چگونه پیام بگذاریم
تأثیری که در ده ثانیه نخست روی دستگاه پیامگیر تلفن می گذارید نقش تعیین کننده دارد. اشخاص حرفهای یک نامه ضعیف و بی حالت و از قیافه افتاده برای اشخاص بزرگ نمی نویسند و انتظار ندارند کسی به این شکل به آنها جواب بدهد. می دانند دریافت کننده نامه آن را در سبد کاغذهای باطله خواهد انداخت. با این حال خیلیها در دستگاه پیامگیر تلفن یک شخص مهم پیامی نامناسب بر جای می گذارند و انتظار جواب دارند. هرگز کسی به این اشخاص نگفته که اشخاص مهم و برنده روی کیفیت پیام دریافتی شان حساسیت نشان میدهند. فروشندگان، رقبا، داوطلبان و کسانی که پیامهای حساب شده مخابره کنند، جواب می گیرند. اما کسانی که قواعد کار را رعایت نکنند، به آنچه می خواهند نمی رسند. دقت کنید که پیام شما، اعتماد و اطمینان را مخابره کند، باید از روشنی و وضوح برخوردار باشد. به شما اعتبار بدهد. وقتی می گویید: «من جو هستم، لطفا با من تماس بگیرید.» معمولا جوابی به همراه نخواهد داشت.
جلب علاقه کنید
مجریان برنامه های رادیویی تلاش می کنند که مستمعین آنها با تمام وجود به حرفهایشان گوش بدهند. فروشندگان حرفه ای هم سعی می کنند مشتریانشان با آنها تماس بگیرند. مجریان رادیو برای اینکه شنوندگانشان به هنگام پخش آگهی های تجارتی به سراغ ایستگاههای دیگر نروند، به آنها می گویند بلافاصله بعد از شروع مجدد برنامه قرعه کشی می کنند و جایزه ای را به یکی از شنوندگان میدهند. طوری حرف بزنید که او به شما جواب بدهد. مثلا به کسی زنگ میزنید و مجبور می شوید پیام بگذارید. می توانید بگویید: «سلام هری، جواب سؤالی را که هفته قبل از من کردی پیدا کردم.» یا «سلام دایان، من بتسی هستم. درباره پروژه ای که با هم حرف میزدیم، به جواب جالبی رسیدم.» با این طرز حرف زدن و پیام گذاشتن دایان و هری انگیزه مناسبی پیدا می کنند که به تلفنتان جواب بدهند.
ده ثانیه صداگذاری
به هنگام شماره گیری گلویتان را صاف کنید. بدانید که اگر پیامگیر تلفن جوابتان را داد، در همان ۱۰ ثانیه ای که فرصت دارید باید طوری حرف بزنید که به پیامتان پاسخ گویند. شنیدن ۱۰ ثانیه ای صدای ضبط شده می تواند تفاوت میان جواب دادن یا ندادن به شما را رقم بزند.
سری مقالات چطور با هر شخصی صحبت کنیم را دنبال کنید
دیدگاهتان را بنویسید