همواره باید به خود یادآور شویم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *