بزرگ ترین ارتباط رسانه ای بین مال ها، شاپتوپیا
شبکه ی گسترده ی شاپتوپیا (Shoptopia)، شامل بیش از ۱۰۰ مرکز خرید و مال می شد. این شبکه توانست بزرگ ترین ارتباط رسانه ای بین مال ها را در ایالات متحده ی آمریکا ایجاد کند. در این شبکه، مال های مختلف با یکدیگر در ارتباط بودند.
شبکه ی شاپتوپیا بیش از ۲۵ مال بزرگ داشت، از جمله فورست سیتی و مدیسون مارکوت. شاپتوپیا در بیش از ۲۵ بازار فعال بود و در نتیجه بیش از ۳ میلیون نفر را درگیر کرده بود. این افراد شامل فروشندگان و خریداران می شدند که هر ماه از طریق موبایل خود وارد شبکه شده و تجربه های خرید خود را اشتراک گذاری می کردند. هدف این شبکه، رساندن تعداد مال ها به تعداد ۲۰۰ و درگیر کردن بیش از ۶ میلیون نفر بود.
آنها توانستند با ایجاد یک پلتفرم اختصاصی، اپلیکیشن های جذاب، صفحه های شبکه های اجتماعی و وب سایت پویا، افراد را تشویق به تعامل کنند تا تجربیات قبل، حین و پس از خرید خود را اشتراک گذاری کنند.
این شبکه خطر از دست دادن مشتریان را کاهش می داد. پیام های مرکز خرید در بهترین زمان می توانست به مشتریان برسد. در حقیقت نرخ بازگشت سرمایه در این شبکه بسیار مناسب بود. این مرکز خرید برای توسعه ی هر چه بیشتر شبکه ی خود، روی شبکه های اجتماعی نیز تمرکز کرد.
برای این کار، علاوه بر ساخت صفحات اختصاصی در فیسبوک و توئیتر، کانال رسمی مرکز خرید در یوتیوب هم راه اندازی کرد که محتوای این صفحات با دیگر کانال های ارتباطی این مرکز خرید مانند وب سایت، یکپارچه بود.
در شبکه ی ارتباطی شاپتوپیا، نویسندگان حرفه ای جهت سناریو نویسی و تهیه ی محتوای متنی، استخدام شدند. همچنین از هنرمندان، طراحان و گرافیست های متخصص برای تهیه ی محتوای تصویری، شامل عکس، انیمیشن و فیلم استفاده کردند. این محتوا دائما بروز می شد.
این تیم تامین محتوا، دارای سیاست و استراتژی های مشخصی هستند. آنها باید با توجه به فضای فرهنگی و زمینه ی محیطی مال، محتوا تولید کنند. این محتواها باید مورد قبول مصرف کنندگان قرار گیرد، بنابراین کیفیت و جهت گیری آنها بسیار مهم است. بعد از شکل گیری تیم تامین محتوا، میزان ترافیک وب سایت ۴۶ درصد افزایش یافت. همچنین بیش از ۲۰ درصد بر طرفداران شبکه های اجتماعی صفحات مرکز خرید، افزوده شد.
تیم تولید محتوا، بازدیدهای میدانی متعدد و مستمری از مرکز خرید دارند. آنها با خرده فروش ها در ارتباط هستند و از آخرین محصولات و خدمات آنها باخبر می شوند. مثلا ممکن است مقاله یا مطلبی درباره ی آخرین محصولات خوراکی بسته بندی شده در فروشگاه مسیز (Macy’s) تولید شود که این فوق العاده ارزشمند است.
یک مرکز خرید وظیفه دارد تا به موفقیت خرده فروش ها کمک کند زیرا موفقیت خرده فروش ها باعث موفقیت مرکز خرید می شود.
در اینجا از نقش گوشی های هوشمند موبایل نمی توان غافل شد. بیش از ۴۵ درصد از بازدید کنندگان وب سایت از طریق گوشی های هوشمند وارد شده بودند. به همین دلیل محتواهای تولید شده برای وب سایت به گونه ای بود که در صفحه ی موبایل نمایش خوبی داشته باشد. این برنامه واقعا یک موفقیت عظیم برای شاپتوپیا بود.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید