ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۹/۱۲
1,097 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

متاسفانه چیزی که همه ما یاد گرفته‌ایم این است که خرید ارزان یعنی یک علامت تخفیف بزرگ روی درب شیشه‌ای و تجمع مشتریان داخل فروشگاه. اما برای ارزان خریدن هم تکنیک‌هایی وجود دارد که هم ما را از خرید یک جنس بی کیفیت باز می‌دارد و هم می‌توانیم از لحاظ اقتصادی به شرایط خانواده کمک کنیم. در حقیقت منظور ما حربه‌هایی است که خود فروشگاه‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند تا آمار فروش آنها هم بالا برود.

بنابراین در اینجا ابتدا مختصری در مورد خرید ارزان صحبت خواهیم کرد و سپس چند راهکار به شما نشان می‌دهیم که تقریباً در همه فروشگاه‌ها و کسب و کارها امکان استفاده از آن وجود دارد.

خرید ارزان با خرید جنس بی کیفیت تفاوت دارد

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید بدانید این است که ارزان خریدن خیلی متفاوت‌تر از خرید اجناس بی کیفیت است. شاید خودتان هم تجربه کرده باشید که دست فروش‌ها در خیابان برخی از اجناس را با قیمت‌های پایین‌تر می‌فروشند  و حتی شما هم از خرید آنها خوشحال می‌شوید. اما به نظر ما نمی‌توان اسم این خرید را یک خرید ارزان گذاشت و بیشتر باید از لفظ خرید گران یا خرید غیر اقتصادی برای آن استفاده کرد.

البته این به معنی بی کیفیت بودن اجناس همه دستفروش‌ها نیست، ولی درصد بالایی از آنها اجناس بی کیفیت را می‌فروشند. خرید اجناس بی کیفیت از این جهت ما را متضرر می‌کند که برای مدت طولانی نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم و بعد از مدت کوتاهی باید به سراغ خرید همان جنس از یک فروشگاه برویم. اما به طور کلی برای خرید ارزان چند قانون وجود دارد:

  • خود فروشنده‌ها به شما کمک می‌کنند تا محصول را ارزان‌تر بخرید
  • می‌توانید از حربه‌های استفاده کنید که فروشنده مجبور به ارزان فروختن کالا شود
  • برخی از فروشگاه‌ها برای به دست آوردن مشتری قیمت محصولات خود را پایین می‌آورند
  • شیوه‌هایی مانند عضویت در باشگاه مشتریان و برنامه‌های وفاداری مشتریان به کاهش قیمت محصول و گرفتن تخفیف بیشتر کمک می‌کنند.
  • استفاده از چانه زدن برای کاهش قیمت کالا

حالا اگر می‌خواهید خرید ارزان را به یک برنامه دائمی و روتین تبدیل کنید، در ادامه چند راهکار ساده و کم هزینه در اختیار شما قرار داده‌ایم تا قیمت محصولات مورد نظر خود را در پایین‌ترین سطح ممکن نگه دارید.

منتظر فروش ویژه فروشگاه‌ها باشید

این موضوعی است که در مطالب قبلی (چرا برنامه فروش ویژه برای یک فروشگاه ضروری است؟) در مورد آن صحبت کردیم و نشان دادیم که چگونه فروشگاه‌های بزرگی مانند فروشگاه رفاه یا فروشگاه شهر فرش از آن استفاده می‌کنند.

در حقیقت کسب و کارها و فروشگاهها با توجه به استراتژی فروش خود مجبور هستند که در دوره‌های زمانی مختلف از حربه‌هایی مانند فروش ویژه به همراه تخفیف بالا استفاده کنند. این فروش ویژه از گران‌ترین کالاهای ممکن تا ارزان‌ترین آنها را پوشش می‌دهد و درصد تخفیف آنها با یکدیگر متفاوت است. با توجه به اینکه برای این دوره یک محدوده زمانی خاص در نظر گرفته می‌شود، دنبال کردن شیوه‌های اطلاع رسانی فروشگاه‌ها بسیار مهم است و می‌تواند شما را به یک خرید ارزان برساند.

از کد تخفیف استفاده کنید

شاید معروفترین و در حال حاضر پرکاربردترین نوع کد تخفیف توسط گروه اسنپ برای سفارش غذا و سفارش آژانس در نظر گرفته شده باشد. در حقیقت گروه اسنپ به محض کاهش فعالیت کاربران و درخواست آنها برای استفاده از خدمات، یک کد تخفیف برای آن‌ها می‌فرستد و در ازای دریافت خدمات می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند.

در هر صورت تخفیف هم بهانه خوبی برای خرید ارزان است و همین وضعیت در مورد فروشگاه‌های دیگر هم وجود دارد. البته باید قبول کنیم که کد تخفیف در مورد فروشگاه‌های اینترنتی رواج بیشتری داشته و در صورت فعالیت شما در کنار آن‌ها می‌توانید از این تخفیف‌ها بیشتر استفاده کنید. مثلاً اگر قرار باشد برای فروشگاه مشتری جدید بیاورید و از کد شخصی خود استفاده کنید، تخفیف بیشتری نصیب شما خواهد شد و کالای دلخواه خود را با قیمت پایین‌تر می‌خرید.

تخفیف محبوب ترین اصطلاح برای نام فروش ویژه فروشگاه

خرید در خارج از زمان اوج خرید

حتماً با اصطلاحاتی مانند بلیط چارتر هواپیما یا بلیط لحظه آخری هواپیما آشنا هستید که با قیمت پایین‌تر فروخته می‌شوند و در عوض در زمان خارج از زمان اوج مسافرت معرفی می‌شوند. این نشان می‌دهد که در این محدوده زمانی تعداد مشتریان شرکت‌های مسافربری کم شده و توان پر کردن صندلی‌های هواپیما را ندارند. پس مجبور هستند که بلیط هواپیما را با قیمت پایین‌تری بفروشند.

حالا این دوره‌های زمانی در مورد خرید پوشاک را در نظر بگیرید، دو ماه مانده به عید نوروز، یک ماه بعد از عید نوروز، دو ماه مانده به شروع مدرسه و دانشگاه، یک ماه بعد از شروع به کار مدارس و دانشگاه، یک ماه قبل از شروع سرمای زمستان. در این دوره‌های زمانی آمار فروش لباس فروشی‌ها به حداقل می‌رسد و آنها هم مایلند که محصولات فعلی خود را بفروشند و لباسهای جدید بیاورند. این بهترین فرصت برای شما برای یک خرید ارزان است و در مورد کیفیت اجناس هم نگران نیستید.

رفتن به سراغ فروشگاه‌های تازه کار

فعالیت به عنوان یک شرکت یا یک فروشگاه تازه کار آن هم در بازار رقابتی امروزه بسیار سخت است و می‌تواند منجر به شکست فعالیت آنها شود. اما در این بین حربه‌هایی مانند فروش ارزان و تخفیف متنوع راه کارهای خوبی برای کشاندن مشتری به فروشگاه و خرید محصول است.

بنابراین اگر قصد خرید یک محصول خاص را دارید و نمی‌خواهید قیمت بالایی برای آن بپردازید، حتماً در اینترنت در مورد فروشگاههای تازه کار تحقیق کنید و ببینید که کدام یک از فروشگاهها در زمینه محصول مورد نظر شما تازه کار هستند. معمولاً این فروشگاه‌ها قیمت محصولات خود را به حدی پایین می‌آورند که مشتریان به خرید محصولات آنها ترغیب شوند و وفاداری خود را نسبت به فروشگاه‌های دیگر فراموش کنند.

عضویت در باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای مختلف و به طور ویژه کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم است و به آنها اجازه می‌دهد که کنترل بهتری روی رفتار مشتریان خود داشته باشند. این باشگاه‌ها زمینه ارتباط مستقیم مشتریان با یکدیگر را فراهم می‌کنند و شرکت‌ها می‌توانند از بازخورد آنها برای تعیین استراتژی فروش خود بهره ببرند. در ضمن قضاوت در مورد محصولات جدید و عکس العمل مشتریان هم هدف دیگر فروشگاه‌ها از راه اندازی باشگاه مشتریان است.

اما این چه تاثیری در خرید ارزان دارد؟ فروشگاه‌ها و کسب و کارهای مختلف بابت عضویت مشتریان در این باشگاه به آنها امتیازهایی می‌دهند و کسانی که امتیاز بالاتری به دست می‌آورند می‌توانند از تخفیف بیشتر هم بهره ببرند. مثلاً  باشگاه مشتریان بانکهای دولتی دسته بندی مختلفی برای مشتریان خود انجام می‌دهد تا زمینه ارائه تسهیلات به آنها بر مبنای این رتبه بندی انجام شود. عضویت در باشگاه مشتریان هزینه چندانی ندارد و در عوض تخفیف‌های خوبی نصیب شما می‌کند.

طراحی قالب فروشگاه آنلاین

خرید عمده

همه برنامه‌ها و استراتژی‌های فروش یک فروشگاه یا یک کسب و کار برای بالا بردن آمار فروش است، حتی اگر با کاهش قیمت محصول و فروش ارزان همراه باشد. بنابراین طبیعی است که این فروشگاه‌ها از خرید عمده و خرید کلی مشتریان استقبال ویژه‌ای می‌کنند.

حالا اگر شما به فکر خرید ارزان هستید و می‌خواهید یک یا چند محصول را با قیمت پایین‌تر نسبت به حالت نرمال به دست بیاورید، حتماً از حربه خرید عمده استفاده کنید. به عنوان مثال، خرید یک کیسه ۱۰ کیلوگرمی برنج ارزان‌تر از خرید آن به صورت کیلویی است. برای استفاده از این حربه می‌توانید همه برنامه‌های خرید ماهانه یا چند ماه خود را در یک لیست بنویسید و آن‌ها را به صورت کلی از یک فروشگاه بخرید تا امکان استفاده از تخفیف بیشتر را داشته باشید.

چانه زدن برای خرید ارزان

آخرین حربه و تکراری‌ترین حربه که معمولاً نتیجه می‌دهد، چانه زنی سر قیمت و تلاش برای کاهش آن است. اگرچه در این مورد قیمت محصول خیلی افت نمی‌کند و معمولاً تخفیف چند درصدی نصیب شما می‌شود، اما باز هم راهکار خوبی برای کاهش قیمت محصول است.

البته چانه زنی برای خرید ارزان قلق‌های خاص خود را دارد و فرد باید قوانین مذاکره را بشناسد. یک مقاله در مورد موفقیت در مذاکره داریم که در مورد موفقیت در جریان مذاکره و راهکارهای مقابله با تکنیک‌های طرف مقابل صحبت کرده‌ایم که حتماً این مطلب را مطالعه کنید.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که خرید ارزان چیزی فراتر از خرید جنس بی کیفیت است و اگر عادت دارید که نیاز خود را از دست فروش‌ها تأمین کنید، حتماً در این رفتار خود تجدید نظر کنید و به سراغ فروشگاه‌های ارائه دهنده اجناس با کیفیت بروید. البته تخفیف زیاد هم همیشه به معنی ارزان خریدن نیست.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *