ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۵/۰۹
403 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

کارآفرینان برای راه اندازی استارت‌ ‌آپ خود، علاوه بر تحلیل علل موفقیت شرکت‌های نوپای مشابه، باید دلایلی که منجر به شکست بعضی از این کسب‌وکارها شده است را هم بررسی کنند. کارآفرینان حرفه‌ای می‌دانند که اگر فعالیت‌های مربوط به راه اندازی استارت آپ با شکست مواجه شد، می‌توانند از این ناکامی به عنوان تجربه‌ای برای کسب پیشرفت در کسب‌وکارهای آتی استفاده کنند. نرخ عدم موفقیت استارت ‌آپ‌ها بر اساس تعاریف مختلف، متفاوت است. برای مثال اگر شکست به معنی از دست دادن کل یا مقدار زیادی از سرمایه‌ی وارد شده به کسب‌وکار باشد، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد استارت ‌آپ‌ها به این شکل به بن‌بست می‌خورند. اگر منظور از عدم موفقیت، دست نیافتن به بازده پیش‌بینی شده باشد، حدود ۷۰ تا ۸۰ استارت‌ آپ‌ها با این مشکل روبرو می‌شوند و در صورتی که منظور از راه اندازی استارت‌ آپ ناموفق را پیش‌بینی و برآورد اشتباه درمورد بخشی از برنامه‌ی آینده‌ی شرکت در نظر بگیریم، ۹۰ تا ۹۵ درصد شرکت‌های نوپا با چنین مانعی مواجه می‌شوند.

چرا راه اندازی استارت ‌آپ با شکست مواجه می‌شود؟

دلایل مختلفی برای عدم موفقیت یک شرکت نوپا وجود دارد. در موارد زیر چند دلیل اصلی شکست استارت ‌آپ‌ها و درصد پیشامد هرکدام را می‌توانید مشاهده کنید. از آنجایی که کارآفرینان دلایل متعددی برای ناکامی خود ذکر می‌کنند، درصد کل به ۱۰۰ نمی‌رسد.

۱.عدم تطابق با نیاز بازار

دلیل شماره ۱ شکست استارت ‌آپ‌ها در ۴۲ درصد موارد، عدم تطابق محصولات ارائه شده با نیاز بازار است. برای راه اندازی استارت آپ باید از نیاز بازار آگاهی پیدا کنیم، در صورتی که کارآفرینان به جای حل مشکلات موجود در بازار درصدد حل مشکلاتی باشند که خودشان به دست‌وپنجه نرم کردن با آن‌ها علاقه دارند، محصول آنها نمی‌تواند با بازار در دسترس سازگاری پیدا کند. اگر بعد از راه اندازی استارت ‌آپ، محصولی مشتری نداشته باشد، به این خاطر است که مشتریان الگوی طراحی شده برای آن کسب‌وکار را نمی‌پسندند. برای مثال پزشکان بیماران بیش‌تری می‌خواهند، نه یک مطب کارآمد.

 استارت ‌آپ‌ها زمانی شکست می‌خورند که نتوانند به نیاز بازار پاسخ دهند. درست است که برای راه اندازی استارت آپ، بهره‌گیری از تکنولوژی و داشتن اطلاعات گسترده از رفتار خریداران اهمیت دارد، ولی اگر قدم اول اشتباه برداشته شود، هیچ یک از این موارد به کار نمی‌آیند.

۲.کمبود سرمایه‌ی نقدی

سرمایه‌ی نقدی یکی از ضروریات راه اندازی استارت‌ آپ موفق محسوب می‌شود، ولی پول و زمان محدود هستند و باید با برنامه‌ای دقیق به فعالیت‌های درستی تخصیص داده شوند. نحوه‌ی درست اختصاص دادن سرمایه‌ی نقدی، معضلی است که ۲۹ درصد استارت‌ آپ‌ها را با شکست مواجه کرده است. شرکت Flud مثال خوبی برای این مورد است. در این شرکت مشکل کمبود سرمایه به تدریج باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگ‌تری مانند ناتوانی در یافتن محصول مناسب برای بازار شد. درواقع دلیل اصلی ناکامی Flud عدم توانایی شرکت در به دست آوردن سرمایه‌ی اضافی بود. علی‌رغم تجربه‌های متعدد و رویکردهای متنوع مدیران این شرکت، Flud  به علت کمبود بودجه با شکست مواجه شد.

۳.نداشتن تیم کاری مناسب

یکی از عوامل مهم راه اندازی استارت ‌آپ موفق، داشتن تیم کاری با مهارت‌های متفاوت است. اگر کارمندان تخصص‌های متنوعی داشته باشند در هنگام حل مشکلات، مدیر می‌تواند نظرات و ایده‌های مختلفی از طرف آن‌ها دریافت کند و مشکل موردنظر را از جنبه‌های دیگری هم بررسی کند. ۲۳ درصد شرکت‌ها به دلیل فقدان تیم کاری هماهنگ و مناسب با شکست مواجه شده‌اند.

 راه اندازی استارت ‌آپ

۴.تمایل به برنده شدن در رقابت

برخلاف تصوراتی که درباره‌ی این موضوع وجود دارد، شرکت‌های نوپا نباید بیش از حد خودشان را درگیر رقابت کنند. در حقیقت زمانی که یک ایده پرطرفدار می‌شود و یا در بخشی از بازار تقاضای خوبی وجود داشته باشد، ورود استارت ‌آپ‌ها به آن قسمت از بازار افزایش می‌یابد و رقابت زیاد می‌شود. در چنین موقعیتی رقابت سالم وجود ندارد اما نادیده گرفتن رقبا هم موجب شکست می‌شود. حدود ۱۹ درصد از شرکت‌های نوپا به این دلیل از عرصه‌ی رقابت کنار رفته‌اند. برای مثال در بازاری که رقبای زیادی وجود دارد، معمولا سطح کیفی و قیمت محصولات نزدیک به هم هستند و بهتر است کارآفرینان برای راه اندازی استارت ‌آپ خود، وارد بازاری شوند که توانایی پاسخگویی به نیازهای مشتریان و فعالیت‌های رقبا را داشته باشند.

۵.قیمت‌گذاری

برای راه اندازی استارت ‌آپ، کارآفرینان باید هنر قیمت‎گذاری را بیاموزند. قیمت‌ها باید به حدی بالا باشد که هزینه‌های تولید محصول را پوشش دهد و در عین حال به اندازه‌ای پایین باشد که توجه مشتریان را به خود جلب کند. قیمت‌گذاری نادرست دلیل شکست ۱۸ درصد شرکت‌های نوپا است.

راه اندازی استارت ‌آپ

۶.عدم تولید محصول مشتری‌پسند

زمانی که شرکت به صورت آگاهانه یا تصادفی خواسته‌های مشتریان را نادیده بگیرد، قطعا با مشکل مواجه خواهد شد. ۱۷ درصد از برنامه‌های راه‌اندازی استارت‌آپ به دلیل بی‌اعتنایی به سلیقه و خواسته‌ی مشتریان خود، از بازار حذف می‌شوند.

۷.راه اندازی استارت ‌آپ بدون برنامه‌ی مدیریتی

مدیران اغلب استارت‌ آپ‌های شکست‌خورده معتقدند داشتن یک برنامه‌ی تجاری اثر زیادی بر موفقیت کسب‌وکار دارد. از طریق این برنامه و هدف‌گذاری‌های بلندمدت، امکان تصمیم‌گیری منظم درباره‌ی حضور در یک بازار و یا ترک آن، تولید محصولات جدید و یا متوقف کردن خط تولید محصولی خاص و فعالیت‌هایی از این قبیل به وجود می‌آید. عدم توجه به این مورد هم باعث ناکامی ۱۷ درصد از شرکت‎های نوپا شده است.

۸.بازاریابی ضعیف

شناخت مخاطبان هدف، دانستن نحوه‌ی جلب توجه آن‌ها و تبدیل کردن آن‌ها به مشتری، از مهم‌ترین وظایفی هستند که یک بازاریاب در هنگام راه اندازی استارت ‌آپ موفق باید به آن توجه کند. عدم توانایی در بازاریابی عاملی است که ۱۴ درصد شرکت‌های نوپا را با شکست روبرو کرده است. به ویژه شرکت‌هایی که به تولید محصول علاقه‌مند بودند اما از تبلیغ کردن آن امتناع می‌کردند. برای مثال یک شرکت ارائه‌ دهنده‌ی خدمات اینترنتی را در نظر بگیرید. مرز بین زندگی و مرگ چنین شرکتی، تعداد کاربران است. در اوایل راه اندازی استارت ‌آپ، تعداد کاربران به صورت سیستماتیک افزایش می‌یابد اما بعد از گذشت این دوره ما به سقف «جذب مشتری بدون تلاش» می‌رسیم. این زمانی است که نیاز به انجام بازاریابی و تبلیغات داریم. برای راه اندازی استارت ‌آپ موفق باید فردی که توانایی و زمان کافی برای بازاریابی دارد، این وظیفه را بر عهده بگیرد.

 راه اندازی استارت ‌آپ

۹.تولید محصولات اشتباه

نادیده گرفتن نظرات مشتریان به مثابه‌ی راه رفتن در مسیری منتهی به شکست است. کارآفرینان هنگام راه اندازی استارت ‌آپ ممکن است دو اشتباه مهلک انجام دهند: داشتن نگرش تونلی و نگرفتن بازخورد از مشتریان.

 ۱۳ درصد استارت ‌آپ‌ها به دلیل عدم توجه به نظرات مشتری، ناکام مانده‌اند. برای مثال مدیر شرکت eCrowds، که یک شرکت مدیریت محتوای وب است، در این مورد می‌گوید: «ما تمام مدت در حال ساختن خدماتی مطابق با سلیقه‌ی خودمان بودیم و بازخوردی از مشتری دریافت نمی‌کردیم. افتادن در دام نگرش تونلی آسان است. من توصیه می‌کنم بعد از راه اندازی استارت‌ آپ خود بیش از دو یا سه ماه بدون گرفتن بازخورد کار نکنید.»

همچنین VoterTide نیز در این باره می‌گوید: «ما زمان زیادی را برای صحبت با مشتریان‌مان اختصاص ندادیم و با این دیدگاه که کارمان بی نقص است جلو می‌رفتیم، ولی هیچ بازخوردی از مشتری دریافت نمی‌کردیم. شما باید به مشتریان خود توجه کنید و محصولات را با نیازهای آن‎ها سازگار کنید.»

۱۰. از دست دادن تمرکز

اگر کارآفرینان در هنگام راه اندازی استارت ‎‌آپ عجله کنند و محصول خود را زودتر از زمانی که برای تولید با کیفیت آن نیاز است به بازار عرضه کنند، ممکن است کاربران از آن محصول رضایت کافی را کسب نکنند. اگر تصویر اولیه از محصول منفی باشد، بازگرداندن نظر عمومی خیلی دشوار می‌شود. برعکس این موضوع نیز وجود دارد، یعنی اگر شرکت‌های نوپا محصول خود را دیر به بازار عرضه کنند، ممکن است فرصت‌های خوب موجود در بازار را از دست بدهند. درواقع شرکت‌ها باید همگام با مشتریان پیش بروند. برای مثال اگر شرکتی محصولی با تکنولوژی ارتقاءیافته تولید کند که از نظر مشتریان امکان استفاده از آن سخت باشد، یعنی سریع‌تر از حرکت کاربران به سوی پیشرفت تکنولوژی برود، با شکست مواجه خواهد شد. دلیل عدم موفقیت ۱۳ درصد کسب‌وکارهای نوپا بی‌توجهی به همین عامل بوده است.

۱۱. ناهماهنگی میان تیم کاری و یا سرمایه‌ها

عدم وجود هماهنگی و اختلاف میان تیم کاری، یک مشکل مهلک برای راه اندازی استارت ‌آپ است. این موضوع فقط به تیم موسس بستگی ندارد و کل شرکت را در بر می‌گیرد. همین‌طور زمانی که از سرمایه‌گذاری نتیجه‌ی مطلوبی کسب نشود، اوضاع تا حد زیادی تغییر می‌کند. در نظر نگرفتن این مورد هم موجب شکست ۱۳ درصد استارت ‌آپ‌ها شده است.

عوامل زیادی در راه اندازی استارت ‌آپ موفق تاثیر دارند. شکست از جمله مواردی است که ممکن است هر استارت‌آپی با آن مواجه شود ولی ناکامی‌ها می‌توانند سکوی پرتابی به سوی موفقیت باشند.

یکی از مدیران شرکت‌های VCs در این باره می‎گوید: «در سیستم‌های طبیعی، شکست عاملی است که باعث رشد و تولد دوباره می‌شود. یکی از تفاوت‌های بزرگ بین اقتصادهای رو به رشد و اقتصادهای در حال رکود، پذیرش عدم موفقیت است. اگر اجازه ندهید جنگل بسوزد، اگر مانع مرگ درختان قدیمی و رشد درختان جدید شوید، جنگل سالم و مناسبی نخواهید داشت. توانایی مدیریت شکست به شکلی که در صورت عدم موفقیت شرکت، مدیران دوباره بتوانند به موفقیت دست یابند، یکی از ترفندهای ساخت جامعه‌ای است که در صورت تغییر کردن جهان، می‌تواند خود را از نو بسازد.»

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *