ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
477 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

دینامیت موفقیت : تصویر ذهنی و هدف مشخص

سرپرست یکی از شرکت ها در غرب میانه آمریکا در حال بازدید از یکی از ادارات سان فرانسیسکو بود. او متوجه شد که منشی خصوصی دفتر، دوروتی جونز، عکس بزرگی از خودش را به دیوار نصب کرده است. سرپرست پرسید: «دوروتی! فکر نمی کنی این عکس با این ابعاد برای این اتاق، اندکی بزرگ است؟» دوروتی پاسخ داد: «وقتی مشکلی دارم، می دانید چه می کنم؟» و بدون اینکه به انتظار پاسخ بماند، آرنج هایش را روی میز قرار داد، سرش را در میان دستانش گرفت و در حالی که به تصویر خیره شده بود گفت: «رئیس! شما این مشکل را چگونه حل می کنید؟»

پاسخ دوروتی به نظر مسخره می آمد، اما عمق عقیده و تصور او واقعا مهم است. شاید شما هم در محل کار، منزل یا کیف پول خود عکسی داشته باشید که به مهم ترین سؤال زندگی تان پاسخ می دهد. عکس مذکور می تواند عکس پدر، مادر، همسر یا حتی بنجامین فرانکلین، آبراهام لینکلن و شاید هم عکسی مقدس باشد. تصویر شما به شما چه می گوید؟ تنها یک راه برای فهمیدن وجود دارد. وقتی درگیر یک مشکل یا تصمیم جدید هستید، از تصویر خود سؤالی بپرسید و به پاسخ او گوش دهید. 

“هدفگذاری، سرآغاز تمام دستاوردهاست”

دستورالعمل مهم دیگری که در زمره ۱۷ دستورالعمل موفقیت قرار می گیرد، «هدف مشخص» است.

تعیین هدف به همراه نگرش ذهنی مثبت، نقطه شروع تمام دستاوردهای با ارزش است.

به یاد داشته باشید دنیای شما چه بخواهید تغییرش دهید و چه نخواهید، تغییر خواهد کرد. اما شما قدرت آن را دارید که مسیر تغییر را انتخاب کنید. وقتی اهداف خودتان را با نگرش ذهنی مثبت تلفیق کنید، ندایی درونی در شما پدید می آید که شما را در استفاده از ۷ مورد از ۱۷ دستورالعمل موفقیت ترغیب می کند:

خلاقیت شخصی

انضباط شخصی

تصویر ذهنی خلاق

تفکر صحیح

توجه متمرکز شده

تقسیم بندی زمان و سرمایه

اشتیاق

«رابرت کریستوفر»، اهداف مشخص و تفکر ذهنی مثبت را با هم به کار برد. اجازه دهید ببینیم این ندای درونی برای استفاده از دستورالعمل ها در این داستان چگونه است: درست مثل هر پسر دیگر، تخیلات «باب» هم تحت تأثیر کتاب تخیلی و جذاب “ژول ورن”، دور دنیا در ۸۰ روز، قرار گرفته بود.

باب به ما گفت: من قبلا خیلی خیالباف بودم، اما وقتی بزرگ تر شدم، دو کتاب انگیزه بخش خواندم: «بیندیشید و ثروتمند شوید» و «معجزه باور داشتن».

حالا دیگر فکر می کردم چرا نمی توان مثل قهرمان کتاب دور دنیا در ۸۰ روز، من هم دور دنیا را با ۸۰ دلار سفر کنم؟ من باور داشتم که هر هدفی با داشتن اعتماد به نفس و پایداری روی آن هدف، تحقق پذیر است؛ یعنی اگر از آن جایی که هستم آغاز کنم، به آن جایی که می خواهم می رسم. فکر کردم: «خیلی ها با کار کردن در کشتی یا به عنوان مسافر مجانی، هزینه خود را تامین کردند و تمام دنیا را گشتند. پس چرا من نتوانم؟»

باب سپس خودکاری برداشت و مشکلات احتمالی بر سر راه را نوشت. همچنین آن مواردی را که فکر می کرد پاسخ مشکلات مذکور هستند، یادداشت کرد. حالا باب کریستوفر، یک عکاس معروف با یک دوربین شخصی شده بود. در آن زمان، این یک شانس تلقی می شد. وقتی تصمیمش را گرفت، آن را عملی ساخت.

۱.قراردادی با یک شرکت محصولات گیاهی به نام «چارلز فیزر» بست تا از هر کشوری که بازدید می کرد، نمونه ای خاک برای آنها جمع آوری کند و بفرستد.

۲.تعدادی نقشه به همراه گواهینامه رانندگی بین المللی دریافت کرد و در قبال آن قول داد که در بازگشت، اطلاعاتی از وضعیت جاده های خاورمیانه را در اختیارشان بگذارد.

۳.نوشته ها و سفرنامه های ماهیگیران و دریانوردان را جمع آوری کرد.

۴.یک گواهی از پلیس نیویورک گرفت تا نشان دهد که هیچ سوء پیشینه ای ندارد.

۵.عضو یکی از گروه های مخصوص جوانان شد.

۶.با یک شرکت باربری هوایی قرار داد بست. آنها او را به عنوان مسافر سوار می کردند و او هم در عوض قول داد تا عکس های مورد نیاز آنها را از مناطق مشخص شده ای تهیه کند. هنگامی که نقشه هایش کامل شد، این مرد جوان ۲۶ ساله، تنها با ۸۰ دلار در جیب، نیویورک را ترک کرد. دور دنیا با ۸۰ دلار، هدف اصلی او بود.

اینها هم بخشی از تجربه هایش هستند:

  • صبحانه را در مکانی به نام «نیوفاندلند» خورد. چگونه پولش را پرداخت کرد؟ از آشپزها عکس گرفت و آنها هم راضی شدند به او غذای مجانی بدهند.
  • چهل پاکت سیگار به قیمت ۴ / ۸۰ دلار از شانون، واقع در ایرلند، خریداری کرد. در آن زمان، سیگار آن قدر با ارزش بود که می شد آن را به جای پول معامله کرد.
  • از پاریس به وین رفت و هزینه آن ده پاکت سیگار شد.
  • به مسوول قطار، ۴ پاکت سیگار داد تا او را از وین به سوییس ببرد.
  • با اتوبوس به دمشق رفت. پلیس راه سوریه آن قدر از عکسی که از او گرفته بود خوشش آمد که به راننده اتوبوس فرمان داد تا او راهم ببرد.
  • در قبال عکسی که از رئیس و کارکنان یک شرکت حمل و نقل عراقی انداخت، اجازه انتقال از بغداد به تهران را پیدا کرد.
  • در بانکوک، صاحب یک رستوران خیلی مجلل از او به خوبی پذیرایی کرد و در مقابل، اطلاعاتی مشخص از برخی مناطق به همراه تعدادی نقشه گرفت.
  • از ژاپن تا سان فرانسیسکو را به عنوان یکی از خدمه هواپیما طی کرد.

آیا او دور دنیا را در ۸۰ روز طی کرد؟ نه این طور نیست. بلکه ۸۴ روز طول کشید. اما به آنچه می خواست رسید. یعنی با ۸۰ دلار به دور دنیا سفر کرد. به خاطر اینکه هدفی مشخص به همراه نگرش ذهنی مثبت داشت و از ۱۳ دستورالعمل مورد نیاز بهره برد تا به هدف معین خود برسد.

منبع: (دینامیت موفقیت، ناپلئون هیل/کلمنت استون)

ادامه ی مقالات دینامیت موفقیت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *