ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۵
624 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
همزیستی در برابر وابستگی طبیعی

یک نمونه واضح و مشخص از همزیستی سالم را می توان بین فرزند و والدین یافت. وقتی که بچه به دنیا می آید او کاملا کودک است. او هنوز توانایی برای حل مسائل و یا حمایت از خودش را ندارد. این اعمال می بایست بوسیله والدین انجام شود و آنها برای انجام این کار از حالات نفسانی بالغ و والد خود استفاده می کنند. “استن” و “ولامز” و “کریستی هیگ” پیشنهاد کرده اند که در مورد این همزیستی سالم بین والدین و فرزند از اصطلاح “وابستگی طبیعی” استفاده کنیم.

“به یاد داشته باشید که در یک همزیستی سالم، طرفین هیچ یک از حالات نفسانی خود را نادیده نمی گیرند.”

از آنجایی که نوزاد هنوز حالات نفسانی «والد» و یا «بالغ» را ندارد، نمی تواند آنها را نادیده بگیرد. ولی به هر حال، والدین دارای حالت نفسانی «کودک» هستند. برای پرهیز از همزیستی ناسالم، والدین می بایست از نیازهای «کودک» درون خود آگاه باشند و راههایی را برای برآورده کردن آنها بیابند، حتی زمانی که بسیار درگیر نگهداری از کودک هستند.

همزیستی و پیش نویس زندگی انسان

بنابراین در پرورش و نگهداری ایده آل، شخصی که از کودک نگهداری می کند از منابع حالات نفسانی «والد» و «بالغ» خود به شکل مناسبی استفاده می کند. در حالی که «کودک» درون خود را نادیده نمی گیرد. همچنان که کودک بزرگ می شود، والدین احتیاجات او را در مراحل مختلف رشد تامین می کنند. در هر مرحله، کودک بیشتر و بیشتر به منابع خود دست می یابد و بنابراین به ندرت نیاز دارد که به والدین خود تکیه کند.

در وضعیت ایده آل، والدین در حالی که به حمایت از کودک در زمینه هایی که هنوز نیاز دارد ادامه می دهند، او را به سمت این جدایی مناسب تشویق می کنند.در این روند ایده آل، همزیستی شدید اولیه بین کودک و والد به تدریج شکسته می شود.

“نتیجه نهایی این است که وقتی کودک به دو نوجوانی می رسد، هر دو طرف بدون همزیستی ارتباط برقرار می کنند و قادر هستند که مستقل باشند و تماس را هروقت که بخواهند قطع و وصل کنند.”

مشکل اینجاست که در عالم واقع والدین ایده آل وجود ندارند. هرقدر هم که مادر و پدری پرورش و نگهداری کودک را به خوبی انجام دهند، کودک روند رشد را به گونه ای طی می کند که بعضی نیازهایش برآورده نشده باقی می مانند.

این واقعیت کنش پیش نویسی همزیستی را در زندگی بزرگسالی آشکار می سازد. هر همزیستی کوششی است برای برآوردن نیازهایی که در روند رشد دوران کودکی برآورده نشده اند.

مانند همه رفتارهای پیش نویسی، شخصی که در همزیستی بسر می برد روشهای نامتناسب با زمان حال را در تلاش خود برای برآوردن نیازهایش به کار می گیرد. این روشها بهترین روشهایی بودند که او در کودکی می توانست پیدا کند، ولی در زندگی بزرگسالی دیگر مناسب نیستند. در همزیستی، شخص اختیارها و انتخابهای خودش را به عنوان یک شخص بزرگسال نادیده می گیرد. این نادیده گرفتن خارج از حوزه آگاهی او انجام می شود.

“هنگامی که در همزیستی بسر می بریم، نادانسته وضعیتهای قدیمی دوران کودکی را بازنوازی می کنیم که در آنها نیازهای برآورده نشده را حس می کردیم. ما یک بار دیگر رابطه ای را که در گذشته بین ما و والدینمان و یا جانشینان آنها وجود داشت برقرار میکنیم و به بازنوازیوضعیت می پردازیم تا تلاشی را به عمل آوریم که در نتیجه آن بتوانیم شخص مقابل را برای برآوردن نیازهای برآورده نشده خود زیر سلطه ببریم.”

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *