ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۲۹
421 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بهانه بی بهانه : اشتباه مهلک در زندگی

اگر به هر دلیلی فکر کنیم دیگران از ما بهتر هستند به صورت ناخودآگاه فرض را بر این می گذاریم که خودمان باید از آنها بدتر باشیم. اگر آنها ارزش بیشتری داشته باشند فرض را بر این می گذاریم که ما ارزش کمتری داریم. این احساس بی کفایت بودن یا بی ارزش بودن در ریشه اکثر مشکلات شخصیتی ما و اکثر مشکلات سیاسی و اجتماعی چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی وجود دارد.

برای رها شدن از احساس گناه و بی ارزشی که در اثر انتقاد های مخرب دوران کودکی به ما تلقین شده است به دنیایی که در آن زندگی می کنیم، دیگران و شرایطی که در آن قرار داریم حمله می کنیم.

اگر از بخشی از زندگی مان ناراضی باشیم اولین عکس العمل ما این است که به دور و برمان نگاه کنیم و بپرسیم: «چه کسی باید سرزنش شود؟» بسیاری از باورهای رایج، مفهوم گناه را چنین آموزش می دهند که می گوید هروقت اشتباهی رخ بدهد یک نفر باید توبیخ شود. یک نفر یک کار بد انجام داده است. یک نفر گناهکار است. یک نفر باید تنبیه شود. این مسئله گناه و تنبیه به افزایش احساس عصبانیت، نفرت و بی مسئولیتی منجر می شود.

رویکرد بی مسئولیتی

امروزه دادگاه های ما پر از هزاران نفر است که برای مشکلاتی که در زندگی شان پیش آمده است ادعای خسارت کرده اند. این افراد که توسط وکلای جاه طلب پشتیبانی می شوند به دادگاه می روند تا ادعای خسارت کنند حتی اگر خودشان به خاطر اتفاقی که افتاده است کاملا مقصر باشند؛ على الخصوص اگر خودشان مقصر باشند. مردم علاقه ای ندارند مسئولیت قبول کنند. مردم قهوه داغ روی خودشان می ریزند و از رستوران فست فودی که آن فنجان قهوه را به آنها فروخت شکایت می کنند.

مردم مست می شوند و در حال رانندگی تصادف می کنند آن وقت بر می گردند و از سازنده اتوموبیلی که پانزده سال است سوارش می شوند شکایت می کنند. مردم از نردبان بالا می روند و بیش از حد به عقب خم می شوند و پایین می افتند و سپس به دلیل خراش هایی که برداشته اند از سازنده آن نردبان شکایت می کنند. در هر یک از این موارد مردم سعی می کنند از طریق سرزنش دیگران، بهانه جویی و سپس درخواست خسارت از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

حذف احساسات منفی

مخرج مشترک همه مردم آرزوی شاد بودن است. اگر بخواهم به زبان ساده بیان کنم باید بگویم که شادی از عدم وجود احساسات منفی ناشی می شود. وقتی هیچ احساس منفی وجود نداشته باشد فقط احساس مثبت باقی می ماند. بنابراین اگر واقعا می خواهید خوشحال باشید حذف احساسات منفی بزرگ ترین کاری است که باید در زندگی انجام بدهید.

چندین احساس منفی وجود دارد. اگرچه رایج ترین آنها احساس گناه، نفرت، حسادت، ترس و دشمنی هستند علت همه اینها خشم و عصبانیت است که یا از درون و یا از بیرون نشئت می گیرد. خشم و عصبانیت زمانی از درون ریشه می گیرد که شما به جای اینکه به صورت سازنده، خشم خود را به دیگران ابراز کنید آن را سرکوب کنید و زمانی از بیرون نشئت می گیرد که از دیگران انتقاد یا به آنها حمله کنید.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *