ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۰۳
456 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش : چه کسانی در حال گوش دادن هستند؟

من کمی اغراق می کنم : با تمام قدرت نابودی تبلیغات تلویزیونی را در چند سال آینده اعلام و پیش بینی می کنم. آگهی در رسانه های جمعی رو به نابودی است. پیش بینی اینکه تبلیغات چندی دیگر کارایی ندارد و مصرف کنندگان به تبلیغات بی توجه شده اند، کار راحتی است.

البته این کاملا صحت ندارد. آگهی ها فایده دارند، البته نه به همان اندازه که قبلا تاثیر داشتند و شاید بر هزینه هم تاثیری نداشته باشند، اما توجه ما را جلب می کنند و باعث فروش می شوند.

آگهی های تبلیغاتی هدف دار در هزینه ها بسیار تاثیرگذارند، اما اغلب آگهی ها و بازاریابی ها کاملا بی هدفند. آنها تندبادهایی هستند که شلاق زنان وارد بازار می شوند، با هرکسی برخورد می کنند و توجهی ندارند که این افراد چه کسانی هستند و واقعا چه می خواهند، و بعد می گذرند. در اینجا ضایعات زیاد است، آن قدر زیاد که صراحتا می توان گفت این مدل تبلیغات کاری انجام نمی دهند.

بله گاهی اوقات این تندباد شما را از چپ به راست پرتاب می کند، گویی در حال خط خطی کردن برگه ی سفید نقاشی هستید. گاهی اوقات کل بازار نیاز به یک چیز دارد، می داند مصرف کنندگان چه می خواهند و می داند که آنها مایلند به تبلیغات شان توجه کنند. کلمه ی کلیدی که من در اینجا به کار می برم کلمه ی «گاهی اوقات» است.

گاهی اوقات آن قدر این اتفاق نادر است که به نظر می رسد بیشتر، وقت تلف کردن است. چرا می گوییم وقت تلف کردن؟ زیرا اکثر این تبلیغات به دست کسانی می رسد که یا خود در این بازار هستند اما قصد خرید ندارند و یا کسانی هستند که احتمالا به دیگران درباره ی آنچه از آن محصول می دانند چیزی نمی گویند.

اما اگر تبلیغات کاملا متفاوت باشد می تواند موثر واقع شود. چرا؟ میان تبلیغاتی که موفق می شوند و آنهایی که راه به جایی نمی برند چه تفاوتی وجود دارد؟ برای مثال چرا یک آگهی متنی کوتاه در گوگل این قدر موفق است درحالی که بنر تمام صفحه و پرزرق و برق دریاهو این موفقیت را ندارد و یا به نسبت گوگل خیلی ناچیز است.

ناچاریم دوباره نگاهی به قدرت معادله در بازاریابی بیندازیم. در گذشته، بازاریابان، مشتریان را هدف قرار می دادند. تبلیغ کنندگان تیزهوش سخت تلاش می کردند تا مطمئن شوند آگهی های آنها مناسب بازار مورد نظرشان است و اینکه آگهی از طریق رسانه ی مورد نظر به همان بازار خواهد رسید. ایده ی هدف قرار دادن بازاریابان، خودخواهی به نظر می آید (چه کسانی و چه موقع باید مورد توجه باشند.)

البته امروزه در این موضوع تضاد داریم. این مصرف کنندگان هستند که انتخاب می کنند. آنها تعیین می کنند که به شما توجه داشته باشند یا نه. این تصمیم گیری توسط آنها چگونه اتفاق می افتد؟ آیا بعضی از آنها بیشتر توجه دارند؟ چه چیز این مخاطبان را از دیگران مجزا می کند؟

راز بزرگ تبلیغات و آگهی های گوگل در این است که آنها از نظر مفهومی و زمینه ای مرتبط هستند و به افرادی که در آن زمینه فعالیت دارند و یا اطلاعات می خواهند، ارائه می شوند. شما به محض اینکه کلمه ای را جست و جو می کنید «آگهی» مرتبط با آن واژه را می بینید. این حالت را مقایسه کنید با یک آگهی که مثل مهمان ناخوانده، آن هم برای کسی که توجهی به آن ندارد و به دنبال آن نیست ظاهر می شود؛ تفاوت کاملا واضح است.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *