برندسازی شخصی: نیازهایتان را درک کنید و هویت خود را شکل دهید
نیازهایتان را درک کنید
برای اینکه بفهمید چه چیزهایی برایتان اهمیت دارد، اول باید بفهمید به چه چیزهایی نیاز دارید. «نیاز» چیزی است که برای داشتن زندگی سالم ضروری است. نیازها میتوانند به اندازهی داشتن غذا و سرپناه، ابتدایی باشند یا به اندازی استفاده از استعدادهایتان برای خدمت به جهان، پیچیده. نیازهای شما همزمان با بزرگشدنتان رشد میکنند و به بخش مهمی از شخصیتتان تبدیل میشوند. برای اینکه خودتان را برند کنید، باید بدانید چه نیازهایی دارید.
آیا از امتحان کردن چیزهای جدید یا انجام کارهای پرخطر پرهیز میکنید، چون از بهخطر افتادن نیازهای اولیهتان میترسید؟ انگیزه با نیازها پیوند مستقیم دارد. هرم نیازهای مازلو که جلوتر توضیح خواهم داد ، میگوید این نیازهای برآوردهنشدهی ماست که به ما انگیزه میدهد. وقتی شما نیاز برآوردهنشدهای دارید، انگیزه میگیرید که کاری کنید تا این وضعیت تغییر کند. نیازها به احساسات شما جهت میدهند و روی ارزشهایتان تاثیر میگذارند. مشخص کردن نیازهایتان کمک میکند که بفهمید برای چه چیزهایی ارزش قائلید و باید هدفهایتان را در کدام راستا قرار بدهید.
هویت خودتان را شکل دهید
رابین فیشر رافر، مربی برندسازی، معتقد است برندسازی شخصی کمک میکند «بدانید که هستید وبرای خودتان ارزش قائل شوید تا خواستههایتان را جذب کنید، برای دیگران جذابتر شوید، اعتمادبهنفستان زنده شود، با یکپارچگی مسیرتان را بپیماید و در هر زمینهای که انتخاب کردهاید، خودتان را از دیگران متمایز کنید.»
شکل دادن هویت با خودآگاهی آغاز میشود. وقتی بدانید که هستید، میتوانید در کارتان هدف پیدا کنید. از آنجا که دارید این مقاله را میخوانید میدانم که باید ضریب هوشی مناسبی داشته باشید. امیدوارم هوش عاطفی بالایی هم داشته باشید، چون برای دوباره شکل دادن هویتتان باید خودنگری بالایی داشته باشید. خودآگاهی زمانی رخ میدهد که بتوانید خودتان را همانجور ببینید که دیگران شما را میبینند.
در آغاز راه برندسازی شخصی، مهمترین اصل این است که خودتان را قبول داشته باشید. شما باید بتوانید با دقت به خودتان نگاه کنید، به افکار دیگران دربارهی خودتان گوش بدهید و بخواهید رشد و تغییر پیدا کنید.
در این فرآیند، شما به بیهمتایی خودتان پی میبرید و کشف میکنید چطور از آن برای نفوذ در بازار استفاده کنید. وقتی دربارهی چشمانداز، ارزشها، اشتیاق و هدفتان به دید شفافی برسید، میتوانید خود ایده آلتان را به دیگران نشان بدهید و با اطمینان از اینکه اینها واقعا متعلق به خود شما هستند؛ نه تقلیدی از دیگران. این شفافیت کمک میکند زندگی اصیلتری داشته باشید، که برای موفقیت ضروری است.
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
دیدگاهتان را بنویسید