تکنیک فروش : مکان مذاکره
گاهی کوچک ترین جزئیات می توانند بر نتجه ی فروش اثر گذار باشند. مکانی که جلسه در آن برگزار می شود یکی از این جزئیات بسیار مهم است. به همین دلیل باید در مورد اینکه جلسه ی مذاکره کجا باشد، بسیار اندیشید.
در اکثر مواقع بهتر است که جلسه در دفتر مشتری نباشد، چون شلوغی و قطع جلسه از سوی کارکنان تمرکز ذهنی هر دو طرف را برای معامله بر هم می زند. بهتر است محلی را برای برگزاری جلسه انتخاب کنید که هر دو طرف با آرامش و بدون مزاحمت بتوانید یکدیگر را ملاقات کنید. معمولا هم رفتار مشتری خارج از محیط کارش دوستانه تر است.
اگر شما می خواهید که دوستانه و مهربان برخورد کنید، بهتر است که در محیطی آرام و صمیمی قرار بگذارید. یک رئیس تا زمانی که در محل کارش می ماند، همیشه رئیس است.
زمانی که وارد دفتر خریدار می شوید، به سرعت عوامل محیطی را ارزیابی کنید. چون در طی مذاکره عوامل محیطی بسیار مهم هستند، مثل : نور. زمانی که شما می خواهید محصول خود را نمایش دهید اگر نور نقش بسیار مهمی در این مرحله دارد.
سر و صدا در کیفیت مذاکره نقش بسیار مهمی دارد، مگر اینکه سر و صدایی باشد که مشتری به آن عادت دارد. اما اگر با بستن در و یا پنجره می توان آن را حذف و یا کم کرد بهتر است که این کار را انجام دهید.
هر عاملی که باعث می شود شما بلندتر صحبت کنید تا مشتری بشنود که چه می گویید، اثر بخشی شما را کم می کند. مذاکره لحن آرام محاوره ای خود را از دست می دهد و صدای شما بر اثر فریاد زدن، گوشخراش و ناخوشایند می شود. سر و صدا جلسه ی مذاکره را تخریب می کند. به همین دلیل گاهی ضروری است که مذاکره در یک رستوران و کافی شاپ و یا مکانی آرامتر برگزار شود.
(منبع : فروش ، تکنیکها و کاربردها ، ریچارد و بروس دی بوسکرک)
با ادامه مقالات تکنیک فروش همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید