ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۱/۰۱
3,428 بازدید
۸ دیدگاه
اشتراک گذاری

احتمالاً با اصطلاح کار کردن “از ۹ صبح تا ۵ عصر” آشنایید. اما این واژه اعتبار خود را در دنیای امروز از دست داده است، چرا که بعضی شرکت‌ها دیگر کارکنانشان را ملزم نمی‌کنند در ساعت‌های اداری سنتی در دفتر شرکت حضور داشته باشند.

در عوض، این کارفرمایان، ساعت‌های کاری‌ای ارائه می‌کنند که بیشتر با مسئولیت‌های کارکنان تناسب داشته باشد. ممکن است کارکنان ملزم باشند در ساعات خاصی به نام ساعات مرکزی یا هسته‌ای در محل کار حاضر باشند، مثلاً ۱۰ صبح تا ۲ عصر؛ ممکن است در خانه کار کنند؛ یا اینکه ساعات کاری‌شان انعطاف‌پذیر باشد، مثلاً ۵ صبح تا ۲ عصر، یا ۱۰ صبح تا ۷ عصر؛ یا حتی در یک تقسیم سِمت مشارکت کنند، یعنی دو کارمند نیمه‌وقت کار یک کارمند تمام‌وقت را در شرکت انجام دهند.

چرا این تغییر اتفاق افتاده است؟

دلایل زیادی باعث این تغییرات شده است:

  • خانواده‌هایی که پدر و مادر شاغل دارند یا تک سرپرست هستند، رو به افزایش است.
  • ازدحام جمعیت و ترافیک در مسیرهای مترو و خیابان زمان عبور و مرور را طولانی می‌کنند.
  • کارکنان پی برده‌اند که زمان بودن کنار خانواده را از دست می‌دهند.
  • پیشرفت‌های فناوری، مثل پیام صوتی و ایمیل، به کارکنان اجازه می‌دهد که سر ساعت در دسترس باشند و همچنین به دیگران هم دسترسی داشته باشند.

کارکنان قراردادی نه تنها ابزار خوبی برای استخدام و جذب نیرو هستند، بلکه به نگه داشتن نیروی کار فعلی هم کمک می‌کنند.

ساعت کار شناور

ساعت کار شناور همان چیزی است که از اسمش پیداست، کار با زمان‌بندی انعطاف‌پذیر. در این قراردادها، کارکنان در شیفت‌های از پیش تعیین شده‌ای که لزوماً منطبق بر ساعات اداری معمول نیست کار می‌کنند. مثلاً اگر ساعت‌های کاری در شرکت شما ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصر باشد، ممکن است کارکنان با ساعت کار شناور از ۷ صبح تا ۴ عصر یا مثلاً از ۹ صبح تا ۶ عصر کار کنند.

ترجیح شما کدام است؟

علاقه دارید همیشه سر ساعت مشخصی در محل کار حضور داشته باشید؟ یا دورکاری کنید؟ یا به صورت شناور و خروجی محور؟

(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

8 پاسخ به “ساعت کاری انعطاف پذیر یا دقیق و مشخص؟”

  1. samira گفت:

    با سلام.
    با سپاس از مطلب خوبتون .از نظر من ساعت کاری انعطاف پذیر و شناور خیلی بهتر از ساعت دقیق و بدون انعطاف هست.اما برای ساعت کار شناور باید جنبه و ظرفیت هم باشد.دورکاری هم برای مواردی که حضور فیزیکی لازم نباشد بسیار مناسب است .

  2. همانطور که به طور ریز اشاره شد به مسئولیت های کارکنان بستگی دارد ،‌مثلا این خیلی مهم است که کسانی که به تلفن ها پاسخ میدهند یا حسابداری که مراجعه حضوری دارد و یا کارمندانی که در سازمان هایی هستند که ارباب رجوع به آنها مراجعه می کند و … دقیقا راس ساعت و آماده در محل کار حاضر شوند ، اما در عوض ممکن است این موضوع برای کسانی که در حال تولید محصول هستند و … خیلی مهم نباشد ، اما بعضی اوقات برای همین افراد هم به علت انجام کار گروهی حضور در ساعت مقرر مهم می باشد ، اما در مجموع نظم و انضباط بسیار مهم است و کسانی که ساعت شناور هم دارند نباید باعث اختلال در نظم سازمان شوند .

  3. Morteza Sefidi گفت:

    خیلی عالی بود
    خدا قوت

  4. mona mohseni گفت:

    بسیار مطلب عالی بود. به نظرم ساعت کاری به صورت شناور و خروجی محور نه تنها موجب افزایش بهره وری فرد می شود بلکه با این روش می توان در مصرف انرژی و هزینه های تحمیلی به شرکت نیز صرفه جویی کرد . البته که این رویکرد مترقی نیازمند مدیر مقتدر با دیدگاه کل نگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *