چند پیشنهاد برای استفاده در شبکه های اجتماعی مرکز خرید
اطلاعات فروش در مکان ها و فروشگاه های مختلف را مشخص کنید: تصاویر و ویدئوهای تاثیرگذاری جهت ترغیب مصرف کنندگان باید تولید شده و در اینستاگرام اشتراک گذاری شود. همچنین می توانید در حساب کاربری فور اسکوئر، مکان های مربوط به فروش های ویژه را مشخص کنید.
هشتگ ها: هشتگ گذاری در اینستاگرام حتی بهتر از توئیتر عمل می کند. هشتگ ها، می توانند همه ی پست هایی که موضوع یکسان دارند، بازخوانی کنند. یعنی با کلیک روی یک واژه که با علامت هشتگ مشخص شده، همه ی پست هایی که شامل این واژه می شوند را یکجا نمایش می دهد.
در نتیجه این امکان کاربردی بسیار مفید برای بازیابی است که می تواند باعث افزایش بازدید و “لایک” شود. در نتیجه، مطالب مد نظر مال بیشتر دیده می شود.
اطلاع رسانی صحیح: اگر برای یکی از فروشگاه های شما مشکلی ایجاد شد، به سرعت عکسی از آن مکان منتشر کنید. این باعث می شود تا کاربران از آخرین و جدیدترین اطلاعات باخبر شوند. می توانید موقعیت مکانی عکس را هم در اینستاگرام مشخص کنید. این موقعیت مکانی به جی پی اس متصل است و دقیقا محل عکس را به مخاطب نشان می دهد.
نشان دادن افرادی که از محصولات و خدمات شما استفاده می کنند: با توجه به اینکه در اینستاگرام فقط از عکس و ویدئو استفاده می کنید، همواره تصویر تعدادی از مشتریان واقعی و حتی کارکنان خود را که در حال استفاده از محصولات و خدمات شما هستند را نشان دهید تا تصویری ملموس به مخاطبان ارائه شود.
در حالت ایده آل، می توانید این مشتریان را ترغیب کنید تا تجربیات مثبت خود را از مصرف محصولات و خدمات شما در صفحه ی فیسبوک خود بیان کرده و به دوستان خود معرفی کنند.
ممکن است بسیاری از برندهای بین المللی که در مرکز خرید شما هستند، تمایلی به مشارکت در فعالیت های شبکه ی اجتماعی شما نداشته باشند. در این موارد، معمولا مدیر و کارکنان فروشگاه یا صاحب نمایندگی آن برند در صفحه ی شخصی خود برخی اطلاعات خاص آن شعبه ی برند را اشتراک گذاری کرده و می تواند با صفحه ی رسمی مرکز خرید همکاری داشته باشد.
پشت صحنه را نشان دهید: مردم دوست دارند نیم نگاهی هم به پشت صحنه داشته باشند. شاید برخی اطلاعات و شرح اتفاقات پشت صحنه را برای آنها توضیح دهید، اما واژه های نمی توانند جذابیت زیادی داشته باشند. می توانید تصاویری از لحظات جذاب و جالب پشت صحنه ی اتفاقات را اشتراک گذاری کنید. این کار باعث افزایش نزدیکی برند شما با مصرف کنندگان می شود.
اشتراک گذاری بازدید ستاره ها از مال: درصورت بازدید ستاره ها و افراد مشهور از مرکز خرید، عکس ها و ویدئوهای مربوط به بازدید را حتما اشتراک گذاری کنید. تصاویری از قدم زدن در فضای مال و استفاده از محصولات و خدمات مال اشتراک گذاری کنید تا مردم ترغیب به حضور در آنجا شوند.
حتی ترکیب این موارد هم اثر گذاری بالایی دارد. مثلا تصویری از پشت صحنه منتشر کنید که در آن یکی از ستاره ها در حال صحبت با عوامل پشت صحنه ی مرکز خرید است. همچنین تصاویری قدرت بالایی برای جلب توجه مخاطبان دارند. حضور یک ستاره ی مشهور اعتبار مرکز خرید شما را افزایش می دهد.
بسیاری از مخاطبان، مخصوصا نوجوانان و جوانان، ستاره ها را الگوی خود قرار داده اند. به همین دلیل حضور ستاره های در مرکز خرید شما، باعث ایجاد حس همزاد پنداری در مخاطبان و جذب آنها می شود.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید