ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۰۲
654 بازدید
۲ دیدگاه
اشتراک گذاری

شخصیت تبلیغاتی جو ایسوزو Joe Isuzu؛ فروشنده ی چاخان

به رغم هیاهویی که آگهی تبلیغاتی محبوب به راه می اندازد، تنها تعداد کمی از آنها می توانند درصد فروش محصول مورد تبلیغ را به اندازه ی همان هیاهو بالا ببرند؟

چه کسی می تواند شخصیت تبلیغاتی جو ایسوز (فروشنده ی دروغگوی ماشین) در دهه ی هشتاد را از یاد ببرد؟

در خود عکس آگهی از قول جو ایسوز نقل شده است:

“من می خواهم به شرکت “ساعتچی و ساعتچی” برای انتخاب بنده، برای شرکت در تبلیغات فوق العاده ی ایسوزو تبریک بگویم.”

و بعد در زیر آگهی آمده است:

“او دروغ می گوید، کمپانی که ایشان را استخدام کرد، دلافمینا، تراویسانو و شرکا بود.”

چه ایده ی هوشمندانه ای! استفاده از یک فروشنده ی چاخان برای فروش خودرو.

این شخصیت که نقشش را دیوید لی ژر David Leisure بازیگر ایفا می کرد، در سال ۱۹۸۶ خلق شد. همان سال، فروش اتومبیل های ایسوزو به میزان ۱.۷ درصد بالا رفته بود. ولی از آن زمان به بعد به طور مرتب تنزل پیدا کرد.

در سال ۱۹۸۸ فروش اتومبیل ایسوزو، ۳۸ درصد پایین آمده بود. در سال ۱۹۸۹ فروش، ۳۴ درصد از سال قبل پایین تر آمد و در سال ۱۹۹۰ فروش، ۶۴ درصد دیگر هم نسبت به سال قبل کاهش یافت.

در سال ۱۹۹۱ کمپانی ایسوزوی آمریکا قراردادش را با آژانس تبلیغاتی خالق آگهی ایسوزو فسخ کرد و در سال ۱۹۹۲ شرکت ایسوزو به طور رسمی اعلام کرد که به تولید خودروهای سواری پایان می دهد و ماجرا به این ترتیب خاتمه یافت. عمل جراحی تبلیغات موفق بود؛ ولی در آخر بیمار درگذشت.

بسیاری از تبلیغات چی ها، عدم موفقیت ایسوزو را نتیجه ی انتخاب یک شحصیت بدنام برای آگهی می دانند. با اینکه شخصیت جو ایسوزو، یک ماشین فروش دروغگو بود، ولی شاید همین بدنامی او به فروش کامیون های ایسوزو کمک کرد. یک نگاه دیگر به اعداد و ارقام بیندازید. سالی که شخصیت جو ایسوزو وارد تبلیغات این شرکت شد، فروش خودروهای ایسوزو (چه شخصی و چه کامیون) در بالاترین حد خود در آمریکا بود. یعنی مجموع فروش در سال ۱۹۸۶، ۱۲۷.۶۳۰ عدد بود.

ایسوزو دیگر هرگز نتوانست این تعداد خودرو در آمریکا به فروش برساند و فروش فعلی آن پایین تر از ۱۰۰هزار خودرو در سال است. خوب حالا فکر می کنید شرکت موتور ایسوزوی آمریکا برای برخورد با این مساله چه کرد؟ درست است. آنها دوباره شخصیت جو ایسوزو را احیا کردند.

بروس هورووتیز در شیکاگو تایمز این چنین می نویسد: “با وجود فروش کم و چهره ی مخدوش، شرکت موتور ایسوزوی آمریکا به سوی استفاده از یکی از فراموش نشدنی ترین نمادهای تبلیغاتی برمی گردد.”

این کار منطقی به نظر نمی رسد؛ ولی این نشان می دهد که طرز فکر تبلیغاتی سنتی هنوز بر جامعه ی بازاریابان تسلط دارد. هدف تبلیغات سنتی به شهرت رساندن محصول نیست؛ هدف آن به شهرت رساندن آگهی است.

سعی تبلیغات سنتی نه در بوجود آوردن ارزش فروش، بلکه در بوجود آوردن اهمیت ارزش گفتگو است. شخصیت جو ایسوزو، جالب و سرگرم کننده است، ولی در زندگی واقعی چقدر ممکن است شما از یک فروشنده ی خالی بند ماشین بخرید؟ چرا ماشین ساخت شرکتی را بخرید که نماد تبلیغاتی اش در تلویزیون یک فروشنده ی دروغگو است؟ این آگهی چه اشتیاقی در شما بوجود می آورد؟

این همه طعمه هست، ولی قلابی در کار نیست!

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

2 پاسخ به “شخصیت تبلیغاتی جو ایسوزو Joe Isuzu؛ فروشنده ی چاخان”

  1. فرحناز کمال خانی گفت:

    مطلب خیلی جذابی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *