ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۱۵
848 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت زمان : مانند نابغه ها باشید

چند سال پیش مجله معروف ریدرز دایجست تحقیقی را راجع به نابغه ها منتشر کرد. موضوع تحقیق بررسی دقیق زندگی و رفتارهای خیلی از نابغه ها بود در عصرهای مختلف تا مشخص شود آیا ویژگی های شخصیتی مشترکی بین آنها پیدا می شود. این تحقیق در نهایت به این نتیجه رسید که تمام نابغه ها از سه نظر رفتاری مشابه هم دارند. خوشبختانه افراد عادی با یک هوش متوسط هم می توانند این ویژگی ها یا رفتارها را در خودشان پرورش دهند و در نتیجه بهره وری ذهنی شان را به نحو چشمگیری افزایش دهند.

اولین ویژگی این است که تمام نابغه ها در مشکل گشایی از یک شیوه سیستماتیک و نظام مند استفاده می کنند. هر وقت با اشتباهی روبرو می شوند دست از کار کشیده و قبل از اینکه به هر نوع نتیجه گیری برسند یا برای حل آن مشکل وارد عمل شوند به دقت آن را تجزیه و تحلیل می کنند. در نتیجه وقتی سرانجام تصمیم می گیرند بهتر از هر آدم معمولی که بدون فکر کردن از خودش واکنش نشان میدهد، تصمیم می گیرند.

دومین ویژگی که نابغه های این تحقیق مشترکا از آن برخوردار هستند احساس حیرت است، یعنی برخورداری از این توانایی که هر موقعیتی را با سبکی تازه و تقریبا ساده مورد توجه قرار می دهند. نابغه ها ذهن شان را باز نگه می دارند و در برخورد با هر موضوعی انعطاف پذیرند. آنها قبل از اینکه به یک نتیجه گیری برسند به ذهن شان اجازه سنجش تمام جوانب را می دهند و تمام راه های ممکن برای برخورد با یک موقعیت یا حل یک مشکل را بررسی می کنند. آنها مرتب این پرسش را با خودشان مطرح می کنند: «چه راه حل دیگری می تواند وجود داشته باشد؟» 

سومین ویژگی نوابغ این است که بیشتر از آدم های معمولی توانایی تمرکز عمیق و شدید دارند. توماس کارلایل می گوید : نبوغ فقط ظرفیت نامحدود برای تلاش زیاد است. تقریبا هرکس که بتواند خودش را مقید کند که با تمام حواس روی یک موضوع تا تکمیل کردن آن یا تسلط پیدا کردن روی آن تمرکز کند عملکرد او در آن حوزه نسبت به سایرین به میزان فوق العاده ای بهتر خواهد بود. توانایی تمرکز با تمام حواس را می شود در مورد فروش، مدیریت، خانواده، مذاکره یا هر چیز دیگر به کار گرفت. تمام موفقیت های بزرگ نتیجه مدت های طولانی تمرکز کامل برای انجام یک کار یا رسیدن به یک هدف است.

روش هایی برای تمرکز بهتر

برای پرورش تمرکز که در میان مردان و زنان استثنایی مشترک است چندین روش وجود دارد. این مهارت ها کاملا اکتسابی هستند و هرکس که اراده کافی برای تکرار و تمرین دارد می تواند این مهارت ها را یاد بگیرد.

اول اینکه قبل از شروع کار محل کار و اطرافتان را کاملا مرتب کنید تا فقط آنچه را که برای انجام مهم ترین کارتان نیاز دارید در دسترس باشد. سادگی و نظم برای انجام کارها با بهره وری بالا حیاتی هستند و این موضوع هم در مورد نوابغ و هم در مورد افراد عادی صدق می کند.

دوم اینکه برای روزتان برنامه ریزی داشته باشید و کارهایتان را سازماندهی کنید طوری که مدت زمانی را که لازم است هر روز روی وظایف مهم تان کار کنید تا به اتمام برسند بدانید. از نبوغ تان استفاده کنید برای پیدا کردن راه هایی برای صرفه جویی کردن در زمانی که باید صرف فعالیت های دیگر کنید و این وقت ها را روی هم بگذارید و برای کارهای مهم تان حداقل ۶۰ تا ۹۰ دقیقه وقت بگذارید. از آنجایی که به انجام رساندن کارهای مهم و ارزشمند وقت گیر است معمولا برای اکثر افراد به انجام رساندن وظایف ارزشمند و مهم ۶۰ تا ۹۰ دقیقه وقت می گیرد. منظور من از وظایف ارزشمند و مهم کارهای خلاقانه ای مثل نوشتن گزارش و طرح های پیشنهاد و ملاقات با افراد و بحث در مورد پروژه هاست.

تقریبا برای انجام تمام کارهای مهم نباید کسی یا چیزی مزاحم تان شود و وقتی را که به انجام یک کار مهم اختصاص می دهید به طور کامل و فقط برای همان کار صرف کنید طوری که تمرکز کامل در آن ممکن باشد. شما نمی توانید با عجله مکالمات، مباحثات یا مذاکرات مهم را انجام دهید. شما به بسته های زمانی نیاز دارید. برای اینکه بتوانید توجه تان را متمرکز کنید باید در ایجاد این بسته های زمانی خلاقیت به خرج دهید. برای این کار راههای زیادی وجود دارد.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *