ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۳
331 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

کنترل های مثبت

نیت کنترل کننده نوع مثبت اساسا خوب، مفید یا خوشایند است. حتی در واقع به معنای مرسوم کنترل محسوب نمی شود؛ اما از این جهت اهمیت دارد که به ما کمک می کند تا کنترل های مشکوکی را که خود را پشت ظواهر باورپذیر، دلچسب و دلفریب دوستانه پنهان کرده اند بهتر تشخیص دهیم. هدیه دادن به دیگران یا به شیوه ای خوشایند غافلگیرشان کردن با کنترل نوع اول تطابق دارد؛ اما هدیه دادن یک جعبه خالی به کودک برای جشن تولدش و با صدای بلند به دلخوری اش خندیدن کنترل نوع اول نیست حتی اگر آن فرد بالغ خلاف این نظر را داشته باشد.

کنترل مثبت، حاوی نیتی خیر است و در تضاد با باج خواهی و شانتاژ است. حتی وقتی یکی از والدین بر فرزندش کمی فشار می آورد تا او را به شستن منظم دندانهایش وادار کند، یا هنگامی که پرستاری در حالی که   مثل این که «نترسید، هیچ دردی احساس نمی کنید» را به شما می گوید، باز پای نیتی خوب و خوشایند و اقناعی شیرین در میان است. اقناع شیرین نیز جزو کنترل های مثبت است. سخنانی آرامش بخش یک مادر می تواند بچه اش را که از انجام دادن تکالیفش سر باز می زند با گفتن این جمله تحریک کند: اگر تکالیفت را تا قبل از ظهر تمام کنی، می توانی تمام بعداز ظهر کاری را که دوست داری انجام دهی وگرنه تمام روزت را بدون آن که از آن لذت ببری خواهی گذراند.
ما همچنین می توانیم با نشان دادن جنبه های مثبت چیزی که مورد پسند افراد نیست به کاری تحریکشان کنیم: «گوش کن، من نمیتوانم سر ساعت پیش بینی شده به خانه برگردم چون مجبورم در اداره بمانم.. میدانم که این ناراحت کننده است اما با این کار می توانم جمعه برای رفتن به تعطیلات آخر هفته زودتر به خانه برگردم.»
به این کار چانه زنی، سیاست به خرج دادن، توصیه ساده یا متقاعد کردن می گویند که باز هم کنترل محسوب می شود، اما این کار با کنترل نوع اول مطابقت دارد زیرا نیت مهربانی کردن است و کنترل کننده قبل از هر چیز به دنبال خیر و صلاح شخصی است که کنترل می شود. برعکس، اگر کسی بخواهد به شما بقبولاند که چیزی برایتان خوب است در حالی که شما میدانید چنین نیست یا خلاف آن را احساس می کنید، مطمئن باشید

منبع: بازیچه ی دست دیگران نباشید (ژاک ریکارد)

سری مقالات بازیچه دست دیگران نباشید را دنبال کنید

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *