ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۰۷
942 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
سوق دهندگان : قوی باش و عجله کن
  • قوی باش

کلمات: شخصی که در وضعیت قوی باش به سر می برد اغلب از کلماتی استفاده می کند که بیانگر این هستند: «من مسؤول احساسها و اعمال خودم نیستم بلکه عواملی در بیرون از من مسؤول هستند.»

«تو مرا عصبانی میکنی.» «این کتاب حوصله مرا سر می برد.» «این فکر که… مرا تکان می دهد.» «رفتار او مرا وادار کرد که با او دربیفتم.» «محیط داخل شهری خشونت به همراه می آورد.»

اغلب هم وقتی در مورد خودش صحبت می کند از کلماتی فاصله برانگیز استفاده می کند. مانند ما، تو، آدم، این، آن، مردم.

«آدم احساس خوبی می کند.» (به معنای «من احساس خوبی میکنم.»)

«تو مجبوری احساسهایت را برای خودت نگهداری» (به معنای «من مجبورم»)

«موقعیتهایی نظیر این فشارزا هستند» (به معنای من زیر فشار هستم).

لحن صدا: صاف و یکنواخت و معمولا پایین و آهسته.

ژستها و حرکات بدنی: وضعیت قوی باش با نداشتن ژست و حالت خاصی مشخص می شود.

حالات بدنی: معمولا بدن در وضعیت بسته قرار دارد. یعنی بازوها به بدن چسبیده یا به حالت دست به سینه قرار دارند. پاها روی هم می گیرند و یا به حالتی قرار می گیرند که قوزک یک پا روی زانو دیگر قرار میگیرد.کل بدن حالت بی حرکتی را دارد.

حالات چهره: صورت بی حالت و بی حرکت است.

  • عجله کن

کلمات: عجله کن، زود باش، راه بیفت، بگذار برویم، وقت نداریم که.

لحن صدا: بریده و مقطع و مسلسل وار. گاهی اوقات شخصی که در حالت عجله کن قرار دارد آنقدر کلمات را تند و سریع بیان می کند که آنها را حسابی قاطی میکند.

ژستها و حرکات بدنی: با نوک انگشتان دست و یا با پاها آهسته ضربه زدن، تکان دادن پاها، جنبیدن زیاد در صندلی، دائم به ساعت نگاه کردن.

حالات بدنی: حالت بدنی خاصی وجود ندارد ولی حالت کلی نوعی حرکت و تکان همراه با بیقراری را به همراه دارد.

حالات چهره: تغییرات سریع و مداوم در جهت نگاه کردن.

با یک نشانه نمی توان سوق دهنده ای را تشخیص داد

برای اینکه سوق دهندگان را به درستی تشخیص دهید، لازم است به چندین نشانه آن سوق دهنده که با یکدیگر همزمان هستند توجه کنید فقط به یک نشانه نپردازید. برای مثال: اگر می شنوید که من می گویم «من سعی میکنم که…» شاید نتیجه بگیرید: «آها، او در سوق دهنده سختکوش باش» است. ولی الزاما این طور نیست. اگر به دیگر نشانه های دیگر رفتاری من توجه می کردید، می دیدید که من دهانم کشیده است، به سمت بالا و به سقف نگاه می کنم و با سرانگشتانم در حال شمارش هستم. این دانه ها احتمال بیشتری را فراهم می کند که من در واقع در سوق دهنده کامل باش هستم.

از طرف دیگر، من می توانم کلمات «من سعی می کنم که …»  را بیان کنم در حالی که دیگر نشانه های رفتاری من بیانگر این هستند که من در حالت نفسانی بالغ خود به سر می برم و در هیچ سوق دهنده ای نیستم.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *