ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۰۸
573 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

دوست به جای رئیس

اغلب اوقات مدیران می خواهند ساعت های متمادی دوست همکاران باشند، سپس فردا به اداره بیایند و مدیر آنها هم باشند. البته کارمندان اجازه ی چنین کاری را به آنها نمی دهند. این وضعیتِ گیر کردن در دوراهی برای انتخاب این رفتار یا آن رفتار است، یعنی شما باید یا دوست باشید یا مدیر. در چنین شرایطی نمی توان شخصیت دو گانه ی موفقی داشت.

طبق تجربه ی من مدیرانی که به خاطر تمایل به دوستی و همزمان رئیس کارمندان خود بودن، مشکلات زیادی دارند، افرادی هستند که پس از طی مدارج اداری، به موقعیتی رسیده که باید حالا مدیر افرادی باشند که روزی، هم رتبه ی آنها بوده اند. ترکیب یک رابطه ی رئیس و مرئوسی با دوستان قدیمی، اغلب برای آنها یک مشکل سخت و دشوار است.

مدیران ارشد ممکن است با نشان دادن حساسیت نسبت به این موقعیت و قرار دادن مدیر جدید در راس افراد دیگر، وسوسه ی او را برای ایفای نقش دوگانه ی دوست و رئیس، کم کنند. از آنجایی که اجرای این شیوه همیشه امکان پذیر نیست، اغلب این مدیر جدید باید راه حل دیگری پیدا کند.

بسیاری از اوقات این اتفاق می افتد که مدیر جدید، دعوت های مهمانی و تفریحی را با یک سری بهانه های پوچ رد می کند. بدین ترتیب احساسات دوست قدیمی او جریحه دار می شود و فکر می کند مدیر به خود مغرور شده است. پس یک جنگ سرد، درون اداره شروع می شود و در نتیجه همه ی افراد درگیر، از این جنگ آسیب می بینند.

در عوض مردی که این موضوع را به خوبی برای خود حل می کند، در واقع با هر یک از دوستان قدیمی خود، در خلوت می نشیند و به او می گوید: “یادت می آید روزی می گفتیم که یک مدیر خوب باید چه بکند؟ خوب وقتی من شنیدم برای این پست انتخاب شده ام، هر نکته ای را که یادم می آمد می نوشتم.

از آنجایی که روابط کاری ما تغییر کرده است، امیدوارم باعث بهتر شدن هر دوی ما شود. من بعنوان یک مدیر می خواهم از تو حمایت کنم. در عوض از تو می خواهم که کارآیی لازم را داشته باشی. هیچ یک از ما مدیری را تحسین نمی کنیم که سعی می کند هنگم ناهار یک دوست خوب باشد و بقیه ی روز، یک کارفرمای بی رحم.

من هم از این الگو پیروی نمی کنم. پس می خواهم ما بهترین روابط کاری را با هم داشته باشیم و این، نیازمند این است که هر دوی ما در قسمت های مربوط به خود، به نحو احسن کار کنیم. بهتر است چنین کاری را حتما انجام دهیم. بسیار خوب؟”

بدین شکل مدیر دست خود را باز می کند و بدون استثنا تمام دوستان قدیمی او از دیدگاهی که مدیر جدید برای آنها مطرح کرده، احساس راحتی و تحسین می کنند.

اما برای مدیری که سعی می کند با افراد مانند دوست رفتار کند و نه رئیس، چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ این است که او نمی تواند مدیریت کند. زیرا ممکن است شیوه های مختلفی اجرا شود، اما اکثر اوقات هیچ مدیریتی رخ نمی ردهد. یکی از مدیران اخیرا اشاره می کرد که یک دوست، حقوق یک مدیر را می گیرد، در حالیکه هیچ مدیریتی انجام نمی دهد. پس یک فرآیند هرج و مرجی در سازمان شروع می شود.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *