بازاریای محتوایی : در تولید محتوا به کارمندان خود کمک کنید
برخی از مدیران عاشق نوشتن هستند، اما برخی دیگر دوست دارند که صحبت کنند. اگر در خواست تولید محتوا از مدیران ارشد سخت است، می توانید با آنها مصاحبه ای انجام دهید و آن را ضبط کنید. نیروی تولید محتوای شما می تواند با استفاده از مهارت ویراستاری خود آن مصاحبه را به محتوای مناسب برای سایت شما تبدیل کند.
آموزش به مدیران اجرایی در مورد نوشتن و ایجاد محتوا باید به صورت ساده آغاز شود. به طور کلی عمل نوشتن، انتقال افکار به واژگان است. همان گونه که رد اسمیت، خبرنگار ورزشی معروف گفته است: تمام چیزی که باید انجام دهید، نوشتن در پشت ماشین تحریر و از جان مایه گذاشتن است.
البته هر نوشته ای هم ممکن است ارزش خواندن نداشته باشد، بلکه این فرآیند ویرایش است که نوشته را با ارزش می کند و خواننده را جذب می کند. از این رو باید یک تیمی هم داشته باشید که نوشته ها را ویرایش کنند. با وجود این تیم نگرانی کسانی که قرار است محتوا را بنویسند کم می شوند، و با پیشنهاد موارد زیر می توانید به آنها بگویید که به نوشتن ادامه دهند:
- بدون هیچ ترسی فقط افکارتان را بنویسید (بیرون بریزید).معمولا نویسندگان از اینکه چه قدر ساختار افکار آنها تنها با با بیرون ریختن کلمات به شکل مناسب و خوبی در می آید شگفت زده می شوند. به جای اینکه وقت خود را صرف ویرایش مطالب خود کنند، فقط به نوشتن و یا تایپ افکار خود اختصاص می دهند.
- نوشته های خود را در برگه های یادداشت بنویسند. اگر آنها در آغاز و یا ادامه ی نوشتن مشکل دارند، می توانند آنچه را که می خواهند بنویسند را در ذهن خود تصویرسازی کنند و بعد کلمات یا مفاهیم کلیدی آن را در برگه ی خود یادداشت کنند. حتی می توانند افکارش را به صورت تصاویر، بکشند.این روشی عالی برای سازماندهی افکار است.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید