در مقاله ی قبل اهمیت تشکیل گروه و ترویج کار گروهی را بررسی کردیم. در این مقاله به شناخت انواع گروه در مجموعه می پردازیم. شناخت انواع گروه وقتی می گوییم گروه، منظورمان گروهی از افراد است که به طور موقت یا دائم برای رسیدن به هدفی مشترک با هم کار می کنند. گروه شما می تواند واحد شما باشد. یا ممکن است گروهی تشکیل داده باشید که برای یک چالش خاص راه حل پیدا کنند و پس از اتمام...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.بازاریابی ویروسی (همه گیر شدن)
در این سری مقالات قرار است مساله ی همه گیر شدن را به طور کامل بشکافیم. شش قاعده برای همه گیر شدن منظورم از کلمه ی "همه گیر" پخش شدن بین مردم است. انتقال نفر به نفر اخبار و اطلاعات...
بازاریابی ویروسی (واگیری اجتماعی)
چرا محصولات ایده ها و رفتارها مسری می شوند؟ با این که پیدا کردن مثال برای همه گیری اجتماعی ساده است؛ ولی پیدا کردن روش سرایت اش آن قدرها هم ساده نیست. با آن همه مبالغ کلانی که به صنعت...
چگونه مجموعه ای کارآمد داشته باشیم؟(۵)
در راستای تکمیل راهکارهای مدیریت بازدهی مجموعه، که در مقالات قبل تحت عنوان "چگونه مجموعه ی کارآمد داشته باشیم؟" ارائه شدند؛ امروز به بررسی دو راهکار دیگر در زمینه ی مدیریت بهتر مجموعه و افزایش کارآمدی می پر دازیم. به...
چگونه مجموعه ای کارآمد داشته باشیم؟(۴)
در این بخش از مقاله به راهکارهایی دیگر در زمینه ی مدیریت بازدهی مجموعه می پردازیم. توجه داشته باشد که به کارگیری تمامی این روش ها در کنار هم، مدیران را به سمت داشتن مجموعه ای کارامد سوق میدهد. کارکنان...
چگونه مجموعه ای کارآمد داشته باشیم؟(۳)
در مقاله های پیشین مجموعه ی کارآمد به مواردی که یک مدیر هوشمند باید بکار ببندد تا بازدهی مجموعه ی خود را بالاتر ببرد اشاره کردیم. این موارد که شامل واگذاری مسئولیت، تطابق مسئولیت با توانایی، ارتباط مؤثر و تبیین...
چگونه مجموعه ای کارآمد داشته باشیم؟(۲)
در سری اول مقاله ی مجموعه ی کارآمد به اینکه چگونه می توانیم مجموعه ی با بازدهی بالا داشته باشیم پرداختیم و دو نکته ی واگذاری مسئولیت ها و تطابق مسئولیت های واگذاری با مهارت ها را به تفصیل بیان...