ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۵/۰۵
481 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از انعطاف پذیری و برنامه ریزی خوب به عنوان اصلی‌ترین عوامل موفقیت کسب و کار جدید یاد می‌شود. معمولاً عادت اشتباهی که در مشاغل کوچک وجود دارد این است که همیشه به موفقیت‌های مشاغل بزرگتر توجه دارند و خود را در مقابل آن ضعیف می‌بینند. اما موفقیت کسب و کارهای کوچک و جدید در گرو توجه به جزئیاتی است که معمولاً شرکت‌های بزرگ قبلاً آنها را تجربه کرده‌اند و در حال حاضر نسبت به آنها بی‌تفاوت شده‌اند.

حالا اگر شما به دنبال پیدا کردن راهکارهای موفقیت کسب و کار جدید هستید و می‌خواهید به عنوان اصول پایه‌ای خود از آنها استفاده کنید، با ما همراه باشید.

سازماندهی شرط اصلی موفقیت کسب و کار جدید

بدون شک، سازماندهی به عنوان اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ترین عامل موفقیت کسب و کار جدید و کوچک شناخته می‌شود. سازماندهی این امتیاز را به شما می‌دهد تا وظایف خود و وظایف سایر نیروهای مشغول در گروه خود را تقسیم بندی کنید. بنابراین شما برای هر روز کاری خود یک لیست دارید و طبق آن لیست وظایف را تقسیم می‌کنید. این روند علاوه بر این که در موفقیت کسب و کار شما نقش غیرقابل انکار دارد، به نوعی شما و گروهتان را نسبت به مسئولیت و وظایف خود آگاه می‌کنند و همیشه باید نسبت به کاری که بر عهده شماست پاسخگو باشید.

سازماندهی شرط اصلی موفقیت کسب و کار جدید

جزئیات را به شکل دقیق بررسی کنید

تمامی کسب و کارهای موفق در توجه به جزئیات پیشگام بوده‌اند. حسن رنگرز، کشتی کار فرنگی، در رقابتهای قهرمانی جهان با وجود اینکه ۱۱ بر صفر جلو بود وبه  اصطلاح آن حریف را ضربه فنی کرده بود، بدون توجه به سوت داور کشتی را رها کرده و توسط حریف ضربه فنی شد! همین مثال ساده نشان می‌دهد که جزئیات برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم و حیاتی هستند. شما ممکن است در مسیر خود چالش‌های زیادی را ببینید، اما وقتی آنها را حل کردید همیشه سعی کنید جزئیات و نتایج آن را یادداشت کنید تا در گام‌های بعدی به شما کمک کنند.

همیشه رقابت خود را آنالیز کنید

رقابت، بدون در نظر گرفتن نتیجه، بهترین دستاوردها را به شما می‌آورد. وقتی که شما با یک کسب و کار بزرگ یا یک شرکت موفق رقابت می‌کنید، علاوه بر اینکه نقاط قوت خود را به رخ شما می‌کشد، این فرصت را به شما داده که نقاط ضعف آنها را هم آنالیز کنید. شما یک شرکت کوچک هستید و ریسک پذیری شما نسبت به رقبای بزرگ بسیار بیشتر است. شما می‌توانید توانایی‌های شرکت خود را ببینید و برای موفقیت کسب و کار خود به دنبال مزیت رقابتی بگردید. همیشه مزایای رقابتی عامل برتری شما نسبت به رقبا هستند.

ریسک‌ها را بشناسید و آنها را به موفقیت تبدیل کنید

یکی از اصلی‌ترین کلیدهای موفقیت کسب و کار جدید و مشاغل کوچک، درک ریسک‌های موجود و تأثیر آنها بر روند تجارت آنهاست. کسب و کار شما ممکن است در طول مسیر خود چندین بار مسیر راهای نزولی یا صعودی را دنبال کند و هر کدام از این روندها تحت تأثیر چند فاکتور قرار گیرد. حالا شما باید پاسخ دهید که بدترین سناریو در این شرایط کدام است. وقتی که برای این سؤالات و ابهامات پاسخ پیدا می‌کنید، یعنی به شکل دقیق می دانید که منشاء مشکل کجاست و به چه شکلی می‌تواند به کسب و کار شما لطمه بزند. حالا زمان آن رسیده که از این نقطه ضعف به عنوان یک نقطه قوت استفاده کنید. همیشه برای شکست دادن یک رقیب قدرتمند، از قدرت او علیه خود استفاده کنید.

نقش خلاقیت در موفقیت کسب و کار جدید

خلاقیت یعنی انجام کارهای معمولی و روتین با یک شیوه جدید که سایر رقبا هنوز با آن آشنایی ندارند. شما در رقابت باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید تا بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید. طبیعتاً همه چیز را نمی‌دانید و همیشه با ایده‌های جدید و جابجا شدن در شاخه‌های مختلف به مقصد نمی‌رسید. باید ببینید که رویکرد کسب و کارتان در حالت فعلی به چه صورت است و چه چیزی می‌توانند رویکرد جدیدی به کسب و کار شما بدهد. اگر قرار باشد که همه شرکت‌ها از یک مسیر مشخص و تکراری به موفقیت برسند، رقابت معنی خاصی ندارد و همه مسیرهای یکسان هستند.

نقش خلاقیت در موفقیت کسب و کار جدید

 متمرکز بمانید

یک ضرب المثل انگلیسی هست که «رم در یک روز ساخته نشد». این ضرب المثل بهترین راهنما برای موفقیت کسب و کار جدید است. شما به عنوان صاحب کسب و کار هیچ وقت نمی‌توانید بر روی کسب درآمد سریع و آنی برنامه ریزی کنید. پروسه معرفی کردن و برند سازی، تبلیغات و معرفی محصول، جلب اعتماد مشتری و در نهایت رسیدن به فروش پروسه‌ای طولانی و زمان‌بر است. این یعنی شما باید گام به گام مسیر کسب و کار خود را به شکل دقیق انجام دهید و نسبت به مراحل مختلف آن متمرکز بمانید. البته این موضوع به معنی فراموش کردن خلاقیت نیست و گاهی مجبور هستید که از مسیرهای متفاوتی عبور کنید.

برای قربانی کردن و فداکاری کردن آماده باشید

شرکت تسلا در سال ۲۰۰۸ و به دلیل شرایط اقتصادی با بحران مالی بسیار بدی مواجه شده بود و اتفاقاً در سال ۲۰۱۰ هم اعلام ورشکستگی کرد. اما مدیر این شرکت (ایلان ماسک) با فداکاری بیش از حد و افزایش ساعت کاری خود توانست که در سال بعد این شرکت را از ورشکستگی نجات دهد. یک کسب و کار کوچک یا جدید ممکن است در طول حیات خود تجربه‌های متفاوتی داشته باشد. گاهی ممکن است شما مجبور شوید که کارکنان وفادار خود را اخراج کنید و به سراغ استفاده از نیروهای ارزان‌قیمت بروید. گاهی هم ممکن است برای موفقیت کسب و کار جدید خود مجبور به کار به صورت طولانی مدت شوید. همه این موارد برای رسیدن به موفقیت طبیعی و اجتناب ناپذیر هستند.

برای قربانی کردن و فداکاری کردن آماده باشید

ارائه خدمات عالی به مشتریان

بسیاری از کسب و کارهای موفق در گام‌های بعدی فراموش می‌کنند که هدف اصلی آنها ارائه خدمات به مشتریان و در حقیقت جلب رضایت آنهاست. زمانی که یک شرکت به موفقیت رسیده، یعنی محصولات و خدمات آنها از طرف مشتریان مورد استقبال قرار گرفته و یک مشکل یا یک نیاز از آنها را برطرف کرده است. این می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای موفقیت کسب و کار جدید شما باشد. در گام‌های اولیه به جای تمرکز صرف بر روی فروش و سود، بهتر است بر روی رضایت مشتریان خود متمرکز شوید. هر مشتری می‌تواند از طریق تبلیغات شبکه‌ای برای شما به یک عامل بازاریابی مهم تبدیل شود. پس در به دست آوردن رضایت مشتریان کوتاهی نکنید.

سازگاری و انطباق پذیری برای موفقیت کسب و کار جدید

حتماً این تجربه را داشتید که یک محصول یا یک خدمات فوق العاده از نظر خودتان ایجاد کرده‌اید و بیشتر مشتریان شما نسبت به آن احساس رضایت داشتند. اما در بین مصرف کنندگان خود با افرادی مواجه می‌شوید که کاملاً نسبت به محصول یا خدمات شما منتقد هستند.  این یک روال بسیار غافلگیر کننده و بعضاً ناراحت کننده است. با وجود این که به دست آوردن رضایت همه مشتریان تقریباً غیر ممکن است، اما سازگاری می‌تواند یکی از مهمترین عوامل موفقیت کسب و کار شما باشد. این انتقادها بعضاً نمی‌تواند به اندازه یک کلاس آموزشی یک ساله به شما کمک کند. تجربه و دیدگاه افراد مختلف نسبت به محصولات و خدمات متفاوت است. پس سعی کنید که همیشه برای محصولات و خدمات خود نظرسنجی داشته باشید و از آن به عنوان پیشرفت استفاده کنید.

لطفاً جزیره نباشید!

در مطلب مربوط به بستن قرارداد حرفه ای اشاره کردیم که امکان ارتباط با دیگران با وجود مدیریت جزیره‌ای به صفر می‌رسد. اگر توجه کرده باشید، بیشتر جزیره‌ها از فضایی فوق العاده و دوست داشتنی برخوردار هستند که مکان‌های تفریحی ایده‌آلی دارند. اما افراد استفاده کننده از این خدمات فقط طیف خاصی هستند که شرایط استفاده از یک کشتی و هواپیما را دارند. این در حالی است که درصد بیشتر جامعه امکان حضور در این مکان را ندارند. حالا شما به عنوان یک کسب و کار جدید به هر اندازه که در تولید محصولات با کیفیت موفق باشید، باز هم نیاز دارید تا اقشار مختلف را پوشش دهید. بنابراین سعی کنید که محصولات خود را با توجه به طیف‌های مختلف به مشتریان ارائه دهید تا امکان فروش بیشتر و موفقیت کسب و کار جدید شما فراهم شود.

شگفت زده کنید

موفقیت کسب و کار شما در گرو ایجاد تمایز نسبت به رقباست. احتمالاً دیده‌اید که در پیام‌های بازرگانی تلویزیونی شیوه‌های مختلفی برای متفاوت نشان دادن کسب و کارها وجود دارد. توصیه می‌کنم یکبار تبلیغات منتشر شده در رابطه با اپراتورهای داخلی ببینید. اگرچه طرح‌های تابستانه یا طرح‌های زمستانه و بهانه‌های مختلفی برای فروش اینترنت و اعتبار معرفی می‌کنند، اما به جرات می‌توان ادعا کرد که شرایط همه آنها مشابه است. تقریباً با یک محاسبه سرانگشتی متوجه می‌شوید که آن‌ها صرفاً به دنبال بهانه هستند تا فروش بیشتری داشته باشند. شما هم می‌توانید از ابزارهای مختلفی مانند تخفیف‌های سالانه، طرح‌های شگفتانه و موارد مشابه برای فروش بیشتر استفاده کنید.

موفقیت کسب و کار جدید شما در گرو دنبال کردن مسیرهای خاص و منحصر به فرد است. پس سعی کنید متفاوت باشید و از ایده‌های خلاقانه کمک بگیرید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *