ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۴/۰۵
806 بازدید
۲ دیدگاه
اشتراک گذاری

پرداختن به ترس ها و احساس ها

وقتی اهداف خود را می نویسید، اغلب ترس های شما از اینکه چرا اهدافتان تحقق نخواهد یافت، یا حتی از عواقب اینکه اگر تحقق یابند، چه اتفاقی ممکن است رخ دهد، برسرتان آوار می شود. این همسراییِ نگرانی ها می تواند روند برنامه های شما را کُند کند یا بعضی وقت ها کاملا متوقف سازد.

من و جانین از طریق کلاس او، آشنا شدیم. جانین دراین کلاس، برنامه ریزی برای سفر را یاد می دهد؛ که چه وسایلی را با خود همراه داشته باشیم و چه چیزهایی را با خود برنداریم. مسافران را با آداب و رسوم فرانسوی ها آشنا می کند و آن قدر جمله ها و اصطلاحات فرانسوی به آنها یاد می دهد که بتوانند از پس مشکلات زبان بر بیایند.

آنچه که جانین در کلاس هرگز به آن اشاره نمی کند این است که چگونه به چنین اطلاعات دست اولی درباره ی فرانسه دست یافت.

داستان جانین

هنگامی که جانین در اواخر دهه ی سی زندگی خود بود، با تور اروپا به نام “اگر- امروز- سه شنبه- است- باید- بلژیک- باشد” به سفر رفت. او تا آن دوره هیچ پس اندازی نداشت و باید اقساط خانه اش را می پرداخت. علاوه بر این، می دانست که اگر شغلی را که دارد، ترک کند؛ پیدا کردن کار، سخت خواهد بود.

مسئله ی مهم تر اینکه هزینه ی آن حتی بیش از مبلغی بود که باید راست و ریس می کرد.

در ساعت ۲:۳۰ صبح اولین روز ماه فوریه، روی جلد دفترچه ی یادداشت های روزانه ی نویی که بعنوان هدیه ی کریسمس دریافت کرده بود، آن راه حل های بزرگ و کوچک، بلند مدت، آشکار و خیالی را که داشتند به ذهنش خطور می کردند، یادداشت کرد.

هدف اولش را که “زندگی در اروپا و سفر به اروپا” بود، در صفحه ی اول دفترچه ی یادداشتش نوشت. هر بار که می نشست تا مطلبی را یادداشت کند، چشمش به آن هدف می افتاد.

زندگی یک تصمیم است

جانین دفترچه یادداشتِ آن سال زندگی خود را به من داد. آن دفترچه، هدیه فوق العاده ای بود. مطالبش را که می خواندم بارها و بارها اصل بدیهی مهمی را به یاد آوردم: زندگی یک تصمیم است.

در هر نقطه ای از زندگی خود، می توانید تصمیم بگیرید که به یک روش خاص عمل کنید، با وجود احساس هایی که شما را وادار می کنند به مسیر دیگری بروید. وقتی به رویایی باور دارید، باید ریسک کنید. اگر منتظر مانده اید تا همه چیز آسان شود، می توانید برای همیشه به این انتظار خاتمه دهید.

در دفترچه ی یادداشت های روزانه اش، بعد از اولین یادداشت، درباره ی ناامیدی اش می نویسد. صرفا به این خاطر که هدف خود را نوشت، اتفاق ها خود به خودی رخ ندادند.

هنگامی که جانین آن لحظه های احساس ناامیدی و افسردگی را تجربه می کرد، به نوشتن ادامه می داد. می نوشت که چه جور احساسی دارد.

مهم ترین نگرانی اش، پول بود. چرا چیزی امن را برای ناشناخته ها از دست بدهد؟

دفترچه ی یادداشت های روزانه اش، به جایی برای گذاشتن نگرانی های او تبدیل شد. نوشتن ترس هایش، تفکر “همه یا هیچ” را کنار گذاشت. ترس ها و بلندپروازی می توانستند همزیستی کنند. همچنان که در دریای احساسات و عواطف بالا و پایین می رفت، آرزوی “زندگی و سفر به کشورهای مختلف” ثابت و همیشگی بود.

او علی رغم ترس و عدم اطمینانش، به انجام کارهای کوچک ادامه داد.

برای جانین، نوشتن نگرانی هایش، راهی بود برای خود را کنار کشیدن و جدا ایستادن از آن ها تا ناظر زندگی خود بشود. اگر نگرانی هایش ابراز نشده باقی می ماندند، می توانستند بیشتر شوند و اراده ی او را مغلوب کنند. روی کاغذ می توانست با خودش درباره ی ترس هایش حرف بزند.

(منبع: بنویس تا اتفاق بیفتد، هنریت آن کلاوسر)

ادامه ی مقالات موفقیت شخصی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

2 پاسخ به “پرداختن به ترس ها و احساس ها”

  1. مهمان گفت:

    متاسفانه من وقت گذاشتم و این مقاله را خواندم ،‌به جز غلط های ادبیاتی که داشت ، متاسفانه سر و ته درستی نداشت ، یعنی مقاله یا مطلب من را با تیتر مرتبط نکرد و متوجه نشدم که هدف مقاله چه بود و چه چیزی را به من آموخت ! قبلا مقالات ایده پردازان بهتر بودند، امیدوارم که مقالات بعدی بهتر باشند ، متشکرم

    • آتنا نحوی گفت:

      سپاس گزارم که انتقاد خودتون رو با ما در میون گذاشتین!
      متاسفانه با توجه به اینکه منبع این مقاله، کتاب “بنویس تا اتفاق بیفتد” هستش. جملات و ویرایش ها متعلق به کتاب هست و ما هیچ تغییری تو ویرایش اعمال نکردیم.
      در هر صورت دلیلش هر چی که هست باید اصلاح بشه و در مقاله های بعدی اتفاق نیفته.
      عذر خواهی مجدد بنده رو پذیرا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *