ارائه ندادن پیام، افتخار تبلیغات نوآورانه است!
بالا بردن توجه و ارائه ندادن پیام، افتخار تبلیغات نوآورانه است. وقتی شما در یک آگهی به هیچ جنبه ای به جز سرگرم کنندگی و جالب بودن آن توجه نکنید، در واقع یک آگهی صرفا هنری ساخته اید. اینها همان آگهی هایی هستند که در جشنواره ها، جایزه ها را درو می کنند.
مقام ارشد یکی از خلاق ترین آژانس های تبلیغاتی دنیا، یک آگهی تلویزیونی را که توسط آژانس اش برای سوپرمارکت های زنجیره ای بِی لس Bayless تهیه شده بود، روی آنتن فرستاد. این آگهی از دو صحنه تشکیل می شد.
در صحنه ی اول، روی تصویر یک لوله ی کاغذ توالت این متن شنیده می شد: “خانم ها و آقایان، کاغذ توالت، حراج، حراج، بشتابید که زمان حراج محدود است؛ در فروشگاه بی لس کاغذ توالت حراج شده است و…”
در صحنه ی دوم، تصویر همان لوله ی کاغذ توالت بود که در کنار آن یک لوله ی مقوایی خالی قرار داشت و صدا ادامه می داد: “بشتابید که با خرید هر لوله ی کاغذ توالت ما یک لوله ی مقوایی صد در صد مجانی هدیه می دهیم.” بعد از این نوشته می آمد: “فروشگاه جدیدی بی لس.”
این آگهی که در جشنواره ی فیلم های تبلیغاتی کن جایزه ی شیر نقره ای را نصیب خود کرد به قول مقام ارشد خلاق ترین آژانس تبلیغاتی دنیا: “یکبار دیگر نشان می دهد که ایده های خلاق و بزرگ محتاج سرمایه گذاری و هزینه های بالا نیستند.” بله، دیدن این آگهی به عنوان فیلم کوتاه، جالب و بامزه است؛ ولی در مخاطبین اصلی تلویزیون هیچ عکس العملی بوجود نمی آورد.
آیا می توانید تصور کنید که بعد از تماشای این آگهی یکی از اعضای خانواده بگوید: “بیایید برویم بی لس چون حراج کاغذ توالت دارد؟” ما که نمی توانیم.
شما نمی توانید از این آگهی دفاع کنید و بگویید سوپرمارکت سفارش دهنده اش را معروف کرده است. سوپرمارکت های بی لس به خودی خود در ایلت آریزونا معروف هستند.
(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)
ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید