کمپین تبلیغاتی ناموفق سبیلی از جنس شیر
در طول سال ها هیچ برنامه ی تبلیغاتی به اندازه ی برنامه ی “سبیلی از جنس شیر” با جمله ی معروف: “شیر دارید؟ Got Milk” مورد توجه قرار نگرفته است. در این سری آگهی که توسط The National Fluid Milk Processor Promotion Board اجرا می شود.
مشهورترین چهره های جهان مثل بیل کلینتون، کلسی گرامر، نائومی کمپبل، جوان ریورز، واناوایت، کریستی برینکلی، لارن باکال، جنیفر انیستون، تونی بنت، دنی دویتو، ونوس و سرینا ویلیامز، پاتریک اوینگ، دنیس فرانز و جان اِلوی و… جلوی دوربین عکاسی قرار می گیرند.
در حالیکه پشت لب شان خط سفیدی از شیر نقش بسته است. در واقع هر کسی که به نوعی آدم معروفی است در این آگهی شرکت دارد. این برنامه بعنوان گوشه ای از فرهنگ پاپ، بارها و بارها مورد شوخی، تمسخر و گاه تقلید قرار گرفته است.
از نمایش Leno گرفته تا نمایش لِترمن Letterman، از سریال های تلویزیونی تا فیلم های سینمایی، روی تی شرت ها و کارت های تبریک. حتی گروه انتشارات بالنتین Ballantine بر اساس این شیوه یک کتاب عکس به نام “کتاب سیبلی از جنس شیر” از جی شولبرگ Jay Schulberg منتشر کرده است که این توضیح زیر عنوان اصلی به چشم می خورد: “نگاهی به پشت صحنه ی محبوب ترین برنامه ی تبلیغاتی آمریکا”.
خوب اگر برنامه ی تبلیغاتی سبیل شیری آنقدر نزد آمریکائیان محبوب است، پس چرا شیر محبوب ترین نوشیدنی آمریکا نیست؟
مصرف سرانه ی شیر هر سال کاهش یافت و سال گذشته به پایین ترین حد خود رسید.
“لی واین بلت” رئیس یک شرکت تحقیقاتی در مورد تبلیغات عقیده دارد که درست در زمانی که همه در مورد آگهی سبیل شیری به هیجان آمده بودند، فروش شیر همچنان پایین می رفت. او خاطر نشان می کند: “دلیل اصلی اینکه خانم ها و دختران جوان شیر نمی نوشند این است که فکر می کنند شیر چاق کننده است. در هیچ کدام از این سری آگهی ها به این نکته اشاره نشده است.”
(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)
ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید