ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۸/۰۵
313 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

جف بزوس، با هدف ایجاد پلتفرمی برای خرید بدون پشیمانی در اینترنت، شرکت آمازون را تأسیس کرد که امروز بزرگ‌ترین و موفق‌ترین فروشگاه اینترنتی دنیا لقب دارد. در سال ۱۹۹۴ میلادی، بزوس شغل خود را در شرکت وال استریت ترک و به سیاتل در واشنگتن نقل مکان کرد، جایی که او شروع به کار بر روی یک برنامه تجاری کرد، تجارتی که امروزه به Amazon.com معروف است. جالب است بدانید این شرکت، در روزهای ابتدایی خود، از گاراژ خانه بزوس در واشنگتن اداره می‌شد و تا سال ۲۰۰۱ سودآور نبود چرا که از ۱ میلیارد دلار سرمایه فقط ۵ میلیون دلار سود کسب می‌کرد. طی ۲۰ سال گذشته، آمازون بتدریج نحوه خرید آنلاین و تبدیل شدن به از بهترین فروشگاه‌ اینترنتی دنیا را تعریف کرد. اما آمازون چگونه به این موفقیت دست یافت؟ در ادامه نکاتی را ذکر می‌کنیم که می‌توانید برای افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی خود، از آمازون بیاموزید.

نحوه استفاده آمازون از بیش فروشی، برای افزایش فروش

فروشگاه اینترنتی آمازون، ترفندهای زیادی برای بیش فروشی( بیش فروشی به معنای ارائه محصول گران قیمت‌تر و باکیفیت‌تر از همان محصولی است که مشتری انتخاب کرده‌ است) دارد. مرحله اول، تهیه تصویر مناسب از محصول است. مشتریان اغلب قبل از نگاه کردن به عنوان محصول، به تصویر نگاه می‌کنند، بخشی از آن به این دلیل است که تصاویر معمولاً جذاب‌تر و با جزئیات زیادی هستند. به علاوه اطلاعات از طریق تصاویر سریع‌تر از متن انتقال می‌یابند. به لطف این ترفند، اگر بتوانید تصاویر زیبا و آموزنده‌ تهیه کنید، فروش سریع‌تر و موثرتری خواهید داشت.

ثانیا، آمازون امکاناتی بیش از آنچه انتظار می رود، به مشتریان ارایه می‌دهد. این فروشگاه اینترنتی برای بسیاری از محصولات خود تخفیف، حمل و نقل رایگان و بازگشت آزاد محصول در صورت نارضایتی و … ارائه می‌دهد. تصاویر از همه جهات، قابلیت بزرگنمایی و زوم کردن دارند. اطلاعات درباره محصول، واقعاً مفصل هستند و توصیه‌های زیادی در مورد آن وجود دارد. این کار باعث می‌شود احساس کنید که بهترین معامله جهان را انجام می‌دهید و هیچ جای دیگری نمی‌توانید چنین دید وسیع و بررسی دقیقی از محصول مورد نظر پیدا کنید.

آمازون همچنین تعداد بسیار کمی از کالاهای موجود در انبار را به مشتریان نشان می‌دهد، تا با محدود نشان دادن تعداد محصولات، مشتریان را ترغیب کند فوراً خرید کنند. هنگامی که این اتفاق با یک پیشنهاد بیش فروشی پیش می‌رود، مشتریان مصمم می‌شوند تا حتما خرید کنند، بنابراین با این روش می‌توانید فروش خود را به راحتی دو برابر کنید.

نحوه استفاده آمازون از بیش فروشی برای فروش در فروشگاه اینترنتی

ارسال ایمیل به مشتریان فروشگاه اینترنتی

سعی کنید تا محتوا و شکل‌های فروشگاه اینترنتی خود را سازگار با هم طراحی کنید و همچنین در ایمیل و وب سایت، از رنگ‌ها و تصاویر و فونت مشابه استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مشتریان به راحتی شما را بین رقیبانتان شناسایی کنند و شما را از دیگران متمایز بدانند.

توجه داشته باشید که در ایمیل‌ها نباید فقط تخفیف یا کوپن به مشتریان ارسال کنید. اگر همیشه تخفیف یا کوپن ارسال کنید، مشتریان به آن عادت کرده و به چشم یک امکان عادی به آن نگاه خواهند کرد و دیگر از تخفیف یا کوپن فروشگاه اینترنتی شما، هیجان زده نخواهند شد. با ایجاد تنوع، اجازه ندهید بیش از حد خسته کننده به نظر بیایید. مثلا می‌توانید مواردی مانند: نامه‌های تشکر، نامه معرفی، نامه‌های دعوت، نامه پیشنهاد ویژه و… ارسال کنید. فروشگاه‌های اینترنتی اغلب پس از خروج مشتری از سبد خرید خود، به مشتریان ایمیل می‌فرستند، می‌توانید برای یادآوری، ایمیل دیگری را بعد از ۲۴ ساعت یا بیش‌تر برای آن‌ها ارسال کنید. این روش آمازون بسیار ساده و مؤثر است و می‌تواند نرخ بازدید شما را تا ۵۰ ٪ یا بیش‌تر افزایش دهد.

به یاد داشته باشید؛ برای هر نامه‌ای که به مشتریان ارسال می‌کنید، باید یک هدف خاص داشته باشید، خیلی حریص نباشید. بسیاری از فروشندگان در ایمیل‌های خود شکلی از حرص به فروش بیش‌تر را نشان می‌دهند که این اصلا خوب نیست. و باعث می‌شود مشتریان از دریافت ایمیل بیش‌تر امتناع ورزند. اما فروشگاه اینترنتی موفقی مانند آمازون، سعی می‌کنند ایمیل‌های پرانرژی با عکس‌های جذاب ارسال کنند. ایمیل‌های آمازون معمولاً مستقیم و خاص هستند. آن‌ها معمولاً از مشتری سؤال می‌کنند. به طوری که مشتریان احساس مهم بودن کرده و به جواب دادن ترغیب ‌شوند.

ارسال ایمیل به مشتریان فروشگاه اینترنتی

شخصی‌سازی تجربه بازدید و خرید مشتری

 می‌توان گفت بهترین کاری که فروشگاه اینترنتی آمازون انجام داده، شخصی سازی تجربه مشتری است. هنگامی که مشتریان از آمازون خرید می‌کنند، توسط محصولات زیادی احاطه می‌شوند که مخصوص آن‌ها ساخته شده است. مانند «مربوط به مواردی که شما مشاهده کرده‌اید» ، «موارد دیگری که باید در نظر بگیرید» ، «الهام گرفته از تاریخچه مرور شما» «با الهام از روند خرید شما»، «موارد اخیراً مشاهده شده و پیشنهادهای ویژه» .

 به هنگام خرید از وب‌سایت فروشگاه اینترنتی آمازون، پیشنهادات بسیاری وجود دارد که مشتریان به آن‌ها علاقه‌مند بوده و به سختی می‌توانند از بررسی آن‌ها خودداری کنند. این نوع جذب و درگیر کردن مشتری، بسیار مهم است و نشان می‌دهد که به آن‌ها اهمیت می‌دهید و در خرید از فروشگاه اینترنتی شما، احساس راحتی می‌کنند. همیشه می‌توانید از آمازون یاد بگیرید تا تجربه شخصی مشتری را افزایش دهید. این کار در عین آسان بودن، سخت هم است. ساده‌ترین کار این است که: سعی کنید خود را به جای مشتری بگذارید تا بفهمید چه می‌خواهد. قبل از انجام هر کاری سعی کنید به سوالات زیر در مورد مشتریان، پاسخ دهید:

  • مشتریان شما چه کسانی هستند و در چه زمینه‌ای کار می‌کنند؟
  • به چه چیزی احتیاج دارند و شما چه چیزی برای آن‌ها فراهم می‌کنید؟
  • محصولات را چگونه و چه زمانی خریداری می‌کنند؟
  • از شما چه انتظاری دارند و چه کاری می‌توانید برای رضایت آنان، انجام دهید؟
  • در مقایسه با رقبایتانف در مورد شما چه فکر می‌کنند؟

شخصی سازی تجربه شخصی مشتری از فروشگاه اینترنتی

سیستم جستجوی خود را بهبود بخشید

 اولین قدم برای خرید هر چیزی، جستجوی آن‌ است. هنگامی که مشتریان به وب سایت شما می‌آیند، باید اطمینان حاصل کنید که بهترین و ساده‌ترین راه را برای پیدا کردن آنچه می‌خواهند، ارائه می‌دهید. سیستم جستجو، تأثیر زیادی بر روی ایجاد حس خوب در مشتریان دارد. هرچه مشتریان سریع‌تر و آسان‌تر محصول مورد نظرشان را پیدا کنند، احساس بهتری خواهند داشت.

برای یک فروشگاه اینترنتی در مقیاس وسیع مانند آمازون، داشتن یک سیستم جستجوی عالی ضروری است تا مشتریان بتوانند آنچه را که می‌خواهند، سریع پیدا کنند. آمازون این کار را به خوبی انجام داد. این فروشگاه اینترنتی با ارائه محصولات محبوب یا دسته‌بندی‌های مرتبط به منظور جستجو مشتریان، به مشتریان خود، جستجوی با کلمات کلیدی را ارایه می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا آنچه را که دوست دارند به راحتی بیابند. برای مثال چه نوع کفشی می‌خواهند؟ پاشنه بلند یا طبی، چه برندی؟ چه رنگی؟ وغیره.

داشتن یک سیستم جستجوی عالی، باعث صرفه‌جویی در وقت مشتریان شده و باعث می‌شود هنگامی که مشتریان نتایج جستجو را می‌بینند، نسبت به فروشگاه احساس خوبی داشته باشند. آمازون به آن‌ها اجازه می‌دهد با ایجاد فیلتر بر روی نام برند، قیمت، رنگ و اندازه و خیلی از ویژگی‌های مخصوص به هر محصول، آنچه را که می‌خواهند، درکوتاه‌ترین زمان بیابند. این امکان، باعث صرفه جویی در وقت مشتریانی می‌شود که تعریف خاصی از محصول مورد نظرشان دارند.

بررسی و نظر مشتری

نظرات و بررسی‌های مشتریان می‌تواند باعث افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی شود. آمازون با موفقیت مشتریان را تشویق می‌کند تا محصول را رتبه‌بندی کنند و پس از خرید، نظر و بررسی خود را درمورد آن بنویسند. استفاده از نظرات و بررسی‌های مشتریان پیشین، به عنوان راهی برای ایجاد اعتماد مشتریان جدید است. هنگامی که مشتریان به یک محصول یا یک مارک تجاری اعتماد دارند، بیش‌تر از سایر محصولات احتمال دارد آن محصول را خریداری کنند. فروشندگان می‌توانند با این روش، محصولات خود را با سرعت بیش‌تری به فروش برسانند. و دیگر لازم نیست مشتریان را قانع کنند، چرا که اعتماد مشتری را با نظرات مشتریان قبلی به دست آورده‌اند. هرچه نظرات بهتری در مورد محصولاتشان داشته باشند، نرخ فروش نیز بیش‌تر خواهد بود. به یاد داشته باشید که «مردم به دیگران بیش‌تر از خرده فروشان اعتماد دارند».

بررسی نظر مشتری از فروشگاه اینترنتی

 

 نتیجه گیری از روش های بهبود فروشگاه اینترنتی

جهان بینی مشتری محور و تأکید فراوان بر کارآیی، به موفقیت چشمگیر فروشگاه اینترنتی آمازون، کمک کرده است. در حالی که، این دو صفت تقریباً متفاوت هستند، اما در دنیای جف بزوس آن‌ها اساساً یکسان هستند. در هر مرحله خرید از آمازون، وقت مشتری هیچ وقت تلف نمی‌شود و بلافاصله آنچه می‌خواهد را میابد. به گفته جف بزوس: «مهم‌ترین تمرکز شرکت ما بر این است که: مشتری محورترین شرکت در دنیا باشیم».

اکنون که به درک کاملی از نحوه موفقیت آمازون از در تجارتی اینترنتی رسیدید، این مهم است که بدانید چگونه از آن‌ها تقلید کنید. در کنار صفاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، بازاریابی دیجیتال یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای پیشرفت فروشگاه اینترنتی است. با اینکه که اکثر شرکت‌ها این واقعیت را می‌دانند، اما تعداد کمی از آن‌ها می‌فهمند که کدام خدمات بازاریابی دیجیتال به رشد بهینه در این صنعت می‌انجامد.

بازاریابی دیجیتال برای فروشگاه اینترنتی، به طیف وسیعی از ابتکارات بستگی دارد، به عنوان مثال، ممکن است سرمایه گذاری زیادی بر روی سئوی سایت خود انجام دهید. تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کاربران را جذب می‌کند. اما اگر سایت شما برای جذب و تبدیل کاربران به مشتری بهینه نشده باشد، موفق نخواهید بود. برای رسیدن به نتایج حداکثری، باید طیفی از تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ را اجرا کنید تا مشتریان را در تمام طول مسیر خرید هدایت کرده و راضی نگه دارید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *