ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۱۳
642 بازدید
۲ دیدگاه
اشتراک گذاری

مشتری مداری: قیمت کالا و یا خدمت

منظور از “ریال” قیمت کالا و یا خدمت است که یکی از عوامل بسیار مهم و اساسی در مبحث مشتری گرایی به شمار می رود. در گذشته ای نه چندان دور، شرکت ها قیمت فرآورده ها و یا خدمات خودشان را با واکنش بازار و عرضه و تقاضا تنظیم می نمودند، یعنی هرگاه هزینه ها بالا می رفت، قیمت ها افزایش می یافت، تا جایی که سود تضمینی حاصل شود.

ولی امروز این قانون کاملا دگرگون شده؛ یعنی علیرغم اینکه با افزایش کیفیت، قیمت نیز باید فزونی یابد ولی برعکس حتی شرکت های با کیفیت بالا، اگر اول وقت صبح قیمت ها را کاهش داده باشند، گاهی آخر وقت هم ناچار به شکستن دوباره ی قیمت ها می شوند تا در صحنه ی رقابت، بتوانند بقاء خود را تضمین کنند. وگرنه شرکت های رقیب همچون موشی به جویدن سهم بازار او خواهند پرداخت تا آنچنان لاغر و ضعیف شوند که توان ایستادن شان سلب گردد.

امروزه شرکت های کوچک با پایین آوردن قیمت خود، می توانند پیشتاز بازار باشند و با بلعیدن نهار برادر بزرگ ها، سهم خود را در یک مبارزه ای واقعی از او گرفته و به بدن نحیف و لاغر خود می چسبانند، تا مرحله ای که قد و قواره ای بزرگ تر از او یافته و یکه تاز میدان رقابت شوند.

به همین دلیل است که شرکت ها، باید با خرید از فروشنده ی اصلی، کاهش دادن پروسه ی خرید، اتصال یافتن به تجارت الکترونیکی، کمک گرفتن از انواع تاکتیک ها و تکنیک ها از طریق کاهش هزینه ها، قیمت ها را پایین آورده و روش لاغر شدن را بیاموزند وگرنه برایشان گران تمام می شود.

از طرف دیگر، مشتریان به خوبی بین دوغ و دوشاب تفاوت قائلند و می دانند که جنس گران بی حکمت نیست و ارزانی کالاها هم بدون دلیل نیست، به اصطلاح “هر چقدر پول می دهی، آش می خوری”. ولیکن باید انعطاف پذیری در قیمت گذاری جزو اهداف اساسی هر سازمان پیش رو بوده و در این راه از شیوه های مدرن استفاده کنند.

بعنوان مثال یکی از شیوه های بررسی قیمت از دیدگاه “چرخه ی عمر کالا” است، که در آن کالاهای تازه، کم کم درخشندگی و جذابیت شان را از دست داده و ارزش آنها، نزد مشتری پایین می آید.

لذا مرتبا باید کالاهای تازه و متنوع را به سیستم تزریق نموده و با بمباران تبلیغاتی مشتریان را تشنه ی آن کنند، و آنگاه با یک انفجار بزرگ راه نفوذش را در بازار، باز کرده و در همه ی جبهه های فروش، بطور مستمر فشار آورد و پیروزی ها را در بوق و کرنا کرده و پشتوانه های فنی و تکنیکی و کیفی را هم در کنارش تقویت کند تا رقیب را از پا درآورده و با بازی با قیمت ها، تا حد دامپینگ کردن (برای کنار گذاشتن رقیب، قیمت ها را تا حد زیر قیمت تمام شده پایین آوردن)، مسیر بازار را برای موفقیت دائمی هموار نمایند.

 

دلایل سه گانه ی کلیدی بودن عامل قیمت

معیاری است برای نشان دادن کیفیت خدمات.

ابزار مهمی است برای کنترل تقاضا.

یکی از متغیرهای اصلی در بخش بندی بازار است.

فنون پنج گانه ی قیمت گذاری

روش جبرانی: برای خدمات اصلی بهای اندکی قائل شویم و از طریق خدمات جنبی اضافی، منافع شرکت را تامین می کنیم.

روش کششی: برای جلب مشتریان تازه و نگهداشتن مشتریان فعلی به حداقل قیمت اکتفا می کنیم.

روش انحرافی: بعضی از کالاها را با قیمت پایین می فروشیم ولیکن سایر کالاها و خدمات را با بهای مناسبی عرضه می کنیم.

روش تضمینی: بهای قسمتی از کالا و یا کل کالا را پس از رسیدن به نتیجه ی دلخواه اخذ می کنیم.

روش تخریبی: شکستن قیمت برای بیرون راندن رقیب از بازار و پس از آن برقراری قیمت های بالای انحصاری.

چون بنای ما بر اختصار است، به همین مقدار بسنده می کنیم وگرنه بحث قیمت گذاری یکی از جذاب ترین ابزار مشتری یابی است که در بازاریابی از مبانی چهارگانه به شمار می رود. مثلا برای قیمت گذاری به جای ۱۰۰۰ تومان می نویسند و ۹۹ تومان و این کاهش بسیار اندک یک تومانی، تاثیر روانی فزاینده ای در مشتری باقی می گذارد و همینطور شیوه های مختلف تخفیف دادن در قیمت ها به جای کاهش قیمت که مشتری را برای خرید انبوه تشویق می نماید که از آن جمله می توان به تخفیف های انبوه، نقدی، اعتباری و فصلی، اشاره نمود.

(منبع: مشتری مداری، اسماعیل محمدی)

ادامه ی مقالات مشتری مداری را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

2 پاسخ به “مشتری مداری: قیمت کالا و یا خدمت”

  1. سالار نظری گفت:

    ممنون خیلی واضح و شفاف درباره ی موضوعات قیمت گذاری بحث شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *