ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۱۷
548 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

مقدمه ی بازاریابی محتوا (۱)

آیا تا کنون نام سَپ (SAP) به گوش تان خورده است؟ شاید بدانید که ما در کشور آلمان هستیم. شاید حتی بدانید که ما نرم افزارهای کسب و کاری می فروشیم که سیستم های مالی و حسابداری شرکت های بزرگ را تقویت می کنند. اما ما چیزی فراتر از یک شرکت نرم افزاری هستیم. و برای مصرف کننده های عادی چندان شناخته شده نیستیم.

نرم افزارهای ما ۷۴% درآمد ناشی از تراکنش در دنیا و ۹۷% از ۱.۸ میلیون پیام متنی را که هر روز در سراسر دنیا ارسال می شوند، تقویت می کنند.

چالش ارتباطات ما از طریق داستان ها و گزارشات حل می شود. داستان ها درباره ی اینکه چه می فروشیم نیستند؛ بلکه آنچه که برای مشتریان خود انجام می دهیم را نقل می کنند.

ما معتقدیم که قدرت داستان های ما در این است که باعث می شوند خواننده و مصرف کننده به داستان تبدیل شوند. ما به بازاریابی محتوایی جذاب، ایمان داریم.

اما داستان ها چیز جدیدی نیستند. نخستین انسان ها دور آتش جمع می شدند و برای انتقال اطلاعات برای هم داستان می گفتند. امروزه نیز بعد از گذشت ۱۰هزار سال یا بیشتر می بینیم که با ظهور وب سایت ها، دسترسی به موبایل و رسانه های اجتماعی، برخی از روش های داستان گویی را تغییر کرده اند.

این فناوری ها به ما اجازه می دهند تا داستان هایی به اندازه ی ۱۴۰ کلمه بگوییم یا ویدئوی ۶ ثانیه ای تولید کنیم.

امروزه دنیا در محتوا و اطلاعات شنا می کند. در حالیکه مصرف کننده های محتوا از محتواهای تولید شده که در عرض چند ثانیه در سراسر دنیا پخش شده، لذت می برند؛ بازاریاب ها سعی می کنند خود را برای نبرد بر سر جلب توجه مخاطب آماده کنند.

اما مسئله اینجاست که در دنیای اطلاعات زده و اشباع شده از محتوا ،نرخ باز کردن ایمیل ها، نرخ کلیک روی لینک ها، نرخ تماس های تلفنی همگی رو به کاهش هستند؛ و تنها راه دست یافتن به مخاطب امروزی، محتوایی جذاب است که به لحاظ عاطفی در ارتباط با افرادی است که سعی می کنید با آنها ارتباط داشته باشید.

درست چند سال پیش، درکنفرانسی با جو پولیتسی دیدار داشتم. او معتقد بود که بازاریابی محتوایی چیز جدیدی نیست، اما هنوز در بسیاری از برندها مفهوم جانیفتاده ای است. او مثال هایی از بزرگ ترین برند های دنیا مانند John Deer، Procter & Gamble و Red Bull ارائه داد که از بازاریابی محتوایی استفاده می کنند.

بعد از یکی از این سخنرانی ها، نزدش رفتم و از او پرسیدم: “چگونه یک برند بی.تو.بی B2B می تواند کاری مانند این برندها انجام دهد؟”

توصیه ی جو، ساده و روشن بود. به من توصیه کرد که کارم را با یک آزمایش کوچک که در ارتباط با “اهداف عالی” برندمان است، شروع کنم؛ و محتوایی که واقعا ارزش تولید کردن را دارد، برای تیم خود مشخص کنم.

به این ترتیب ما دست به کار شدیم. متوجه شدیم که تا آن روز داشتیم محتوای تبلیغاتی و محصول محوری تولید می کردیم که قابل دانلود کردن، خواندن یا عمل کردن نبودند. ما به دنبال چند نفری بودیم که خواهان اطلاعات محصولات ما بودند و به افراد زیادی که حتی مطمئن نبودند که فناوری ما به درشان می خورد، بی تفاوت بودیم. به بیان کوتاه، ما دارای یک شکاف محتوایی بودیم.

یکی از بزرگ ترین چالش ها در بازاریابی محتوایی، قرار دادن نیازهای مشتریان قبل از نیازهای خود وبیان داستان هایی است که با مردم ارتباط دارند.

در این راستا، برای کمک به تیم های خود، اقدام به شناسایی سوالات مهم و عنوان جستجوهای مشتری های بالقوه ی خود کردیم. در حال حاضر، مشغول مستند سازی سوالات درباره ی این هستیم که چگونه فناوری و نوآوری می توانند به یک شرکت کمک کنند تا بزرگ ترین مشکلاتش را حل کند: چگونه رشد کند، چگونه هزینه ها را کاهش دهد، چگونه رقابت کند و چگونه مشتری وفادار جذب کند.

در سَپ، مشتری های ما سوالات زیادی دارند و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین پاسخ ها را به آنها بدهیم. بر روی نیازهای شان تمرکز می کنیم؛ اما هنوز مسیری طولانی در پیش داریم.

هنوز کلیه ی محتواهای ما جذاب نیستند. اما داریم روی آنها کار می کنیم. خلق بازاریابی محتوایی جذاب، فرآیندی طولانی است. اما گام اول، پذیرفتن این است که باید امروز متفاوت بازاریابی کنیم تا بمانیم و رشد کنیم.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *