ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۳/۰۸
902 بازدید
۴ دیدگاه
اشتراک گذاری

در این سری مقالات قرار است مساله ی همه گیر شدن را به طور کامل بشکافیم.

شش قاعده برای همه گیر شدن

منظورم از کلمه ی “همه گیر” پخش شدن بین مردم است. انتقال نفر به نفر اخبار و اطلاعات از طریق رو در رو یا اثرات اجتماعی که آن اتفاق رو مردم می گذارد.

وقتی چیزی همه گیر می شود، یعنی درباره اش صحبت می کنند، به دیگران اطلاع رسانی می کنند یا مشتری، همکار یا رای دهنده از آن پیروی می کنند.

بعد از بررسی صدها پیام و محصول و ایده ی مسری، بالاخره متوجه شدیم معمولا برای همه گیر شدن هر چیزی، دست شش “عنصر” (قاعده) در کار است. من اسم شان را می گذارم شش گام کلیدی که باعث می شوند مردم درباره ی چیزی صحبت کنند و آن را برای دیگران به اشتراک بگذارند یا از آن پیروی کنند.

  • قاعده ی اول: اعتبار اجتماعی

اکثر ما دوست داریم باهوش به نظر برسیم نه خنگ، پولدار دیده شویم نه بی پول، جذاب و باحال باشیم نه دیلاق و بی خاصیت. آنچه درباره اش حرف می زنیم، مستقیم روی نظر دیگران نسبت به ما اثر می گذارد. این همان اعتبار اجتماعی است.

دانستن چیزهایی باحال (مثل مخلوط کنی که می تواند یک گوشی آیفون را پودر کند) باعث می شود مردم حس زبلی و آگاه بودن از اخبار خاص و مخفی داشته باشند.

پس اگر می خواهیم در باره ی ما حرف بزنند باید پیام هایی بسازیم که این حس های خاص و جالب را در آن ها زنده کند.

  • قاعده ی دوم: زنجیره ها

چطور یاد مردم می افتد که در باره ی محصول یا ایده ی ما حرف بزنند؟

منظور از زنجیره همان رابطه هایی ست که باعث می شود مردم درباره ی مباحث مرتبط فکر کنند. کره ی بادام زمینی ما را یاد ژله می اندازد و کلمه ی “سگ” کلمه ی “گربه” را در ذهن تداعی می کند.

باید محصولاتی طراحی کنیم که ممکن است در دفعات بیشتری به ذهن اشخاص برسند. یعنی یک راه ارتباطی بین محیط و محصول ایجاد کنیم که این زنجیره ها را بسازند. زبان، ترجمان ذهن است.

  • قاعده ی سوم: احساسات

چیزی که برایمان اهمیت داشته باشد، حتما درباره اش به دیگران هم می گوییم. پس چطور می توانیم پیام هایی بسازیم که حس خاصی را در مردم ایجاد کنند؟

مطالب مسری به طور طبیعی نوعی احساس را در انسان، زنده می کنند. مخلوط کردن آیفون شوک آور است. بالا رفتن نرخ مالیات عصبانیمان می کند. پس به جای پیله کردن بیش از حد به کاربرد، کمی هم باید روی احساسات تمرکز کرد.

  • قاعده ی چهارم: عمومیت

مردم به هم نگاه می کنند و همان کارهایِ همدیگر را انجام می دهند. این جمله فقط درباره ی یک تقلید ساده حرف نمی زند. هر چیزی ملموس تر باشد، پیروی از آن هم ساده تر است.

باید محصولی طراحی کنیم که خودشان تبلیغی برای خودشان باشند و الگوهای رفتاریی بسازیم که همیشه بین مردم باقی بمانند.

  • قاعده ی پنجم، ارزش کاربردی

مردم دوست دارند به هم کمک کنند. پس اگر بتوانیم نشان بدهیم که محصولمان به نوعی صرفه جویی در وقت و پول است یا برای سلامتی شان مفید است، بدون تردید، سر زبانشان افتاده ایم.

  • قاعده ی ششم: داستان سازی

مردم علاوه بر اطلاعاتی که در اختیار هم می گذارند، کلی داستان هم سر هم می کنند. پس ما هم باید قصه ی خودمان را بسازیم. قصه ای که ارزش تکرار داشته باشد. همه چیز باید طوری برنامه ریزی شده باشد که پیام ما جز لاینفک داستان شود و ناقل نتواند بدون اشاره به پیام نهفته ی ما تکرار کند.

(منبع: راهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر)

این ها شش قاعده ی همه گیر شدن بودند که هر یک از آنها را به تفصیل در مقالات بعدی بیان می کنیم…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

4 پاسخ به “بازاریابی ویروسی (همه گیر شدن)”

  1. مهمان گفت:

    درود بر شما مقاله خوبی درباره بازایابی ویروسی بود

  2. salar گفت:

    مقاله ی خیلی خوبی بود، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *