ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۴
425 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

راز شرم‌آور تبلیغات : تبلیغات در خدمت هیچ هدف سودمندی نیست!

بیش از یک دهه ی پیش “رجیس مک کنا Regis McKenna” مشاور مشهور بازاریابی که در نشریه ی “هاروارد بیزینس رویو Harvard Business Review” می نوشت، این مطلب را بدین گونه مطرح نمود: “ما هر روز بیش از پیش، شاهد انحطاط هستیم… در ابتدا، هجوم تبلیغات، خودِ صنعت تبلیغات را هدف قرار داد… دومین مرحله ی انحطاط تبلیغات هم در نتیجه ی عامل اول حاصل شد: تبلیغات به شکل منفی ای گسترش یافت و همزمان شیوه ی تکراری آن باعث وازدگی مشتریان شد.

هر قدر تبلیغات بیشتر تلاش می کند که در زندگی مردم دخالت کند، مردم بیشتر تلاش می کنند آن را نادیده بگیرند. دلیل پنهان پشت هر دوی این عوامل، راز شرم آور تبلیغات است: تبلیغات در خدمت هیچ هدف سودمندی نیست.

گزارش شده است که شرکت مایکروسافت برای ارائه ی جهانی ویندوز ایکس پی XP یک میلیارز دلار خرج تبلیغات کرده است. ولی چه عاملی می تواند خریداران را به تغییر کاربری از ویندوز ۹۸، ویندوز ام ای Me، یا ویندوز ۲۰۰۰ به ویندوز XP ترغیب کند؟ مطمئنا این عامل، مطالبی که مردم در تبلیغات می خوانند نیست. آنها تصمیم خود را بر اساس هزاران مطلب معتبر منتشره از رسانه ها خواهند گرفت.

شرکت اوراکل Oracle در یک صفحه ی کامل تبلیغاتی در “وال استریت ژورنال” چنین نوشت: “اوراکل شبکه ی شما را سه برابر سریع تر از IBM یا مایکروسافت فعال خواهد کرد”. فکر می کنید یک خواننده ی عادی در مورد این پیام اوراکل چه فکری خواهد کرد؟

“حتما کلکی در کار است”. و فکر می کنید همین خواننده ی عادی وقتی در ادامه ی آگهی اوراکل می خواند: “در غیر این صورت ما به شما یک میلیون دلار پرداخت خواهیم کرد.” چه فکری خواهد کرد؟

“حالا دیگر مطمئنم که یک کلکی در کارشان است. لَری الیسون Larry Ellison صاحب شرکت اوراکل، به هیچ کس غیر از خودش یک میلیون دلار نمی دهد.”

بیایید فرض کنیم که این آگهی حقیقت محض است. فرض کنیم که اوراکل واقعا سه برابر سریع تر از IBM یا مایکروسافت، شبکه ی شما را فعال می کند و هیچ کلکی هم در کار نیست، ولی چقدر امکان دارد، که تنها با خواندن این آگهی آن را باور کنید؟

با ارزیابی پیام های تبلیغاتی مثل آگهی اوراکل خواهیم دید که خوانندگان به دنبال بهانه ای برای باور نکردن آن می گردند؛ و آخرین راه گریز همیشه این است: “چطور تا به حال مقاله ای در این باره نخوانده ام؟ اگر ادعا و پیشنهاد اوراکل واقعا حقیقت داشت حتما کسی چیزی در مورد آن می نوشت.”

یک آگهی چاپی یا رادیو تلویزیونی برای تاثیرگذاری نیاز به اعتباری بیرون از خود دارد. در ذهن مخاطب آن پیامی معتبر است که قبلا از رسانه ها در مورد آن شنیده باشد.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *