ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۱۵
1,144 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
نمودار نوازشی در تحلیل رفتار متقابل

جیم مک کنا نموداری را طرح نموده است که آن را نمودار نوازش نامیده است. این نمودار الگوهای نوازشی را تحلیل می کند و تا اندازه ای شبیه نمودار حالات نفسانی خود (اگوگرام) دوسی است که حالات نفسانی کنشی خود را با استفاده از جدول ستوندار تحلیل می کند.

برای ترسیم نمودار نوازشی ابتدا از نمودار بی ستون استفاده کنید، سپس ستونی در هر یک از چهار مستطیل ترسیم کنید تا به طور شهودی تخمین بزنید که به چه میزان: نوازش میدهید؛ وقتی که به شما پیشنهاد میشود نوازش میگیرید؛ تقاضای نوازش میکنید؛ و از دادن نوازش اجتناب می ورزید.

برآوردهای جداگانه ای تحت عنوان نوازشهای مثبت و منفی به عمل آورید.

فراوانی نوازشهای مثبت به صورت ستونهایی که از محور مرکزی به سمت بالا ترسیم شده اند نشان داده می شوند، در صورتی که نوازشهای منفی به طرف پایین رسم شده اند.

شکل زیر یک نمونه احتمالی از نمودار تکمیل شده نوازشی را نشان میدهد. این نمودار نشان میدهد که این شخص نوازشهای مثبت زیادی نمی دهد، لیکن در دادن نوازشهای منفی دست و دل باز است. او مایل است نوازشهای مثبت را از دیگران بگیرد و اغلب این نوع نوازشها را تقاضا می کند. برداشتی که از خودش دارد این است که به ندرت نوازشهای منفی می دهد و یا خواستار آن است. معمولا از دادن نوازشهای مثبتی که دیگران از او انتظار دارند، پرهیز می کند، ولی آمادگی آن را ندارد که از نوازشهای منفی اجتناب ورزد. اگر شما با این شخص که نمودار نوازشی او چنین است، در رابطه قرار گیرید، چه احساسی خواهید داشت؟

 نمونه ای از یک نمودار نوازشی

حال، نمودار نوازشی خودتان را ترسیم کنید. سعی کنید با سرعت و به صورت شهودی این کار را انجام دهید.

در زیر عنوان «خواستن نوازش»، در بخش منفی، زمانهایی را که شما به راههایی غیر مستقیم توجه دیگران را جلب میکنید و برایتان بسیار دردناک و آزاردهنده است، نیز قید کنید. در چنین اوقاتی، شما این باور «کودک» درون را بازنوازی میکنید که: «هر نوع نوازشی بهتر از آن نبود آن است.» به همین ترتیب وقتی بخش منفی را کامل می کنید، در زیر عنوان «اجتناب از دادن نوازش» زمانهایی را قید کنید که شما از دادن نوازشهایی منفی که دیگران به طور غیر مستقیم از شما می خواهند، اجتناب می ورزید.

جیم مک کنا بر این باور است که نمرات نوازشهای مثبت و منفی زیر هر یک از عناوین رابطه معکوسی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال اگر شخصی در گرفتن نوازشهای مثبت نمرات پایینی دارد، احتمالا نمرات او در گرفتن نوازشهای منفی بالا خواهد بود. آیا این الگو در راستای نمودار نوازشی کامل شده شما وجود دارد؟

به بررسی نمودار نوازشی خودتان بپردازید و ببینید آیا چیزی هست که خواستار دگرگونی آن باشید.

اگر چنین است، برای پیشبرد کارتان، ستونهایی را که می خواهید، بلندتر کنید. در نظر مک کنا این رویه کاربرد بیشتری دارد تا اینکه ستونهایی را که نمی خواهید کوتاه کنیم. در حالت نفسانی «کودک»، شما احتمالا مایل نیستید که الگوهای نوازشی کهنه را کنار بگذارید، مگر این که چیزی بهتر داشته باشید که جایگزین آنها کنید.

اگر واقعا خواهان دگرگونی نمودار نوازشی خود می باشید، حداقل پنج رفتار را که باعث بالا رفتن آن ستونی که می خواهید بلندتر باشد می شود، یادداشت کنید. این رفتارها را در هفته آینده انجام دهید. به عنوان مثال اگر شما تصمیم دارید و می خواهید نوازشهای مثبت بیشتری به دیگران بدهید، می توانید ستایش وتمجیدی که به طور خالصانه می خواهید از پنج نفر از دوستانتان به عمل آورید و تابحال این کار را نکرده اید یادداشت کنید. سپس آنها را در طول هفته به آنان بگویید.

آیا این نظریه مک کنا درست است که همچنانکه شما طول ستون هایی را که می خواهید بلندتر باشد افزایش می دهید، طول ستونهایی را که می خواهید کوتاهتر باشد در همان ستون به طور خودکار کاهش می یابد؟

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *