بسیاری از مردم تصور میکنند که ((مهارت گوش دادن)) دارند، در حالی که آنها تفاوت بین شنیدن و گوش دادن را نمیدانند. تفاوت در چیست؟ شنیدن، تنها گرفتن ارتعاشات صداست. گوش دادن عبارت است از دریافت معنی آنچه که فرد میشنود؛ یعنی در گوش دادن انسان باید محرکهای صدا را به یاد آورد، به صداها توجه کند و آنها را تفسیر نماید. برای گوش دادن به شیوهای فعال، هشت روش پیشنهاد شده است. کسانی که بخواهند به روش فعال گوش...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.تیم موفق دارای چه ویژگیهایی است؟
همۀ ما به اثربخشی کارتیمی معتقدیم اما بسیاری از مواقع در تشکیل یک تیم منسجم و رسیدن به هدف ناکام میمانیم. علت چیست؟ اکثر تیمهای موفق دارای تعدادی ویژگی مشترک هستند که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره...
توانمندی برقراری ارتباط صمیمانه با همکاران
توانایی برقراری یک ارتباط صمیمانه با همکاران دارای اهمیت بسیار است. در این راستا پیشنهادهایی در رابطه با ایجاد ارتباط مؤثر و صمیمی، مطرح میشود: ۱. به شیوه خودتان با همکارانتان ارتباط برقرار ننمایید، بلکه از شیوه مورد علاقه خودشان...
قسمت ۲۲ با تپسی
همهی ما روزانه برای خروج از منزل و طی مسیرهای کوتاه و بلند از مترو، اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و ... استفاده میکنیم. ساکنین کلانشهرها دغدغهی ترافیک و آلودگی هوا را به خوبی احساس میکنند و روزانه زمان و انرژی...
آیا فردی درونگرا هستید یا برونگرا ؟
به منظور اینکه متوجه شوید که آیا فردی برونگرا هستید یا درونگرا، به پرسشهای زیر با بلی یا خیر پاسخ دهید: ۱. آیا از دید دیگران فردی با نشاط و پرانرژی هستید؟ ۲. آیا همیشه تمایل دارید فعالیتهایی فراتر از...
چرا ایمیل مارکتینگ؟
با فراگیرشدن سایر شبکههای اجتماعی در ایران مانند اینستاگرام و تلگرام افراد کمتر از گذشته به سراغ ایمیل میروند. اما هنوز بسیاری از افراد روزانه ایمیل خود را چک میکنند. ما برای اطلاعرسانی، تبلیغ و نشانهگرفتن مخاطب هدف هیچ راه...
شش اشتباهی که هر رهبری میکند
چیزی به نام رهبر عالی و صددرصد بی کم و کاست نداریم. هر رهبری اشتباه میکند. مهم این است که رایجترین اشتباهات را شناسایی کنیم تا از تکرار این اشتباهات بکاهیم. ۱. از اشتباهات خود درس نمیگیرید کاری بدتر از...