ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۰
506 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

شما نمی توانید از چنگ تبلیغات فرار کنید !

هر کجا که می رویم مورد تهاجم پیام های تبلیغاتی قرار می گیریم. شما حتی داخل هواپیما هم نمی توانید از تبلیغات فرار کنید. برنامه هایی که داخل هواپیما پخش می شود، مملو از آگهی های گوناگون است. حتی پاکت هایی که بلیط هواپیما داخل آن قرار می گیرد، دارای پیام های تبلیغاتی است.

شرکت مانستر دات کام Monster.com، در یک محوطه ی پنج هکتاری در مسیر فرودگاه اُهر O’Hare شیکاگو، لوگوی خود را روی زمین رسم کرده است.

در سوپرمارکت ها هم راه فراری نیست. علاوه بر پوسترها، استندهای تبلیغاتی و نشانگرهای جلوی غرفه ها، پشت اغلب فاکتورهای خرید هم آگهی چاپ شده است.

در آسانسور هم نمی توانید از تبلیغات فرار کنید. هر روز تعداد بیشتری از آسانسورهای ساختمان های تجاری به جای پخش موزیک به پخش ویدئوهای تبلیغاتی روی می آورند.

در دستشویی ها هم نمی توانید از تبلیغات بگریزید. تعداد زیادی از کلوپ ها و رستوران ها روی درِ دستشویی ها آگهی تبلیغات نصب می کنند. در محل برگزاری نمایشگاه های ایالتی کالیفرنیا شرکت “پروتکتر اند گمبل” دستشویی ها را به قصد نمایشِ مزایای “ملموس” محصولات کاغذی و دستمال هایش “تزئین” کرده است.

در ساحل دریا هم راه فراری از تبلیغات نیست. شرکت بیچ اند بیلبورد Beach and Billboard واقع در نیوجرسی، هر تبلیغاتی که بخواهید روی شن های ساحل رسم می کند. با پرداخت مبلغ ۲۰ هزار دلار، یا چیزی در این حدود، می توانید به مدت یک ماه هر روز تبلیغ خود را به وسعت نیم مایل روی ساحل ببینید.

در آینده حتی در کتاب ها هم قادر نخواهید بود از دسترس تبلیغات دور بمانید. شرکت جواهر سازی ایتالیایی بولگاری، نگارش کتابی را به نام “ارتباط بولگاری Bulgari Connection” به فِی ولدون Fay Weldon نویسنده ی کتاب های پر فروش سفارش داده است. تصویر روی جلد کتاب هم یک گردنبند ساخت بولگاری است که نقش کلیدی ای در موضوع داستان دارد.

مجله ی تایم در این باره چنین می نویسد: “تبلیغات معروف به “محیطی”، رشد انفجاری یافته است.” و در ادامه علت را چنین ذکر می کند: “امروزه شرکت ها هر چه بیشتر از تبلیغ در رسانه های عمومی اجتناب می ورزند و قصد دارند مشتریانی را که از فراوانی این گونه تبلیغات دلزده شده اند، در محیط های کاری، خرید و یا تفریحی شان شکار کنند.”

تبلیغات در نمایش ها و برنامه های تلویزیونی هم نقش ستاره ی ای را یافته است. در فیلم ها حتی در محل پارکینگ، روی دیواره های سیمانی مجزا کننده ی جایگاه پارک ماشین ها، پیام تبلیغاتی نقاشی شده است.

تبلیغات چی ها دنبال مجوزی هستند که به واسطه ی آن بتوانند محصولات خود را در پخش مجدد برخی از سریال های تلویزیونی، به شیوه ی الکترونیکی بازسازی می کنند. اخیرا هم در پخش برخی از مسابقات بیس بال در تلویزیون موفق به انجام این کار شده اند. آنها برای استفاده از کالاهای شان در فیلم های سینمایی هم هزینه های سنگین می پردازند.

کمپانی هوندا Honda  با پرداخت ۴ میلیون دلار، اسپانسر یک فیلم مخصوص پرده ی عریض سینماهای پیشرفته ی آی مکس IMAX به نام Pulse: A stomp odyssey شده است. فایزر Pfizer هم به نمایندگی از طرف نام تجاری کرتس Crets در یک فیلم آی مکس دیگر اسپانسر شده است.

چرا تبلیغات چی ها اینقدر به دنبال یافتن رسانه های جایگزین هستند؟ خیلی ساده است چون تبلیغات به شیوه ی سنتی دیگر چندان کارساز نیست. اگر بود، این تعداد بالن های تبلیغاتی، تبلیغات روی شن های ساحل، دستشویی های عمومی و یا کتاب های تبلیغاتی وجود نمی داشتند.

دیگر کافی نیست که محصول یا خدمات بهتری ارائه دهید. کافی نیست که قیمت مناسب تری داشته باشید. امروز برای بدست آوردن موفقیت باید یک نام تجاری بهتری بسازید. نام تجاری چیست؟ نام تجاری تنها برداشتی در ذهن مخاطب است.

برداشت ذهنی، نام بازی مورد نظر است. به نظر می رسد که تبلیغات تنها راه ایجاد یک برداشت بهتر است. ولی این برداشتی است که از تبلیغات می شود.

گزینه ی بهتری هم وجود دارد.

و این گزینه ی بهتر، اطلاع رسانی و یا آنطور که مجریانش آن را می نامند پی آر PR یا روابط عمومی است.

این کارکرد را به هر نامی که بشناسید (اطلاع رسانی، PR و روابط عمومی)، هدف آن همواره یکسان است. سوژه ی خود را غیرمستقیم و از طرف یک منبع سوم، در درجه ی اول رسانه ها بیان کنید.

روابط عمومی دارای اشکالات متعددی هم هست. نمی توانید میزان آن را کنترل کنید. کنترل زمانی آن هم از دست شما خارج است و جلوه ی ظاهر آن هم در اختیار شما نیست. حتی نمی توانید از انتقال کامل پیام خود اطمینان داشته باشید.

اما تنها مزیت روابط عمومی، همه ی اشکالات دیگر را جبران می کند. روابط عمومی معتبر است و تبلیغات معتبر نیست. مردم آنچه را در روزنامه ها و مجلات می خوانند و یا از رادیو و تلویزیون می شنوند و می بینند، باور نمی کنند.

خریداران، بدبین، بدگمان و محتاط هستند. همواره با بالا رفتن حجم تبلیغات، آنها هم برای توصیه و صلاحدید، بیش از پیش به منابع سوم معتبر یعنی دوستان، بستگان، همسایگام و صد البته رسانه های جمعی در تمای اَشکال آن، متوسل می شوند و به ندرت از تبلیغات کمک می گیرند.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *