ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۲۰
918 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

تشخیص حالات نفسانی

اریک برن برای تشخیص حالات نفسانی چهار روش را ارائه داده است که از این قرارند:

  • تشخیص رفتاری
  • تشخیص رفتارهای اجتماعی
  • تشخیص بر مبنای سابقه و شرح حال
  • تشخیص پدیدار شناختی

برن تاکید داشت بهترین راه این است که بیش از یکی از این روشها در آن واحد مورد استفاده قرار گیرند، یعنی برای تشخیص کامل و دقیق، هر چهار روش فوق، به ترتیبی که در بالا ذکر شده است، باید مورد استفاده قرار گیرند. تشخیص رفتاری از هر چهار روش فوق مهمتر است.

سه تشخیص دیگر این تشخیص را مورد بررسی مجدد قرار می دهند.

تشخیص رفتاری

در تشخیص رفتاری، شما با مشاهده رفتار شخص، قضاوت می کنید که در کدام یک از حالات نفسانی خود قرار دارد. به این ترتیب می توانید این چیزها را ببینید یا بشنوید:

  • کلمات
  • لحن صدا
  • ژستها و حرکات بدنی
  • طرز قرار گرفتن، ایستادن و راه رفتن
  • حالات چهره

شما می توانید حالات نفسانی کنشی را با مشاهده برخی از اینها در آن واحد تشخیص دهید. آیا این نشانه ها با یکدیگر هماهنگی دارند؟ به عنوان مثال، مرا در نظر بگیرید که صاف و مستقیم روی صندلی نشسته ام، و بدنم حول یک خط عمودی به صورتی صاف و متعادل قرار گرفته است. هر دو پایم روی زمین محکم قرار دارد. از این وضعیت بدنی، اولین قضاوت شما این خواهد بود که من رفتاری «بالغانه» دارم.

شما به صورت من مینگرید و می بینید که در نگاهم دقت و آرامش موج می زند و آرامش عضلانی را در چهره ام مشاهده می کنید. همچنانکه شروع به صحبت می کنم شما لحن صدای آرام و ملایم مرا می شنوید. اینک شما نشانه های هماهنگی از حالات بدنی و لحن صدا را در دست دارید که میتوانید تشخیص رفتاری وضعیت «بالغ» را بدهید.

هیچ نشانه ای به تنهایی کافی نیست. شاید من نشسته ام و درباره الگوی حالات نفسانی بحث می کنم. اگر آنچه را که من می گویم یادداشت کنید خیلی «بالغانه» به نظر می رسد. لیکن اگر به من نگاه کنید متوجه می شوید که من وضعیت پاهای خود را تغییر داده ام به صورتی که برای راحتی بیشتر یک پا را روی پای دیگر گذاشته ام. سرم را به یک طرف خم کرده ام و انگشتان دست چپم با دسته صندلی بازی میکند. این نشانه ها از ژستها و حالات بدنی من به شما میگوید علیرغم لغاتی که «بالغانه» به نظر می رسند، به احتمال قوی در حالت نفسانی «کودک مطیع و سازگار» خود قرار دارم.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *