ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۰/۲۷
1,063 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

بررسی‌های مختلف نشان داده است کارکنان سازمان‌ها بین ۴۰ تا ۸۰ درصد از وقت خود را برای برقراری ارتباط صرف می‌کنند، اما نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که کارکنان تنها از حدود ۲۵ درصد توانایی خود برای خوب گوش دادن ، بهره می‌گیرند.

وقتی افراد به دلایلی سرپرست یا مدیر واحد خود را دوست ندارند، گوش دادن و متمرکز ساختن افکار خود برای شنیدن کامل سخنان او، برایشان دشوار می‌شود. این مشکل در مواردی شدیدتر می‌شود که همین سرپرست یا مدیر بخواهد افراد را از نتایج عملکردشان در انجام دادن وظایف شغلی، مطلع سازد. در زیر پیشنهاداتی برای خوب گوش دادن ارائه شده است. برای اینکه شنوندۀ خوبی باشید، در موقع گوش دادن به سخن شخص دیگر:

۱. از قضاوت کردن یا حداقل از سریع قضاوت کردن دربارۀ محتوای سخنان طرف مقابل، جداً خودداری کنید.

۲. از پراکنده کردن توجه خود به سر و صداهای محیط، منظرۀ اطراف و آدمیان دیگر اجتناب کنید و تمرکز فکری خود را تنها معطوف فرستندۀ پیام سازید.

۳. قبل از اینکه به سخنان طرف مقابل پاسخ دهید، لحظه‌ای تأمل کنید و بعد به شیوه‌ای آرام و سنجیده، پاسخ دهید.

۴. سعی کنید کل یا مجموعۀ موضوع‌ها و نیز احساس‌های همراه با پیام را بفهمید و به ویژه موضوع یا نکات اصلی پیام فرستنده را، به درستی درک کنید.

بنابراین:

۵. صحبت نکنید! در حالی که حرف می‌زنید، نمی‌توانید به سخنان مخاطب خود، گوش دهید؛

۶. اجازه دهید مخاطب شما در کمال آرامش، راحتی و آزادی با شما سخن گوید؛

۷. نشان دهید نسبت به سخنان مخاطب خود علاقه‌مند هستید، بنابراین، وقتی او سخن می‌گوید، به کار دیگری مشغول نشوید و به قصد درک سخنان او، به حرف‌هایش گوش دهید و نه برای مخالفت با او؛

۸. بکوشید معنی و مفهوم سخنان فرستندۀ پیام را از موقعیت و دیدگاه خاص او درک کنید؛

۹. هنگام دریافت پیام و گوش دادن به سخنان دیگری، صبور و با حوصله باشید؛

۱۰. در برابر انتقاد و مجادلۀ مخاطب خود، آرام و خونسرد باشید؛

و از فرستندۀ پیام یا مخاطب خود، سوأل‌های مناسب بپرسید.

(منبع: روان‌شناسی صنعتی و سازمانی تألیف دکتر محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “هنر خوب گوش دادن”

  1. م.جبلی گفت:

    خیلی عالی بود ولی کاش یه مطلب هم لابلای این مطالب خیلی خیلی اموزنده تون بذارید درباره ی تمرکز ! من خیلی نیاز دارم به این مورد
    یکی از نکته هایی که مطالب شما داره و منو جذب میکنه که سراغشون بیام و مطالعه کنم اینه که کوتاه هستن اما خییلی مفید یعنی گاها یکسری مطالب طولانی و چند صفحه ای میخونم ، وقت میذارم اما چیزی یادنمیگیرم و حتی یک خط مفید هم توشون نمیبینم اما مطالب شما ویژگی خیلی خوبشون اینه که خوندنش وقت زیادی نمیبره و در عین حال خط به خطش برای من مفیده و حتی اگر روزی مطالب طولانی تر هم ببینم از شما حتما و حتما مطالعه میکنم چون مطمئنم کاملا مفیده .
    تشکر از وقتی که شما برای محتوای این سایت میگذارید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *