معیارهای بازاریابی محتوا
اغلب بازاریاب های محتوایی با خود می گویند که به درستی نمی توانند نتایج را تعیین کنند؛ و این تدابیر، قابل اندازه گیری نیست؛ و یا احساس درستی نسبت به تعیین محتوا ندارند.
شما با این اظهار نظرها با ابرسیاهی در بالای سر خود رو به رو خواهید شد. اگر با همچین مشکلی رو به رو شدید، نگران نباشید؛ چرا که شما هنوز برای مسیر صحیح زمان دارید. همانند شاخص های هرم بازاریابی محتوایی، نگاهی دقیق به ۴ نوع معیار مهم در تجارت، به شما کمک می کند.
معیار مصرف؛
معیارهای به اشتراک گذاری؛
الگوها؛
فروش.
معیار مصرف
به طور معمول، بهترین را اندازه گیری به منظور تفهیم این معیار، پاسخ به این سوال است که چه تعداد افراد از صفحه بازدید نموده، دانلود کرده و یا از محتوایی گوش کرده اند. در اینجا، معیارهای مصرف بیشتری آورده شده است:
بازدید از صفحه: برای تعیین این گزینه می توانید از تحلیل گر گوگل و یا وب های مشابه استفاده کنید.
مشاهده ویدئوها: یوتیوب و دیگر سایت ها، بهترین نمونه هستند، چرا که میزان دقیق بازدیدها را به شما نشان می دهند.
مشاهده اسناد: پلتفرم هایی مانند اسلایدشر برای دسترسی به این اطلاعات مناسب هستند.
دانلودها: شما می توانید از طریق پلتفرم ارتباط با مشتری و گوگل و نرم افزارهای تحلیل گر مشابه، این معیار را اندازه گیری کنید.
آشکتر کردن سوالات جدید: این معیار باید چند سوال را بوجود آورد:
- آیا بازدیدکنندگان سایت من نسبت به افرادی که از این محتوا استفاده می کنند، رفتارهای مطلوب در سایت من دارند (مانند پر کردن فرم پرس و جو)؟
- آیا نرخ بازدید نسبت به سایت های دیگر متفاوت است؟
- آیا افرادی که از این محتوا استفاده می کنند، تمایل به بازگشت برای محتواهای بیشتر خواهند داشت؟
معیارهای مصرف، همه چیز نیستند؛ اما مهم هستند. به منظور یافتن تاثیر اجتماعی استفاده از محتوا توجه خود را به معیارهای اشتراک گذاری متمرکز می کنیم، که در مقاله ی بعد به توضیح آن می پردازیم.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید