ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۲۱
1,164 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

مشتری مداری: ۱۴ مورد مهم در مدیریت ارتباط با مشتری CRM

۱.در مدیریت ارتباطات با مشتری باید همانند یک برنامه ی مسافرتی ابتدا نقشه ی سفر را فراهم کرده، بعد نقطه ی شروع و پایان مشخص شود سپس مقدمات انجام سفر و لوازم مورد نیاز، با برنامه ریزی دقیق صورت پذیرد. بدین ترتیب همانگونه که یک سفر لذت بخش و پر فایده می شود، یک ارتباط هم ثمربخش می گردد. بنابراین باید واقع بینانه، حساب شده، جامع، انعطاف پذیر و روان عمل کرد.

۲.در مدیریت ارتباطات با مشتری بایستی دو نکته را رعایت کرد: یکی امکان برقراری ارتباط با کل مشتریان بالقوه و بالفعل، و دوم نحوه ی برقراری ارتباط ویژه با مشتریان کلیدی.

۳.در برقراری ارتباط با مشتریان قدیمی و مجرب باید اطلاعات منحصر به فرد هر یک از آنها را مد نظر داشت تا در تقویت ارتباط از آنها بهره گرفت.

۴.ایجاد تسهیلات در ارتباط مثل تقبل هزینه های ارتباطی، ایجاد خطوط یک طرفه و رایگان با مشتری، برقراری ارتباط مستقیم با مقامات ارشد سازمان، از میان برداشتن موانع روانی و مادی ارتباطی و به فواید بلندمدت و عمیق در برقراری ارتباط توجه داشتن.

۵.رابطه CRM با خط مشی شرکت بایستی تعریف شود.

۶.نکته ی بسیار مهم، اعتقاد و باور مدیریت ارشد سازمان و سرمایه گذاری مادی و معنوی او روی CRM است.

۷.در ارتباط با مشتری نباید تغییرات فرهنگی را دست کم گرفت، زیرا CRM صرفا یک پروژه ی فنی نیست.

۸.در برقراری ارتباط باید مشخص شود چه میزان سود عاید مشتری و چه مقدار عاید فروشنده می شود و آیا این میزان قابل اندازه گیری و منطقی است یا نه؟

۹.در CRM اگر عوامل انسانی به خوبی لحاظ نشوند کل پروژه بی اثر می شود. نادیده گرفتن آموزش نیز یکی از عوامل عمده ی شکست CRM است.

۱۰.عملکرد CRM باید از نظر تئوری با نیازهای مشتری هماهنگ و حتی از آن هم فراتر باشد.

۱۱.برای موفقیت پروژه CRM باید فرهنگ شفاف سازی ارتباطی بین مشتری و اعضای داخل سازمان را تقویت کرد، زیرا نادیده گرفتن نیازهای اطلاعاتی و عملیات فروش، قبل از شروع کار، از دلایل عمده ی شکست اکثر سازمان ها می باشد.

۱۲.در CRM بین دیدن و نگاه کردن و همچنین گوش دادن و شنیدن تفاوت زیادی است. بنابراین بایستی از تمامی حس های پنج گانه برای برقراری ارتباطات کارآمد و موثر با مشتری بهره گرفت، تا بتوان با برآورده کردن نیازهای واقعی او در اعماق قلب مشتری نفوذ کرده و او را در جرگه ی وفاداران درآورد و در قلاب محبت خود گرفتار کرد.

۱۳.آقای “فرناندو فلورس” می گوید: گوش کردن چیزی بیش از شنیدن است.

باید به تمام جنبه های محاوره یعنی نحوه ی بیان، حالات چهره، اشارات و کنایات، آهنگ ملایم دست و … توجه داشت. تنها با تقویت مهارت ارتباطی می توان به افکار و اندیشه های مشتری راه یافت و شرایط را به سود هر دو طرف (برنده – برنده) رقم زد.

۱۴.آقای هیلتون (موسس هتل های هیلتون) عامل موفقیت خود را داشتن ارتباطی موثر با مشتری می داند. او معتقد است یک لبخند دوستانه بر لب داشتن، استفاده از عبارات مودبانه و با نزاکت، سنگ صبور مشتریان بودن و متقابلا بازگو نمودن گرفتاری های شخصی برای آنها، آوردن اسم کوچک آنان در مواقع مناسب و ایجاد یک جو دوستانه و غیر رسمی، ارائه ی رفتار جذاب و سرگرم کننده برای خوش گذشتن به آنها، همه و همه در فرآیند ارتباط موثرند. البته باید بدانیم این موارد بر روی کاغذ و تئوری خیلی ساده به نظر می رسند ولی در عمل کاری است بس مشکل.

(منبع: مشتری مداری، اسماعیل محمدی)

ادامه ی مقالات مشتری مداری را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *