ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۱
456 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

طراحی، سوددهی و گاو بنفش

“بازاریابی انبوه خواستار تولید انبوه است و تولید انبوه به دنبال بازاریابی انبوه می آید.”

این معادله منجر به هدف خطرناکی می شود که دو بخش دارد:

بخش اول: محصولات کسل کننده

بخش دوم: بودجه های هنگفت

  • بخش اول: محصولات کسل کننده

شرکت هایی که در زیر مجموعه ی بازارهای بزرگ ساخته می شوند، محصولات خود را به تابعیت از این بازارها می سازند. این شرکت ها تفاوت ها را به دقت بررسی می کنند و محصولاتی که بتواند نهایت سودمندی را برای انبوه مردم داشته باشد، تولید می کنند. این شرکتها به غذاهای پرادویه، کمتر چاشنی می زنند و خدمات چندان زیادی ارائه نمی دهند و کمی ارزان تر می فروشند.

آنها همه چیز را در دست دارند، از قیمت تا عمل و در مرکز بازار حضور دارند. آنها به خرید و فروش محصولات فروشگاه ها و تولید کنندگان کی مارت و وال مارت و یا آژانس های خرید محصولات «جانسون اند جانسون» توجه دارند و محصولاتی تولید می کنند که هر کسی متقاضی آن باشد.

با این همه، اگر شما قرار است انبوهی کالا را روانه ی بازار کنید و یا مبارزه ای را شروع کنید چه از طریق ارسال مستقیم یا از طریق مجلات تجاری یا در روزنامه های کثیرالانتشار و یا از طریق تلویزیون، می خواهید که تبلیغات تان حداکثر تقاضا را داشته باشد.

“وقتی محصولی را برای همگان تبلیغ می کنیم در حالی که همه متقاضی آن نیستند چه نکته ای از دید ما پنهان مانده است؟”

با پیگیری این منطق گمراه کننده، بازاریابان مطمئن هستند که تولیدات آنها حداقل شانس را برای موفقیت خواهد داشت. در نظر داشته باشید این تبلیغات به دست دو گروه از مخاطبان می رسد: نوجویان و پذیرش کنندگان اولیه که بسیار طمع کار و حسودند و از تولید انبوه بازار خسته می شوند و تصمیم می گیرند آن را رها کنندبازاریابان با هدف قرار دادن مرکز بازار و طراحی محصول براساس آن، دلارهای تبلیغاتی خود را هدر می دهند. 

همان طور که قبلا دیدیم، تنها مسیری که ایده ای بتواند به عمده بازار برسد حرکت از چپ به راست است. طولی نمی کشد که بلافاصله پیام خود را به همه می رسانید و اگر توجه و همدلی عطسه کنندگان را به چنگ نیاورید، محصولتان فاسد می شود.

  • بخش دوم: بودجه های هنگفت

برای اینکه محصول به دست توده ی مردم برسد، به هزینه ی زیادی نیاز دارید. اگر برای عمومی کردن محصولی یک میلیون دلار هزینه کنید، کاری غیرعادی نیست. هر ساله سیصد فیلم سینمایی توسط هالیوود روانه ی بازار می شود و استودیودها برای تبلیغ هر فیلم بیش از ۲۰ میلیون دلار هزینه می کنند.

مشکلی که در ارتباط با این بودجه های بسیار هنگفت وجود دارد این است که باید کاری کرد که این تبلیغات موثر واقع شوند و به سرعت عمل کنند. اگر شما نتوانید موانع را در این ازدحام از میان بردارید، نتوانید ذهن و توجه دیگران را تسخیر کنید، نتوانید خرده فروش ها را با محصول خود به وجد آورید و کارخانه هم دیگر این کالای جدید را تولید نکند، روشن است که کار از کار گذشته و شانس دوباره ای نخواهید داشت، پولتان را هدر داده اید و محصول تان مرده محسوب می شود.

بسیاری از تولیدات بسیار مهم و با ارزش که در زمان رونق حبابی اقتصاد شرکت های اینترنتی به عرصه ی تولید رسیدند، هرگز فرصت توزیع پیدا نکردند. برای مثال مخزن کوچک و بسته بندی شده که در برابر باد و باران نیز مقاوم بود و فقط شما و شخص پستچی که آن را برای شما می آورد می دانستید در آن بسته چیست.

یا نمونه ی دیگر «ابزار الکتریکی» بسیار کوچکی که می توانست به شما بگوید کدام رستوران یا کلوپ شهر شما رونق بیشتری دارد یا چه برنامه ای اجرا می کند و یا وب سایتی که شما به راحتی می توانستید برای حل مشکل تان با شرکت های بزرگ ارتباط برقرار کنید.

در هر مورد، شرکت های بی تجربه هزینه های زیادی را برای تبلیغات خود صرف کردند. تبلیغاتی که خیلی زود دست به کار شدند و قبل از اینکه بتوانند ایده را توسعه دهند ناپدید شدند.

این حالت را با موفقیت شگفت انگیز هر کدام از فیلم های هالیوود در دهه ی گذشته مقایسه کنید. زمانی که فیلم های سینمایی «جادوگر بلر» و «عروسی یونانی»  ارائه شد، بودجه ی هنگفتی را صرف تبلیغات آن نکردند. فیلمسازان تمام تمرکزشان را برای ساخت فیلمی فوق العاده گذاشتند، بنابراین تعدادی از نوجویان (افرادی که تقریبا همه ی فیلم ها را تماشا می کنند) وقتی تصادفا این فیلم ها را دیدند، تماشای آن را به دیگران توصیه کردند و در نتیجه تبلیغاتش دهان به دهان پخش شد.

واضح است هر محصولی که برای گروه کثیری از شنوندگان ارائه شود، همین سرنوشت را خواهد داشت.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *