ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۲۲
733 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش : چرا شما به گاو بنفش نیاز دارید؟

چهل سال پیش، «ران سیمک» مالک ماءالشعیرفروشی «تامب استون تب» تصمیم گرفت در کنار ماءالشعیر به مشتریان، تکه ای پیتزای فریزری هم بدهد. کار او گرفت و طولی نکشید که پیتزای تامب استون تب، فریزر سوپرمارکت ها را اشغال کرد. در سال ۱۹۸۶ «تولیدی غذاهای کرافت» نام تجاری تامب استون را خریداری کرد و حریصانه به تبلیغ آن پرداخت و میلیاردها دلار سود برد. این یک داستان موفقیت بزرگ آمریکایی بود؛ خلق محصولی باب طبع همه، تبلیغ آن برای همه ی مردم و کسب درآمد و سودی بی شمار.

این راهبرد فقط برای پیتزا کارایی نداشت، تقریبا برای هر چیزی که در خانه تان موجود بود، کارایی داشت، حتی آسپیرین تصور کنید چقدر جالب است اگر اولین فردی باشید که آسپرین را تبلیغ و بازاریابی کرده است. محصولی که تقریبا هر فردی روی کره ی زمین به آن نیاز داشته و متقاضی آن بوده، محصولی ارزان که به راحتی قابل مصرف و به سرعت نتیجه بخش است. مشخصا این یک موفقیت بزرگ بود.

امروزه اگر وارد داروخانه شوید و نگاهی به دوروبر خود بیندازید با مارک ها و اسامی زیادی روبه رو خواهید شد. برای مثال چند نمونه را در اینجا ذکر می کنم:

قرص ادویل ، الیو، قرص مسکن و جوشان آلکا سلتزر، قرص آناسین، اسکریپتین، آسپرگام که نوعی آسپیرین است، داروهایی با نام تجاری بایر هم برای کودکان و هم بزرگسالان. بایرهای رژیمی و بایرهای مخصوص بانوان، آمینواسیدهای بی سی، بوفرین ها، قرص های کوپ و یا صندلی های کوپ، قرص های ایکوترین، مسکن های اکسدرین، قرص یا کپسول های گیاهی گودیز، مسکن موترین، نوپرین، اس.تی جوزف، تیلینول و البته ونکوییش ها.

در هر کدام از این نام های تجاری، گوناگونی و سایزهای متفاوتی دارد تا آنجا که می توان صدها نمونه ی دیگر را برای انتخاب برگزید و همه ی اینها داروهایی از مشتقات آسپیرین هستند. آیا هنوز فکر می کنید بازاریاب قرص آسپرین بودن، آسان است؟ اگر شما تولید کننده ی نوعی مسکن باشید که حتی از مواردی که من در فهرست آوردم بهتر باشد، چه خواهید کرد؟ جواب معلوم است، اگر پول داشته باشید و به محصول تان نیز مطمئن باشید، صدها آگهی تلویزیون ملی را بابت اجرای تبلیغات خود خریداری خواهید کرد.

البته با مشکلاتی نیز روبه رو خواهید شد. اول اینکه شما به مردمی نیاز دارید که خواهان خرید مسکن باشند و با وجود بزرگی بازار، نمی توان گفت همه خواهان این مسکن خواهند بود. ابتدا شما باید مردمی را پیدا کنید که مسکن می خرند و سپس افرادی را پیدا کنید که می خواهند یک مسکن جدید را امتحان کنند. بعد از همه ی اینها، افرادی هستند که به دنبال قرص های «اصل» هستند، همان نمونه هایی که با آنها بزرگ شده اند و درواقع همیشه استفاده کرده اند. و اگر کسی مسکن مناسب و قابل اعتماد و موثر خود را یافته باشد، احتمالا وقت خود را برای جایگزین کردن آن با قرص دیگری تلف نخواهد کرد.

بالاخره باید بگویم شما باید به دنبال افرادی باشید که بخواهند به حرفهای شما در رابطه با محصول جدید با همان قرص مسکن، گوش کنند. اکثریت افراد آن قدر مشغله دارند که به شما توجه نخواهند کرد و نسبت به تمام تبلیغاتی که شما هزینه ی آن را پرداخت کرده اید، بی توجه خواهند بود. بنابراین، شما گروهی متفرق از شنوندگان خواهید داشت که البته، پیدا کردن این افراد نه تنها بسیار سخت است بلکه به راحتی نیز متفرق می شوند.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *