ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۶
441 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

یک نام تجاری بدون پتانسیل روابط عمومی؟

اگر یک کالا یا خدمت جدید، پتانسیل روابط عمومی و اطلاع رسانی نداشته باشد، چه اتفاقی می افتد؟ بسیاری از بازاریاب ها، وقت خود را درگیر نام تجاری ای می یابند، که در مطبوعات به آن توجهی نشده است، اجرای برنامه ی روابط عمومی را رها می کنند. بهانه شان هم این است که برای معرفی این نام جدید، جز کمک گرفتن از تبلیغات راه دیگری نداریم.

یکی از مهم ترین مسائل بازاریابی امروز این است که، چگونه می توان یک نام تجاری فاقد پتانسیل اطلاع رسانی، یا با پتانسیل محدود را، به بازار معرفی کرد.

این، همان مشکلی است که شرکت کوکاکولا، وقتی قصد داشت KMX را برای رقابت با ردبول عرضه کند، با آن مواجه بود. طبیعی است که در مورد کی ام ایکس، اطلاع رسانی همگانی انجام شد؛ اما این اطلاع رسانی چندان مطلوب نبود. در حقیقت، اطلاع رسانی در مورد کی ام ایکس، بیش از کوکاکولا، به نفع ردبول تمام شد.

برداشت و تفسیر رسانه ها از عرضه ی کی ام ایکس این بود که به احتمال زیاد، رسته ی نوشابه های انرژی زا آنقدر اهمیت یافته، که موفقیت ردبول، کارخانه ی کوکاکولا را به وحشت انداخته است. اگر تنها یک دلیل محکمه پسند علیه ساختن نام های تجاری، توسط تبلیغات وجود داشته باشد، همین تجربه ی کوکاکولاست.

این شرکت، که ۲۰ میلیارد دلار فروش سالانه و با ارزش ترین نام تجاری جهان را دارد، قدرتمندترین شبکه ی پخش، در صنعت مشروبات غیرالکلی است. همچنین، با وجود در اختیار داشت تعدادی از خوش نام ترین آژانس های تبلیغاتی دنیا، کی ام ایکس، تبدیل به یکی دیگر از نقطه های تاریک بازاریابی کوکاکولا شد. دوم بودن در هرم بازار مشروبات غیر الکلی، به معنی هیچ بودن است. تا زمانی که در یک رسته ی جدید، اولین نباشید، به سختی می توانید توجه رسانه ها را جلب کنید.

پس از موفقیت نوشابه ی دکتر پپر Dr Pepper کوکاکولا محصول جدیدی با نام مستر پیب Mr.Pibb به بازار عرضه کرد، که البته موفقیت چندانی به دست نیاورد.

پس از موفقیت ماونتین دو Mauntain Dew نوشابه ی شرکت پپسی، کوکاکولا، ملویلو Mello Yello و اخیرا سرج Surge را به بازار عرضه کرد، که آنها هم کاری از پیش نبردند. پس از محبوبیت فراپاچینو Frappuccino، محصول استارباکس، کوکاکولا نوشیدنی پلانت جاوا Planet Java را روانه ی بازار کرد. نتایج پخش این محصول، هنوز مشخص نیست، ولی آیا کسی فکر می کند که پلانت جاوا شانس تبدیل شدن به نام بزرگی مثل فراپاچینو را داشته باشد؟ ما که فکر نمی کنیم.

پس چگونه باید یک نام تجاری بدون پتانسیل اطلاع رسانی را به بازار معرفی کرد؟

حقیقت تلخ این است که نمی توان این کار را انجام داد. در این دنیای تحت حکومت رسانه ها، برد و باخت شما در مطبوعات و نشریات اتفاق می افتد. اگر در نبرد رسانه های پیروز نشوید، در نبرد بازار هم شکست خواهید خورد.

رسانه، میدان جنگ است. یک مدیر بازاریابی که سعی می کند، یک نام تجاری را بدون هیچ امیدی به بُرد نبرد روابط عمومی، به بازار ارائه کند، همانند ژنرال ارتشی است که روبروی دشمن متجاوز، در خط مقدم جبهه قرار گرفته است.

با این حال، این نبردی است که هر روز در صحنه ی بازار اتفاق می افتد. شرکت ها، نام های جدید اغلب توسعه ی خطی یافته را، همراه با برنامه های عظیم تبلیغاتی و بدون هیچ پتانسیل اطلاع رسانی به بازار عرضه می کنند. این یک ترکیب مرگبار است. نتیجه ی این کار، فقط خسارات شدید مالی و امید کم برای موفقیت در بازار خواهد بود.

روابط عمومی، تنها برای نام های تجاری جدید نیست. نام های قدیمی هم گهگاه به روابط عمومی احتیاج دارند.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *