ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۲/۲۷
382 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت زمان : وظایف اضطراری و وظایف مهم

در تعیین اولویت ها لازم است به خاطر داشته باشید وظایف مهم را از وظایف اضطراری تفکیک کنید. به خاطر داشته باشید که وظایف اضطراری به ندرت مهم هستند و وظایف مهم به ندرت اضطراری هستند. کار اضطراری کاری است که باید بلافاصله به آن رسیدگی کرد و معمولا از طرف عوامل خارجی مثل کارفرما یا مشتری به شما تحمیل می شود. اکثر اوقات کار اضطراری صدای زنگ تلفن یا ایجاد وقفه ای غیرمنتظره از طرف یکی از همکاران شماست.

اینها همه به این علت اضطراری هستند که جلوی روی شما هستند ولی اغلب اوقات چون تأثیرات بلندمدت ندارند مهم نیستند. شاید مهم ترین واژه در تعیین اولویت ها واژه عواقب است. کار مهم عملی است که عواقب بالقوه آن جدی باشد، خواه آن را انجام بدهید یا انجام ندهید. کاری که مهم نیست عملی است که انجام دادن یا ندادن آن عواقب چندانی ندارد. بعضی اوقات انجام گرفتن آن به هیچ وجه مهم نیست. اما وظایف مهم وظایفی هستند که در کوتاه مدت می شود آنها را کنار گذاشت. اینها وظایفی بزرگ تر، مشکل تر و مهم تر هستند که پیامدهای بلندمدت آنها روی زندگی و کار جدی هستند ولی به ندرت جزء کارهای اضطراری به شمار می آیند. حداقل در اول کار حالت اضطراری ندارند.

کارهایی که در راس قرار دارند

ضروری ترین کارهایی که در فهرست وظایف شما قرار می گیرند آنهایی هستند که هم اضطراری و هم مهم هستند. این کارها را باید بلافاصله انجام دهید. انجام دادن یا انجام ندادن آنها عواقب بالقوه مهمی برای شما خواهند داشت. باید روز کاری تان را به نحوی سازماندهی کنید که این نوع کارها در بالای لیست قرار بگیرند. اینها وظایفی هستند که باید فورا انجام شوند. هر وقت با کارهای اضطراری و کارهای مهم روبرو می شوید ابتدا باید توجه تان را به وظایف مهم غیراضطراری معطوف کنید. هر قدر وقت بیشتری را صرف وظایف مهمی کنید که عواقب جدی و طولانی مدت برایتان دارند کارآمدتر و موفق تر خواهید شد.

عامل محدودکننده را بشناسید

یکی از روش های مهم برای تعیین اولویت، حول چیزی می گردد که عامل محدود کننده نامیده می شود. بین شما و هر هدفی که قصد رسیدن به آن را دارید تقریبا یک عامل محدود کننده یا یک گره وجود دارد که سرعت رسیدن به هدف را تعیین می کند. یکی از کلیدهای کارآیی فردی این است که تک تک وظایف و کارها را مورد توجه قرار دهید و از خودتان بپرسید کدام عامل در سرعت دادن به این کار تعیین کننده است؟ اصل تحلیل مانع را در تک تک ساعات و روزهای کاری تان به کار گیرید.

مرتب از خودتان بپرسید «مانع تعیین کننده سرعت و کیفیت تکمیل کردن کارم چیست؟» این مانع هرچه هست بلافاصله وارد عمل شوید و از بین بردن آن را در اولویت قرار دهید. رفع این مانع به شما کمک می کند مهم ترین کارتان را سریع تر به انجام برسانید. برای مثال اگر می خواهید به موقع سر کارتان حاضر شوید ممکن است مانع موجود سنگینی ترافیک مسیر بین محل زندگی و کار شما باشد. شاید در مورد ترافیک نشود کاری کرد پس مانع شما زمانی است که منزل را به سمت محل کار ترک می کنید و همین موجب می شود که به موقع به محل کار نرسید. یا شاید مانع شما ساعت از خواب بیدار شدن تان است و نمی توانید به موقع آماده شوید و خانه را به مقصد محل کار ترک کنید.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *