ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۲
544 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
پیامهای پیش نویس و ادراک کودک

بسیار اهمیت دارد بدانیم که کودک تصمیمات پیش نویس زندگی خود را در واکنش به ادراک خودش از آنچه که در اطرافش میگذرد، می گیرد. این ادراک براساس نحوه احساسها و واقعیت سنجی کودک قرار دارد. بنابراین نوع ادراک کودک نسبت به پیامهایی که از والدینش و یا دنیای اطرافش می گیرد ممکن است کاملا با ادراک یک فرد بزرگسال متفاوت باشد. نوزادی که با شنیدن یک صدای بلند دچار هول و هراس می شود، ممکن است خارج از قالب کلمات، چنین نتیجه گیری کند: «یک نفر بیرون است و می خواهد مرا بکشد.» در همین حال والدین دوستدار او شاید به خاطر محیط امن و آرامی که برای او فراهم کرده اند به یکدیگر تبریک بگویند.

پیامهای پیش نویس ممکن است به طور کلامی، غیرکلامی و یا ترکیبی از این دو، منتقل شوند.

پیامهای کلامی و غیرکلامی، هردو ممکن است شامل عناصر الگوبرداری باشند. پیامهای کلامی پیش نویس می توانند به شکل دستورات یا اظهارنظر باشند.

پیامهای کلامی در برابر پیامهای غیرکلامی

قبل از اینکه کودک زبان بگشاید، او پیامهای افراد را به شکل علائم غیرکلامی دریافت می کند. او ادراک زیرکانه ای از کلمات، حالات بدنی، حرکات، لحن صدا و بوهای مختلف دارد.

اگر مادر او را با گرمی در آغوش بگیرد و بگذارد او کاملا در آغوشش جای گیرد، او احتمالا این پیام را دریافت خواهد کرد: «من تو را می پذیرم و دوستت دارم!» ولی اگر مادر عضلاتش را منقبض کند و او را کمی از خود دور نگهدارد، برداشت او ممکن است اینطور باشد «من تو را طرد می کنم و نمی خواهم به من نزدیک باشی!» مادر شاید خودش از این انقباض عضلانی و دور کردن نوزادش آگاه نباشد.

گاهی هم نوزاد از وقایع اطراف خود پیامهای پیش نویسی را تعبیر و تفسیر می کند که والدینش دخالتی در آن وقایع نداشته اند. صداهای بلند، حرکات ناگهانی، جدایی از پدر و مادر مانند بستری شدن در بیمارستان، همه از نظر کودک تهدیدی برای زندگیش هستند. از آنجایی که او گمان می کند که والدینش مسئول وقایع هستند، شاید به این نتیجه برسد که تمام تهدیدها از جانب آنان می آیند.

بعدها، در دوران کودکی، وقتی که او زبان را درک می کند، ارتباط غیرکلامی هنوز به عنوان بخشی از پیامهای پیش نویس اهمیت دارند. سوء استفاده جسمی و یا تهدید به آن، در نظر کودک بدین معناست که والدینش او را طرد می کنند و شاید هم ترجیح بدهند او بمیرد. زمانی که والدین با کودک صحبت می کنند او معنای پیش نویسی گفتار آنان را بر طبق پیامهای غیر کلامی که همراه آن است، برداشت می کند. سومین قانون ایجاد رابطه اریک برن را به خاطر آورید: زمانی که روابط پنهانی هستند، آن پیامی اهمیت دارد که در سطح روانشناختی قرار دارد.

یک کودک مدرسه ای را مجسم کنید که به خانه می آید و کتاب جدیدی را هم از معلمش دریافت کرده است. او آن کتاب را برای والدینش می خواند و وقتی به لغت جدیدی می رسد آنرا اشتباه می خواند. پدر می گوید: «آن لغت را اشتباه خواندی» با همین کلمات پیامهای غیرکلامی بسیار متفاوتی می تواند همراه باشد. هریک از این پیامها در رابطه با تصمیمات پیش نویس کودک، معنای خاصی را به همراه دارند.

پدر ممکن است با صدایی بلند و خشن صحبت کند، در حالی که اخم کرده و قیافه ای عصبانی دارد. در همین زمان او ممکن است کتاب را دست دخترش بگیرد و به سویی پرتاب کند، یا حتی او را کتک بزند. از نظر کودک، پیام او به این شکل است: «دوست ندارم دوروبرم باشی ترجیح می دهم اصلا نباشی.»

شاید هم پدر این کلمات را با آوایی صاف و یکنواخت بیان کند، بدون اینکه سرش را از روزنامه ای که می خواند بلند کند و او را نگاه کند دختر، این پیام غیرکلامی را به این شکل می خواند و تفسیر می کند: «تو برای من مهم نیستی.»

پدر ممکن است این کلمات را در حالی که میخندد و چشمکی به او میزند بیان کند. دختر کوچولو با استفاده از روشهای «پروفسور کوچولو در پاسخ به پدرش می خندد.» مطمئنا پدر باز هم بیشتر خواهد خندید. دخترش پیام را به این شکل می خواند: «برای خشنود ساختن من، باید مثل احمقها رفتار کنی.»

افزون بر اینها، پدر می تواند این کلمات را با صدایی آرام و صاف بیان کند، در کنار دخترش بنشیند و آن کلمه را در کتاب به او نشان دهد و به او فرصت دهد تا باز هم آن کلمه را نگاه کند. «مریخی» درون پدر این پیام را به کودک منتقل می کند: «فکر کردن کار خوبیه.»

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *