ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۲۸
903 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بهانه بی بهانه : پیامدها در مدیریت زمان 

یکی از مهم ترین واژه ها در مدیریت زمان، واژه «پیامد» است. اهمیت کارها به اندازه ی پیامدهای جدی بالقوه ای است که انجام دادن یا انجام ندادن آن ها ایجاد می کند. اگر انجام دادن یا ندادن یک کار یا فعالیت مشکلی ایجاد نکند آن کار مهم محسوب نمی شود. به عنوان مثال گذراندن یک کلاس در دانشگاه می تواند پیامدهای گسترده ای داشته باشد که زندگی شما را تا پنجاه سال آینده تحت الشعاع قرار بدهد.

انجام دادن یک کار یا پروژه بزرگ در محل کار یا به انجام رساندن یک معامله مهم فروش می تواند پیامدهای مهمی برای کار یا درآمدتان در پی داشته باشد. از طرف دیگر نوشیدن قهوه، گپ زدن با همکاران، خواندن روزنامه، وبگردی یا چک کردن ایمیل ممکن است لذت بخش باشد اما این فعالیت ها یا پیامدهای کمی دارند یا اصلا هیچ پیامدی ندارند. به عبارت دیگر چه این کارها را انجام بدهید و چه انجام ندهید هیچ تاثیری روی کار یا زندگی تان نمی گذارند یا تاثیر کمی می گذارند. اما اکثر مردم بیشتر وقتشان را صرف انجام این فعالیت ها می کنند.

مدیریت زمان

یک سیستم مدیریت زمان ساده وجود دارد که شما می توانید برای غلبه بر تعلل از آن استفاده کنید. این سیستم به انضباط فردی، اراده و سازماندهی فردی نیاز دارد اما نتیجه اش فوق العاده است. وقتی از این سیستم استفاده می کنید می توانید کارآمدی، دستاوردها و درآمد خود را دو یا سه برابر کنید. هر روز قبل از شروع کار از تمام کارهایی که باید در آن روز انجام بدهید فهرستی تهیه کنید.

بهترین زمان برای تهیه این لیست عصر روز قبل و در پایان روز کاری است. به این ترتیب ذهن نیمه آگاه شما می تواند وقتی شما خوابیده اید روی لیست فعالیت هایتان کار کند. با انجام این کار اغلب وقتی از خواب بیدار می شوید برای انجام کامل تر کارهای آن روز ایده ها و الهاماتی خواهید داشت.

سپس از روش الف، ب، پ، ت، ث در فهرست خود استفاده کنید:

الف: «باید انجام شود»؛ کاری که در صورت انجام نشدن پیامدهای جدی در پی خواهد داشت.

ب: «بهتر است انجام شود» کاری که در صورت انجام شدن یا نشدن پیامدهای کمی در پی خواهد داشت.

پ: «خوب است انجام شود»؛ کاری که انجام دادن یا ندادن آن هیچ پیامدی ندارد.

ت: «واگذار شود»؛ هر کاری که بتوانید انجام دادن آن را به دیگران بسپارید تا وقت بیشتری برای انجام کارهایی داشته باشید که فقط خودتان می توانید انجام شان بدهید.

ث: «حذف شود»؛ همه کارها و فعالیت هایی را که برای شغل یا رسیدن به اهدافتان ضروری نیستند متوقف کنید.

فهرستی را که برای کارهای روز آینده تهیه کرده اید مرور کنید و قبل از شروع کار در مقابل هر مورد حرف الف، ب، پ، ت، یا ث را قرار بدهید. اگر چند کار دارید که در مقابل آنها حرف «الف» را قرار داده اید از نظر اهمیتی که دارند آنها را رتبه بندی کنید. مثلا الف ۱، الف ۲، الف ۳ و إلى آخر. در مورد کارهای گروه ب و پ هم همین کار را انجام بدهید.

قانونش این است که تا وقتی یک کار الف برای انجام دادن باقی مانده باشد نباید به سراغ یک کار ب بروید. یعنی تا وقتی کار ارزشمندی برای انجام دادن باقی مانده باشد نباید به سراغ کارهای کم ارزش بروید. وقتی با استفاده از این سیستم توانستید فهرست خود را سازماندهی کنید خود را موظف کنید که صبح روز بعد قبل از هر کاری، اولین کاری که انجام می دهید کار «الف ۱» باشد.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *