سازماندهی زمان در تحلیل رفتار متقابل: انزوا فرض کنید من در یک تمرین پویایی گروه شرکت کرده ام. تعدادی افراد به اضافه خود من، در اتاقی گرد آمده ایم و هیچ کاری نداریم جز این که آنجا باشیم. برای مدتی، در سکوت می نشینیم. شاید توجه خود را به درون ببرم و شاید هم درگیر یک گفتگوی درونی شوم. «نمی دونم برای چی اینجا هستیم؟ خوب، شاید شخص دیگه ای بدونه. اوخ! چقدر هم این صندلی ناراحته! شاید اگر از...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.بانک نوازشی در تحلیل رفتار متقابل
بانک نوازشی در تحلیل رفتار متقابل با این که خویشتن نوازی منبع اصیل نوازشی ماست، هرگز نمی تواند جایگزین کاملی در مقابل نوازشهایی که از دیگران میگیریم باشد. مانند این است که هر یک از ما دارای یک «بانک نوازشی» هستیم...
عروسکِ جورابی؟!برای تبلیغات وسایلِ حیوانات خانگی Pets.com
عروسکِ جورابی؟! برای تبلیغات وسایلِ حیوانات خانگی Pets.com فراگیری گسترده ی اینترنت در اواخر دهه ی نود، مشکلات بزرگی برای سایت های تجاری اینترنتی تازه تاسیس پدید آورد، وقتی همه می خواهند در شبکه حضور داشته باشند، سایت های منفرد...
خویشتن نوازی در تحلیل رفتار متقابل
خویشتن نوازی در تحلیل رفتار متقابل بدون شک بسیاری از ما در دوران کودکی پنجمین قانون اشتاینر را آموختیم که: « به خودت نوازش نده.» اینها فرامین «والدی» است که بر ما تحمیل شده است: «خودنمایی نکن، پز دادن و...
زبان بدن: حرکات انگشت شست
زبان بدن: حرکات انگشت شست در زبان بدن حرکات انگشت شست، تسلط و برتری و گاهی تهاجم را تداعی می کند؛ بنابراین جای تعجب نیست که در کف بینی، انگشت شست نشانه ی قدرت شخصیتِ فرد است. اگر تا به...
مشتری مداری: ضرورت اخذ بازخورد از مشتری
مشتری مداری: ضرورت اخذ بازخورد از مشتری از آنجایی که نظرات مشتری می تواند مستقیما ما را به عملکردی بهینه راهنمایی کند لذا: در محله ی اول، ضروروت استقرار یک مکانیزم بازخورد Feedback موثر، فوق العاده ضروری است تا به...
بازاریابی محتوا: شیوه ی مبارزهایِ متفاوت تسلاموتورز
بازاریابی محتوا: شیوه ی مبارزهایِ متفاوت تسلاموتورز در گذشته نشر (محتوا) بسیار انحصاری، به شدت قدرتمند و هزینه بر بود. در حال حاضر، این شرایط مصداق ندارد. در فوریه ی 2013، نزاعی بین یک گزارشگر نیویورک تایمز و تسلاموتورز Tesla...